Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
G. C.
16/09/2025

MAATWERK

Geert 3 reviews Een dag geleden Beoordeeld met 1 van de 5 sterren Maatwerk deugd niet !!!! Maatwerk deugd niet en ze slaan er met hun pet naar. Houten jaloezie besteld met raamhoogte 120cm en zij leveren een jaloezie voor raamhoogte 125 cm, dus een lat te veel en de jaloezie hang niet mooi strak. Onze centen betaalden we wel direct en strak. Dat lijkt normaal te zijn na telefonisch contact en er is niets meer aan te doen. Laatste keer naar Kwantum geweest. Bewerk Verwijder Delen

In behandeling
B. V.
28/04/2025

opmetingsfaktuur,werken uitvoeren niet mogelijk

Geachte mevrouw/heer, Op [15-03-2025], [navraag voor het plaatsen vinyl,dit op adres in gent,opmeter ging langskomen dit voor 70 euro ] Ik stel echter vast dat [bij opmeting ging alles kunnen gebeuren,voor hoeveelheid vraag om langs de winkel langs te gaan,dit hebben we gedaan,antwoord daar was ,de werken kunnen niet gebeuren reden was ook afstand te ver ,dit kon bij navraag ook gemeld worden,ook van opmeter die blijkbaar 30jaar ervaring had ,geen beslissing dat het niet kon doorgaan en geen bericht via gsm of email ontvangen,ook de reultaten van de opmeting niet ontvangen]. Dit heeft geleid tot [nutteloze verplaatsing naar de winkel in sint-niklaas vannuit gent heen en terug,opmeten die 70 euro koste ,die niet mocht doorgaan omdat de afstand voor de werken te verraf was,hadden ze volgens mij op moment zelf al kunnen weten] Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen [graag bedrag opmeting ,de afstand van de werken die vooraf gekend was,die nutteloos was terug te vorderen]. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Afgesloten
W. W.
3/08/2024

Bestelling EN betaling gedaan. Men beweert geen betaling hebben te ontvangen.

Op 21 juni een bestelling geplaatst en betaald via Mastercard. Bij navraag beweren ze dat ze geen betaling hebben ontvangen. Zij eisen een afschrift, ik kan enkel een globaal afschrift van mijn Mastercard geven. Hier heb ik al 2 keer een printscreen van gestuurd. Doch blijven ze volhouden dat ze de betaling niet hebben ontvangen. Bij een eerder contact werd mij verteld dat het product niet voorradig meer was ten tijde van de bestelling en ik contact moest opnemen met de klantendienst. Deze laatste beweert dus gewoon dat ze geen betaling hebben ontvangen.

Afgesloten
L. V.
12/07/2024

Winkel komt leveringstermijn meerdere malen niet na

Geachte mevrouw/ heer, Op 9 maart 2024 kochten wij 6 houten jaloezieën, van het type hein, zwart, 50 mm. Wij kochten deze in de kwantum winkel in Mechelen. Het totaal bedrag was 1895,12 euro. De houten jaloezie waar de klacht over gaat bedraagt 637,38 euro. Alle goederen werden tijdig geleverd (13 april 2024). Echter was er 1 houten jaloezie beschadigd, in de winkel was de buitenkant van de doos al beschadigd. Eenmaal thuis bleek de jaloezie zelf ook beschadigd te zijn. Diezelfde dag onmiddellijk teruggegaan naar kwantum, er werd ineens een klachtenformulier aangemaakt en de jaloezie werd opnieuw besteld. Levertijd bedroeg wederom +/-6 weken, na die periode langs de winkel geweest en gaan informeren of onze jaloezie al binnen was. Er werd mij verteld dat er iets was misgelopen (we waren al de 2e). Winkelverantwoordelijke ging dit enkele dagen later bekijken, jaloezie werd opnieuw besteld. Op 6 juli 2024 zijn we terug naar kwantum gegaan, onze jaloezie was toegekomen maar in het verkeerde filiaal (merksem). Toen werd er ons verteld dat de houten jaloezie de week nadien in de winkel in Mechelen ging zijn. Wij krijgen 10 juli 2024 een bevestigingsmail dat onze houten jaloezie geleverd is & beschikbaar is voor ophalen in de kwantum in mechelen. Op 12 juli 2024 willen we onze bestelling gaan ophalen, echter zou deze volgens de medewerkers nergens te vinden zijn in de winkel. De medewerkers namen contact op met de winkel in Merksem, zij vertelden dat de jaloezie verkeerd geleverd was en dat de chauffeur deze terug zou meegenomen hebben naar de hoofddepot van kwantum? Echter blijkt onze jaloezie nu nergens te bespeuren. De winkel hoopt dat ze meekomt met de volgende levering 16 juli 2024. Wij zijn het beu! Wij hebben geen zin om nog eens 6 weken te moeten wachten! Dit is echt geen service! Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet

Afgesloten
D. Z.
25/01/2024

Gordijnen verkeerd gemaakt

Beste, ik liet door U gordijnen opmeten en maken. Op 7 januari werden deze afgehaald. Na het ophangen bleken 2 van de 3 gordijnen scheef ! op 16 januari heb ik U een mail gestuurd met foto's als bewijs. Hierop ontving ik een ontvangstmelding met dossiernummer. Op 23 januari stuurde ik u nog een foto dat 1 gordijn helemaal op de grond staat/hangt. Ik ontving geen reactie meer tot op heden

Afgesloten
N. B.
25/01/2023

Kwaliteit van de laminaat laat te wensen over

Wij hebben op 6 juli 2022 laminaat en plinten gekocht. Nu onze verbouwingen op zijn einde lopen, hebben wij de laminaat kunnen leggen. Tijdens de plaatsing zijn wij tot de constatatie gekomen dat de kwaliteit van enkele pakken laminaat te wensen over laat. Bij sommige platen is er geen naadloze aansluiting en is er een opkant van 1mm tussen de ene en de andere plaat (ongeacht welke plaat je hiermee combineert). Vervolgens zijn er platen die niet de volledige grijs eiken afwerking hebben waardoor je een MDF naad ziet tussen 2 ingeklikte platen. Vervolgens was er bij levering ook 1 pak beschadigd, de zijkanten van de platen zijn kapot waardoor deze niet meer ingeklikt kunnen worden. Gelukkig hebben we deze deels kunnen recupereren in het snijwerk. In totaliteit spreken we toch over een 4-tal pakken (los van de tijd die wij verloren zijn om uit te zoeken welke goede en slechte platen waren).Hierdoor hebben wij moeten beslissen om onze kleinste kamer niet te lamineren omdat wij niet meer toekwamen (deze kamer heeft ondertussen een andere vloerbedekking).Ik heb jullie reeds zelf gecontacteerd maar de uitleg waar jullie mee kwamen dat ik dit bij ontvangst had moeten opmerken, is helemaal niet haalbaar. De problemen die er met jullie laminaat zijn, kan je pas zien wanneer je deze effectief begint te leggen en niet bij levering. Graag verneem ik hoe wij dit kunnen oplossen. U kan mij bereiken op het nummer 0493/20 94 14.

Afgesloten
D. V.
10/02/2022

Kwantum

Besteop 30/12/2021 bestelden we laminaat en ondervloer voor onze zolder via de website van kwantum. We hebben ook ons order betaald via de site. Op 07/01/2022 zouden de goederen worden geleverd. Echter hebben we niks ontvangen. We kregen telefoon van de transporteur dat onze bestelling niet mee op transport was en we verder bericht zouden ontvangen van kwantum. Ik heb paar dagen later een email verstuurd met de vraag wanneer we onze levering zouden ontvangen. echter kwam daar ook geen antwoord op. inmiddels hebben we nog andere mails verstuurd ervoor maar krijgen geen antwoord. Telefonisch krijgen we ook niemand aan de lijn.Graag Uw advies/oplossing... zodat we ons geld terug krijgen.

Afgesloten
N. S.
17/02/2019

Slechtvallende overgordijnen

Beste,Eind september 2018 hebben wij de winkel van kwantum in Oostende bezocht met de bedoeling overgordijnen voor onze woonkamer te bestellen.Na veel stoffen en kleuren te hebben bekeken, hadden wij onze keuze gevonden, een zwarte verduisterende stof. Wij spraken een verkoopster aan om ons te helpen met de bestelling. De stof werd aangeduid en de verkoopster vroeg ons welke soort plooien wij voor onze gordijnen wilden. Daar wij leken zijn hierin, vroegen wij meer info aan die verkoopster. Die toonde ons de plooi die volgens haar door de meeste mensen genomen wordt en volgens haar ook heel mooi valt. Dus we beslisten die plooi te nemen.Na enkele weken kregen we bericht dat we onze gordijnen mochten gaan ophalen. Toen we die opgehangen hadden, merkten we dat ze absoluut niet mooi vielen… veel te dik en aan de onderkant trok de stof op aan de hoeken. We wilden het wat tijd geven, misschien moesten die wel wat uithangen… Na enkele weken zagen we geen verbetering en gingen we raad vragen in de winkel zelf en werden er foto’s getoond. Een supervriendelijke verkoopster meldde ons dat dit normaal was, dit kwam door de stof (verduisterend). Die stof is blijkbaar te dik voor de plooien. Waarom is ons dit niet gemeld geweest wanneer we de stof gekozen hebben? Dit leunt op een slechte opleiding of een niet-professioneel gedrag van de verkoopster. Daar zijn wij nu, als klant de dupe van, gordijnen van bijna €400 dit op echt niet mooi zijn. We werden afgescheept met de melding dat de district-manager ons hierover ging contacteren. 3 weken later nog niemand gehoord…Na meer dan een maand zijn we dan terug naar de winkel geweest om te vragen hoe het kwam dat we nog niemand gehoord hadden. Er werd ons terug beloofd dat de district-manager met ons contact ging opnemen, wat toen ook gebeurd is. Ze wou bij ons thuis langskomen om de gordijnen te komen bekijken, een afspraak werd vastgelegd. Toen ze bij ons was, wou ze alles afschepen, zei ze dat ze niets speciaals merkte aan de gordijnen. Er werd ons een voorstel gedaan: ofwel brachten we de gordijnen integraal terug en kregen we €160 terug van het betaalde bedrag, ofwel betaalden we €75 en mogen we nieuwe gordijnen kiezen. Dit is echter een voorstel waar wij niet willen op ingaan, het is tenslotte niet onze schuld dat de gordijnen niet ok zijn. Dit werd hebben we toen ook aan die district-manager gezegd, haar antwoord daarop was dat het te nemen of te laten was, dat ze niet meer kon doen.Ik heb toen de klantendienst van Kwantum opgebeld en mijn verhaal gedaan. Ik werd in wacht gezet en ondertussen werd er blijkbaar naar de winkel in Oostende gebeld om meer feedback te vragen over de ganse situatie. In Oostende hebben ze dus het lef gehad om te zeggen dat er wel degelijk bij de bestelling gemeld is dat de gordijnen dik waren en waarschijnlijk niet echt mooi zouden vallen. Als men nuchter nadenkt, wie zal er nog die gordijnen bestellen als men deze info krijgt. Ook hier kreeg ik weer het antwoord dat ze voor mij op het hoofdkantoor niets meer konden doen en dat ik het probleem moest oplossen met het team van de winkel in Oostende.Om een veel te lang verhaal kort te maken, we zijn nadien nog verschillende keren langs geweest om een oplossing te bespreken voor dit probleem, telkens werden we afgescheept, soms door een vriendelijke verkoopster, soms door een norse shopmanager. Telkens met dezelfde mededeling dat ze nogmaals gingen vragen aan de district-manager om ons te contacteren hieromtrent.Tot op heden, bijna 5 maanden na de aankoop, hangen de gordijnen er nog altijd lelijk bij in onze woonkamer.Geen oplossing, geen district-manager gehoord, niets ….. Dit kan echt niet, deze keten geeft niets om klantenbinding en klantenservice.Maar ik laat het hier niet bij, wordt vervolgd….Met vriendelijke groeten,

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform