Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. M.
21/08/2024

2e herinneringsbrief om te betalen; geen aankoop gedaan;geen factuur ontvangen

Geachte mevrouw/heer, Op 21augustus 2024, krijg ik zogezegd een 2e herinneringsbrief voor aankoop munten, vermoed ik. Ik heb vroeger wel eens een pakketje munten toegekregen per post, maar ik ben daar niet op ingegaan. Ik heb niets besteld en ook niets gekocht. Ik heb ook nooit een factuur ontvangen, noch een 1ste herinneringsbrief. Ik stel echter vast dat uw firma ineens een 2e herinneringsbrief stuurt. Ik heb NIETS gekocht !!! Ik heb geen FACTUUR ontvangen. Ik hoef dus niks te betalen. Dit vind ik heel vervelend en doet me twijfelen of het NEP of VALSE BRIEVEN zijn. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk onmiddellijk te stoppen met het sturen van deze herinneringsbrieven. Met vriendelijke groeten, Jozef Mertens Bijlage: - Kopie 2e herinneringsbrief

Afgesloten
S. P.
20/06/2024

aanmaning

op 19 juni ontving ik van ALEKTUM een laatste aanmaning (dossiernummer 377485 voor een onbetaalde factuur van ELECTRLABEL (effectief zo geschreven) Ze eisen voor een openstaande factuur een bedrag van 1076.62 € en 236,76 € aan intresten. Ze geven geen factuurnummer op. Ik heb echter nooit een factuur ontvangen van ELECRLABEL en ook geen enkele aanmaning zoals zij beweren. Sterker nog, ik heb al ongeveer 8 jaren geen energiecontract meer op mijn naam. Is dit oplichting?

Afgesloten
D. N.
11/12/2023

eisten na 5 jaar 710 euro van iets dat verjaard is

beste , ik kreeg van alektum na bijna 5 jaar een rekening die ik direct moest innen van zalando van 2019 , zij verplichte mij tot betaling , ik heb die alsook gedaan , na rondvraag en bij navraag bij de wet , staat er effectieve van producten en kleding de verjaartermijn 2 jaar is en zij of niemand mij nog aansprakelijk kan maken om dit te betalen , ik zou dit bedrag van 710,26€ terug betaald wille krijgen want dit is niet oke , ik zal er alsook een advocaat opnemen , want dit gaat niet om 5 euro , graag wil ik geholpen worden en dir bedrag terug krijgen alsook een schadevergoeding, ik heb dit betaald met mijn laatste geld het is december einde van het jaar met een kind , mijn gezondheid laat ook niet alles meer toe zit met een hersentumor , zij hebben mij emotioneel en finacieel kapot gemaakt ! ik en mijn kind zitte dus zonder een euro en dat voor iets uit het verleden dat al verjaard is ! ??????????

Afgesloten
G. K.
29/07/2023

Onoverzichtelijkheid…

Geachte heer/mevrouw,Hierbij wil ik mijn diepe ongenoegen uiten over de diensten die ik heb ervaren bij Alektum NV. Ik ben van mening dat er meerdere ernstige problemen zijn opgetreden die dringend moeten worden aangepakt.Allereerst wil ik benadrukken dat ik geen antwoord krijg op mijn e-mails, of dat de reacties hierop buitengewoon laat zijn. Dit gebrek aan communicatie heeft mijn situatie verergerd en heeft me het gevoel gegeven dat mijn zorgen niet serieus worden genomen.Ten tweede was ik bezig met het afbetalen van een afbetalingsplan, maar tot mijn grote teleurstelling werd dit opeens geannuleerd zonder enige reden of uitleg. Vervolgens belde ik om als antwoord te krijgen dat ik een datum gemist had terwijl dat niet klopt? Ze hebben niet gebeld toen het voorviel, enkel een brief gestuurd die zoals gewoonlijk te laat aankwam waardoor het termijn van 15 dagen verstreken was! Hierdoor ben ik het vertrouwen kwijtgeraakt in de betrouwbaarheid van de diensten van Alektum NV.Bovendien heb ik herhaaldelijk gebeld om een overzicht te krijgen van mijn zaken en om toegang te krijgen tot My Pages, maar tot op heden is het probleem niet opgelost. De brief met de toegangscode kwam veel later aan dan de aangegeven termijn van 10 dagen na het schrijven van de brief. Hierdoor kon ik geen gebruik maken van de online diensten en verloor ik kostbare tijd om mijn zaken op te volgen en betalingen te regelen.In plaats van een oplossing te vinden worden er steeds nieuwe afbetalingsplannen gemaakt waar ik geen overzicht op heb. Dit gebrek aan transparantie en oplossingsgerichtheid heeft mijn frustratie en bezorgdheid alleen maar vergroot.Ik wil benadrukken dat deze voortdurende problemen en het gebrek aan actie van uw kant mijn vertrouwen in Alektum NV ernstig hebben aangetast. Ik verwacht dan ook dat er onmiddellijk actie wordt ondernomen om deze kwesties recht te zetten.Ik verzoek u dan ook dringend om:1. Een duidelijk overzicht van mijn zaken en betalingen, alsook toegang tot my pages om mijn zaken online te kunnen opvolgen.Ik hoop oprecht dat u mijn klacht serieus neemt en deze keer wel de nodige stappen onderneemt om deze ernstige kwesties recht te zetten. Mocht dit niet gebeuren, behoud ik me het recht voor om verdere stappen te ondernemen om mijn belangen te beschermen.Ik verwacht uw dringende reactie binnen een redelijke termijn en dank u bij voorbaat voor uw aandacht.Met vriendelijke groet,G.K.

Afgesloten
R. T.
9/06/2023

openstaan van bestelling

Beste ik bestelde in het verleden het product fastslim van Gezienop tv, dit heb ik nooit ontvangen.Wel blijf ik betaling verzoeken ontvingen voor deze 50euro.Acties in het verleden:-Herhaaldelijk uitgelegd-klacht opgesteld bij de politieNadien schuifde ze dit probleem van hun af en zit ik nu met een incasso aan mijn been waar ik deze zelfde stappen herhaalde.En ik ze nimmer contacteren kan betreffende dit probleem(wat mij gemakkelijk lijkt).Wat zijn volgende stappen dat ik ondernemen moet?50 euro is niet veel, maar ik ben niet Sinterklaas!(om professioneel te eindigen)

Afgesloten
E. C.
13/02/2023

Open staande factuur

Geachte, Zoals ik de zaterdag al ge mailt hebtHebben wij vorige jaar bij de eerst brief gereageerd en hebben contact op genomen met okay hemiksem. De verantwoordelijke vond ook dat die brief vreemd was en heeft er een copy van genomen en gezegt als wij binnen paar maande niets van gehoord hebben het vals we zal zijn. Nu zijn we 7 maanden verder en krijg van jullie een brief en een mail, met ingebrekestelling. Nu heb wij contact opgenomen met de bank en die vinden ook heel vreemd dat je aan de kassa staat en alles word ge scan en je krijgt een kassa tikken en DAN NIET ZOU BETAALD HEBBEN. Mocht het inderdaad zo zijn(wat ik niet kan verstaan) ben ik bereid om die82,64€te betalen met uitleg hoe dit kan.in afwachting van een antwoord blijf wij hoogachtend Claes Hadermann

Opgelost
S. A.
25/11/2022

Ontrechte ingebrekstelling

Beste Ik heb op 09/08/2022 via Zalando een bestelling geplaats van 239,90 euro. Ik heb de factuur betaald op de rekeningnummer die op mijn factuur stond. Op 13/10/2022 ontvang ik het geld terug. Ik neem contact op en ze zeggen mij dat de rekeningnummer vranderd is. Ik stort het bedrag op 21/10/2022 terug naar hun nieuwe rekeningnummer. Ik neem terug contact op dat ik het betaald heb en ze ontvangen het bedrag op 24/10/2022. Ze melden mij ook dat ik de herinneringskosten mag negeren die bedraagt 15 euro. Op 24/11/2022 ontvang ik een brief in mijn brievenbus van Alektum Group met mededeling dat ik het factuur betaald heb maar de herinneringskosten niet betaald heb en daarvoor 55,82€ moet betalen. Na deze brief neem ik op 25/11/2022 contact op met Zalando en ze zeggen dat ik geen schuld bij hun heb en dat ik de herinneringskosten niet moest betalen. Ze raden mij aan om contact op te nemen met Alektum en zeggen dat ik geen schuld heb. Op 25/11/2022 bel ik Alektum ik probeer mij verhaal te vertellen en word ik al snel onderbroken om een klantnummer door tegeven. Nadat ze mijn dossier geraadpleegd hebben zegt de meneer dat ik het telaat betaald heb en dat ik de factuur moet betalen. Ik probeer nogmaals uit te leggen dat ik de factuur eerder betaald had maar op de oude rekeningnummer die op de factuur vermeld is. Meneer wordt al snel boos omdat ik niet op de hoogte was van de nieuwe rekeningnummer die in het groot overal op de site van Zalando stond. Ten eerste na mijn bestelling op 09/08/2022 heb ik niks meer besteld bij Zalando. Ik ben niet verplicht om te controleren of de rekeningnummer nog juist is. Ik stort het op de rekeningnummer die vermeld is op de factuur. Zalando heeft mij niet gecontacteerd of nieuwe rekeningnummer gestuurd. Er is een communicatiefout bij de collega's. Ik mag van Zalando de herinneringskosten negeren maar van de andere kant word ik aangegeven bij de incasso. Ik heb terug contact opgenomen met Zalando en ze geven mij 100% gelijk en willen het kosten terug trekken. Ik vindt het zeer jammer dat Alektum niet luisterd naar onze problemen en meteen al onbleefd praten met ons. Ik werd meerdere keren onderbroken terwijl ik mijn verhaal vertelde. Ik hoop dat jullie er als bedrijf iets aan gaan doen.

Opgelost
L. H.
2/10/2022

Incasso - communicatie

Beste, eind mei bestelde mijn dochter 2 paar dezelfde schoenen van Nike. Ze heeft mij gevraagd 1 paar terug te sturen met de post. Deze terugzending deed ik samen een een bestelling van mij (zalando) apart verpakt maar op hetzelfde moment, dezelfde dag. Enkele dagen of een week later ontving ik een mail dat mijn terugzending goed was ontvangen. Rond dezelfde periode kreeg mijn dochter (17j) een herinnering tot betaling, welke ik zei te negeren vermits ik het had teruggestuurd, verzendingen van partners hun verwerking duurt vaak langer. Daarna kwam een 2de herinnering, toen stuurde ik een chat met Zalando, dat ging allemaal in orde komen, ik moest enkel een rechtsverklaring invullen (hiervan heb ik volledig gesprek als bewijs). Wat ik uiteraard onmiddellijk deed, zelf tekende (voogd) en verzond. Deze werd geweigerd om dat ik als ouder tekende en omdat ik ergens een streep had getrokken, dus belde ik opnieuw. Dat was de derde keer dat ik contact opnam met Zalando , intussen was er ook een schrijven van Alektum.De rechtsverklaring vulde ik samen met een medewerker van de klantendienst Zalando in, en liet ik tekenen door mijn dochter.ik belde ook met een medewerker van Alektum, waar ik 1 vroeg om alles even on-hold te zetten (kosten) en 2 vroeg om alle communicatie rechtstreeks naar mij te mailen. dat ging in orde komen, dit is niet gebeurd.Ondertussen weigerde Zalando de rechtsverklaring, deze keer omdat de handtekening van mijn dochter gewoon haar naam was, ook daarop heb ik geantwoord en heb ik zelfs een kopie van haar paspoort toegevoegd, dit om te tonen dat dezelfde handtekening op haar paspoort stond en dat deze ook werd aanvaard door onze gemeente.Alle gesprekken met de klantendienst werden opgenomen.Alektum stuurde eind augustus een uitnodiging tot betalen , naar mijn dochter....Eergisteren kreeg ik de melding dat ik 5 dagen tijd heb om te reageren en 7 dagen om te betalen, ondertussen al een bedrag van 180eur.we moeten een bewijs voorleggen van annulering van bestelling maar dat gaat niet als het gaat om een externe partner zoals Zalando perfect zou moeten weten.De agressiviteit van Alektum is triestig, geen enkele keer hebben ze mij gecontacteerd, niets wat telefonisch werd afgesproken werd ook gedaan.

Afgesloten
W. V.
31/08/2022

terugbetaling verkeerde storting

Beste, op 25/07/22, deed ik een overschrijving per ongeluk op het rekeningnummer van Alektum, deze was echter niet voor Alektum bestemd. Ik moest de storting doen naar een firma die ook met een A begint en heb me vergist bij de lijst van mijn begunstigde. Ik was me niet bewust van mijn vergissing maar kreeg na enkele dagen een bericht van de firma waar ik het bedrag aan verschuldigd was dat ik nog een openstaande bedrag had. Bij nazicht van mijn rekeningnummer merkte ik op dat ik het geld verkeerd had overgemaakt. Ik nam telefonisch contact op met Alektum, waar ze me op een onvriendelijke manier meedeelde dat ik een mail moest sturen met het uittreksel van de verkeerde betaling, men snauwde er nog aan toe dat ze nog niet zeker waren dat ik mijn geld nog zou terug zien, wij zijn niet in fout en de schuld ligt bij u snauwde ze . Op 12 augustus mailde ik naar de firma met de nodige uitleg over mijn vergissing, en voegde in bijlage het overschrijvingsbewijs toe. Omdat we toen in het buitenland verbleven, kon ik niet meer doen. Thuis gekomen begaf ik mij naar de bank met hetzelfde verhaal. De bank heeft toen contact opgenomen met Alektum en daar vertelde ze hun dat de bank niks kon doen, dat ik persoonlijk een mail moest sturen met alweer dezelfde uitleg. Dus opnieuw stuurde ik op 18/08/22 een mail met mijn uitleg van een foute overschrijving en terug in bijlage een officiël document van de bank met bewijs van de overschrijving. Tot op heden heb ik van Alektum nog niks ontvangen! Ik moet daarbij ook vertellen dat ik 47 keer dezelfde betaling deed met telkens dezelfde mededeling bij de juiste firma. Nu was dit de laatse overschrijving die ik moest uitvoeren en gebeurde dit. Ik heb dus de firma waarvoor de overschrijving moest zijn betaald, dus heb nu reeds 2 keer betaald, één keer terecht en 1 keer aan de verkeerde firma Alektum, waar ik toch graag mijn geld terug wil. Het bedrag was 262,76 € mededeling990558771191.op rekeningnummer van Alektum, BE44001277853445.Ik heb ondertussen 48 keer 262,76€ op het rekeningnummer van Alphacredits betaald. BE98001568059893 met mededeling 990558771191.Mijn vraag was dat ik mijn geld dat niet voor Alektum is terug wil.Alvast bedankt.

Opgelost
L. D.
15/04/2022

Onterechte ingebrekestelling via Alektum Group

Beste , Gelieve te stoppen met ingebrekestellingen te sturen.Gelieve in bijlagen het bijzonderste mailverkeer te willen vinden in dit dossier.1) 11/08/2021 : Mijn vrouw maakt melding dat bij ontvangst de jurk haar niet past en deze wil retourneren. 2) 31/08/2021 : Aangezien er na 20 dagen nog steeds geen reactie was op haar mail maakt mijn vrouw daar melding van dat er nog steeds geen retourlabel werd opgestuurd !! Waarop men reageert dat deze eerstdaags zal worden opgestuurd. 3) 09/01/2022 : Zijnde 5 maanden na de eerste mail nog steeds geen retourlabel ontvangen , wel de melding dat er niet werd voldaan aan de betalingsverplichting ?? Mijn vrouw heeft maandelijks een mail gestuurd waar de retourlabel bleef , maar ze kreeg nooit een antwoord. Deze mails werden aangetekend verstuurd naar Klarna.4) 02/02/2022 : Eindelijk een eerste reactie : De retourtermijn was verstreken en het dossier moest worden betaald. U begrijpt dat we dit nooit zullen betalen. Het pakket staat hier nog steeds perfect ingepakt voor retour , maar we weten nog steeds niet naar waar. Ik stel voor dat we het pakket meebrengen naar de rechtbank en we zullen dit aan de voorzitter overhandigen met de nodige documenten.Ik zou uw klant maar het juiste advies geven.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform