Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
K. C.
18/11/2025

Niet-conforme levering en herhaalde fouten bij de gordijnen

Bij de initiële levering van de gordijnen voor living L en M waren er fouten in afmetingen en defecte mechanismen, die na heropmeting en vervanging opnieuw niet correct werden uitgevoerd. De recent geleverde gordijnen vertonen een duidelijk kleurverschil en afwijkende plaatsing van de baleinen ten opzichte van de reeds aanwezige exemplaren, waardoor het uniforme en esthetische geheel van de leefruimte verstoord is. Gedurende meer dan tien maanden zijn wij van het kastje naar de muur gestuurd — van winkel naar klantendienst, weer terug naar de winkel, en opnieuw naar de klantendienst — zonder dat een structurele oplossing is geboden. Ondanks herhaalde pogingen tot herstel blijft het probleem bestaan, waardoor een gedeeltelijke vervanging geen oplossing biedt en een volledige vervanging of andere adequate compensatie noodzakelijk is.

In behandeling
J. D.
13/11/2025

Misleidende informatie bij aankoop product

Geachte mevrouw/heer, Op 10/11/2025 wilde ik de stoel faenze in uw winkel kopen en genieten van de promotie/korting die u had gemaakt. Echter, de beloofde promotie/korting werd geweigerd en niet verrekend bij mijn aankoop. Ik verzoek u daarom de beloofde promotie/korting te willen toepassen en ervoor te zorgen dat er 8 stoelen voor mij klaarstaan bij afhaling. Met vriendelijke groet,

In behandeling
V. M.
13/11/2025

Foute levering

Begin juli bestelde ik gordijnen voor meer dan 1.000€. Ze werden geleverd op 25 en 31/8. Bij het ophangen constateerde ik dat verschillende gordijnen niet voldeden: te breed, te smal, niet recht, sleuren over de grond aan de muurkant en in het midden. Bijkomend is er in 2 gordijnen een fout in de stof. De ramen werden door Kwantum thuis opgemeten, waardoor ik garantie heb als het niet juist was. Na veel klagen, mails, telefonisch en in de winkel Mechelen, is er op 17/9 een inspectrice langsgekomen. Zij bevestigde mijn klacht en ik zou nieuwe gordijnen krijgen ter vervanging. Alles goed tot daar. Na 1 maand, op 14/10 heb ik de inspectrice ge-smst ivm de opvolging, volgens haar was alles correct doorgegeven. Ik heb ook emails gestuurd naar de winkel en de klantendienst. Helaas, zonder antwoord. Sindsdien wacht ik nog altijd op een antwoord op de vraag: wanneer krijg ik mijn gordijnen?

In behandeling
K. C.
28/10/2025

Niet-conforme levering en herhaalde fouten bij de gordijnen

Bij de initiële levering van de gordijnen voor living L en M waren er fouten in afmetingen en defecte mechanismen, die na heropmeting en vervanging opnieuw niet correct werden uitgevoerd. De recent geleverde gordijnen vertonen een duidelijk kleurverschil en afwijkende plaatsing van de baleinen ten opzichte van de reeds aanwezige exemplaren, waardoor het uniforme en esthetische geheel van de leefruimte verstoord is. Gedurende meer dan tien maanden zijn wij van het kastje naar de muur gestuurd — van winkel naar klantendienst, weer terug naar de winkel, en opnieuw naar de klantendienst — zonder dat een structurele oplossing is geboden. Ondanks herhaalde pogingen tot herstel blijft het probleem bestaan, waardoor een gedeeltelijke vervanging geen oplossing biedt en een volledige vervanging of andere adequate compensatie noodzakelijk is.

Afgesloten
T. L.
12/10/2025

Nog niets ontvangen

Beste, Wij hebben op 27 september, 4 stoelen de Napoli in cremé kleur besteld in de winkel van Wommelgem en ook gevraagd voor deze daar te laten leveren, ondertussen zijn we al meer dan 10 dagen verder en er is nog steeds niets geleverd. Al meerdere keren naar de winkel gebeld en ter plaatse geweest, zij kunnen ook niet meer vertellen dan dat het nog niet is binnengekomen of vertraging heeft. Terwijl op de website zelf wel op staat binnen de 2 - 3 werkdagen.

Afgesloten
G. C.
16/09/2025

MAATWERK

Geert 3 reviews Een dag geleden Beoordeeld met 1 van de 5 sterren Maatwerk deugd niet !!!! Maatwerk deugd niet en ze slaan er met hun pet naar. Houten jaloezie besteld met raamhoogte 120cm en zij leveren een jaloezie voor raamhoogte 125 cm, dus een lat te veel en de jaloezie hang niet mooi strak. Onze centen betaalden we wel direct en strak. Dat lijkt normaal te zijn na telefonisch contact en er is niets meer aan te doen. Laatste keer naar Kwantum geweest. Bewerk Verwijder Delen

Afgesloten
B. V.
28/04/2025

opmetingsfaktuur,werken uitvoeren niet mogelijk

Geachte mevrouw/heer, Op [15-03-2025], [navraag voor het plaatsen vinyl,dit op adres in gent,opmeter ging langskomen dit voor 70 euro ] Ik stel echter vast dat [bij opmeting ging alles kunnen gebeuren,voor hoeveelheid vraag om langs de winkel langs te gaan,dit hebben we gedaan,antwoord daar was ,de werken kunnen niet gebeuren reden was ook afstand te ver ,dit kon bij navraag ook gemeld worden,ook van opmeter die blijkbaar 30jaar ervaring had ,geen beslissing dat het niet kon doorgaan en geen bericht via gsm of email ontvangen,ook de reultaten van de opmeting niet ontvangen]. Dit heeft geleid tot [nutteloze verplaatsing naar de winkel in sint-niklaas vannuit gent heen en terug,opmeten die 70 euro koste ,die niet mocht doorgaan omdat de afstand voor de werken te verraf was,hadden ze volgens mij op moment zelf al kunnen weten] Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen [graag bedrag opmeting ,de afstand van de werken die vooraf gekend was,die nutteloos was terug te vorderen]. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Afgesloten
W. W.
3/08/2024

Bestelling EN betaling gedaan. Men beweert geen betaling hebben te ontvangen.

Op 21 juni een bestelling geplaatst en betaald via Mastercard. Bij navraag beweren ze dat ze geen betaling hebben ontvangen. Zij eisen een afschrift, ik kan enkel een globaal afschrift van mijn Mastercard geven. Hier heb ik al 2 keer een printscreen van gestuurd. Doch blijven ze volhouden dat ze de betaling niet hebben ontvangen. Bij een eerder contact werd mij verteld dat het product niet voorradig meer was ten tijde van de bestelling en ik contact moest opnemen met de klantendienst. Deze laatste beweert dus gewoon dat ze geen betaling hebben ontvangen.

Afgesloten
L. V.
12/07/2024

Winkel komt leveringstermijn meerdere malen niet na

Geachte mevrouw/ heer, Op 9 maart 2024 kochten wij 6 houten jaloezieën, van het type hein, zwart, 50 mm. Wij kochten deze in de kwantum winkel in Mechelen. Het totaal bedrag was 1895,12 euro. De houten jaloezie waar de klacht over gaat bedraagt 637,38 euro. Alle goederen werden tijdig geleverd (13 april 2024). Echter was er 1 houten jaloezie beschadigd, in de winkel was de buitenkant van de doos al beschadigd. Eenmaal thuis bleek de jaloezie zelf ook beschadigd te zijn. Diezelfde dag onmiddellijk teruggegaan naar kwantum, er werd ineens een klachtenformulier aangemaakt en de jaloezie werd opnieuw besteld. Levertijd bedroeg wederom +/-6 weken, na die periode langs de winkel geweest en gaan informeren of onze jaloezie al binnen was. Er werd mij verteld dat er iets was misgelopen (we waren al de 2e). Winkelverantwoordelijke ging dit enkele dagen later bekijken, jaloezie werd opnieuw besteld. Op 6 juli 2024 zijn we terug naar kwantum gegaan, onze jaloezie was toegekomen maar in het verkeerde filiaal (merksem). Toen werd er ons verteld dat de houten jaloezie de week nadien in de winkel in Mechelen ging zijn. Wij krijgen 10 juli 2024 een bevestigingsmail dat onze houten jaloezie geleverd is & beschikbaar is voor ophalen in de kwantum in mechelen. Op 12 juli 2024 willen we onze bestelling gaan ophalen, echter zou deze volgens de medewerkers nergens te vinden zijn in de winkel. De medewerkers namen contact op met de winkel in Merksem, zij vertelden dat de jaloezie verkeerd geleverd was en dat de chauffeur deze terug zou meegenomen hebben naar de hoofddepot van kwantum? Echter blijkt onze jaloezie nu nergens te bespeuren. De winkel hoopt dat ze meekomt met de volgende levering 16 juli 2024. Wij zijn het beu! Wij hebben geen zin om nog eens 6 weken te moeten wachten! Dit is echt geen service! Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet

Afgesloten
D. Z.
25/01/2024

Gordijnen verkeerd gemaakt

Beste, ik liet door U gordijnen opmeten en maken. Op 7 januari werden deze afgehaald. Na het ophangen bleken 2 van de 3 gordijnen scheef ! op 16 januari heb ik U een mail gestuurd met foto's als bewijs. Hierop ontving ik een ontvangstmelding met dossiernummer. Op 23 januari stuurde ik u nog een foto dat 1 gordijn helemaal op de grond staat/hangt. Ik ontving geen reactie meer tot op heden

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform