Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
2e herinneringsbrief om te betalen; geen aankoop gedaan;geen factuur ontvangen
Geachte mevrouw/heer, Op 21augustus 2024, krijg ik zogezegd een 2e herinneringsbrief voor aankoop munten, vermoed ik. Ik heb vroeger wel eens een pakketje munten toegekregen per post, maar ik ben daar niet op ingegaan. Ik heb niets besteld en ook niets gekocht. Ik heb ook nooit een factuur ontvangen, noch een 1ste herinneringsbrief. Ik stel echter vast dat uw firma ineens een 2e herinneringsbrief stuurt. Ik heb NIETS gekocht !!! Ik heb geen FACTUUR ontvangen. Ik hoef dus niks te betalen. Dit vind ik heel vervelend en doet me twijfelen of het NEP of VALSE BRIEVEN zijn. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk onmiddellijk te stoppen met het sturen van deze herinneringsbrieven. Met vriendelijke groeten, Jozef Mertens Bijlage: - Kopie 2e herinneringsbrief
aanmaning
op 19 juni ontving ik van ALEKTUM een laatste aanmaning (dossiernummer 377485 voor een onbetaalde factuur van ELECTRLABEL (effectief zo geschreven) Ze eisen voor een openstaande factuur een bedrag van 1076.62 € en 236,76 € aan intresten. Ze geven geen factuurnummer op. Ik heb echter nooit een factuur ontvangen van ELECRLABEL en ook geen enkele aanmaning zoals zij beweren. Sterker nog, ik heb al ongeveer 8 jaren geen energiecontract meer op mijn naam. Is dit oplichting?
eisten na 5 jaar 710 euro van iets dat verjaard is
beste , ik kreeg van alektum na bijna 5 jaar een rekening die ik direct moest innen van zalando van 2019 , zij verplichte mij tot betaling , ik heb die alsook gedaan , na rondvraag en bij navraag bij de wet , staat er effectieve van producten en kleding de verjaartermijn 2 jaar is en zij of niemand mij nog aansprakelijk kan maken om dit te betalen , ik zou dit bedrag van 710,26€ terug betaald wille krijgen want dit is niet oke , ik zal er alsook een advocaat opnemen , want dit gaat niet om 5 euro , graag wil ik geholpen worden en dir bedrag terug krijgen alsook een schadevergoeding, ik heb dit betaald met mijn laatste geld het is december einde van het jaar met een kind , mijn gezondheid laat ook niet alles meer toe zit met een hersentumor , zij hebben mij emotioneel en finacieel kapot gemaakt ! ik en mijn kind zitte dus zonder een euro en dat voor iets uit het verleden dat al verjaard is ! ??????????
Onoverzichtelijkheid…
Geachte heer/mevrouw,Hierbij wil ik mijn diepe ongenoegen uiten over de diensten die ik heb ervaren bij Alektum NV. Ik ben van mening dat er meerdere ernstige problemen zijn opgetreden die dringend moeten worden aangepakt.Allereerst wil ik benadrukken dat ik geen antwoord krijg op mijn e-mails, of dat de reacties hierop buitengewoon laat zijn. Dit gebrek aan communicatie heeft mijn situatie verergerd en heeft me het gevoel gegeven dat mijn zorgen niet serieus worden genomen.Ten tweede was ik bezig met het afbetalen van een afbetalingsplan, maar tot mijn grote teleurstelling werd dit opeens geannuleerd zonder enige reden of uitleg. Vervolgens belde ik om als antwoord te krijgen dat ik een datum gemist had terwijl dat niet klopt? Ze hebben niet gebeld toen het voorviel, enkel een brief gestuurd die zoals gewoonlijk te laat aankwam waardoor het termijn van 15 dagen verstreken was! Hierdoor ben ik het vertrouwen kwijtgeraakt in de betrouwbaarheid van de diensten van Alektum NV.Bovendien heb ik herhaaldelijk gebeld om een overzicht te krijgen van mijn zaken en om toegang te krijgen tot My Pages, maar tot op heden is het probleem niet opgelost. De brief met de toegangscode kwam veel later aan dan de aangegeven termijn van 10 dagen na het schrijven van de brief. Hierdoor kon ik geen gebruik maken van de online diensten en verloor ik kostbare tijd om mijn zaken op te volgen en betalingen te regelen.In plaats van een oplossing te vinden worden er steeds nieuwe afbetalingsplannen gemaakt waar ik geen overzicht op heb. Dit gebrek aan transparantie en oplossingsgerichtheid heeft mijn frustratie en bezorgdheid alleen maar vergroot.Ik wil benadrukken dat deze voortdurende problemen en het gebrek aan actie van uw kant mijn vertrouwen in Alektum NV ernstig hebben aangetast. Ik verwacht dan ook dat er onmiddellijk actie wordt ondernomen om deze kwesties recht te zetten.Ik verzoek u dan ook dringend om:1. Een duidelijk overzicht van mijn zaken en betalingen, alsook toegang tot my pages om mijn zaken online te kunnen opvolgen.Ik hoop oprecht dat u mijn klacht serieus neemt en deze keer wel de nodige stappen onderneemt om deze ernstige kwesties recht te zetten. Mocht dit niet gebeuren, behoud ik me het recht voor om verdere stappen te ondernemen om mijn belangen te beschermen.Ik verwacht uw dringende reactie binnen een redelijke termijn en dank u bij voorbaat voor uw aandacht.Met vriendelijke groet,G.K.
openstaan van bestelling
Beste ik bestelde in het verleden het product fastslim van Gezienop tv, dit heb ik nooit ontvangen.Wel blijf ik betaling verzoeken ontvingen voor deze 50euro.Acties in het verleden:-Herhaaldelijk uitgelegd-klacht opgesteld bij de politieNadien schuifde ze dit probleem van hun af en zit ik nu met een incasso aan mijn been waar ik deze zelfde stappen herhaalde.En ik ze nimmer contacteren kan betreffende dit probleem(wat mij gemakkelijk lijkt).Wat zijn volgende stappen dat ik ondernemen moet?50 euro is niet veel, maar ik ben niet Sinterklaas!(om professioneel te eindigen)
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten