Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Alektum hanteert malafide praktijken
Beste, Ik heb dit zelf opgelost, echter wil melding van maken van de wansmakelijke praktijken die Alektum toepast: Een van onze honden had kanker, dit moest operatief verwijderd worden. Het weefsel werd door de dierenarts naar een labo gestuurd. Ten tijde dat de factuur van het labo bij ons toekwam vertrokken wij op verlof, waardoor dit over het hoofd gezien werd. Bij terugkomst uit verlof hebben we deze factuur uiteraard meteen betaald. Nu, > 2 maanden later, krijg ik een 'aanmaning' van ALEKTUM in de bus, om € 21 te betalen voor een zogezegd nog openstaande kost van € 8. De aanmaning leek erg frauduleus van aard : enige omschrijving ontbrak; Net alsof men niet over de noodzakelijke info beschikte + de periode was op zijn minst gezegd vaag + er werd zelfs niet meegedeeld van wie deze kost kwam (dierenarts? Labo?). Daarom heb ik: 1. Eerst en vooral de dierenarts gebeld en gevraagd of er een probleem was mbt openstaande facturen --> Ze verzekerde mij dat alles prima in orde was. 2. Daarna naar dienst boekhouding van het labo gebeld, waar een heel aangename medewerkster het volgende wist te zeggen: (samengevat): "Ja u was iets te laat met de betaling (idd. we waren in het buitenland), waardoor we de factuur hadden doorverkocht aan Alektum; Echter omdat slechts enkele dagen erna uw betaling binnen kwam bij ons, hebben wij meteen Alektum gecontacteerd om het bedrag aan hen terug te storten en dit dossier zonder gevolg (bijkomende kosten) te laten afsluiten." De dame was enigszins beschaamd vanwege deze praktijken van Alektum, en voegde eraan toe dat zij ook vaak klachten krijgen, telkens vanwege gelijkaardige (naar mijn inziens illegale) praktijken van Alektum. Om die reden is mijn vermoeden dan ook, dat Alektum zonder schroom en ogenschijnlijk op grote schaal inbreuk pleegt op de GDPR regels door, nà het laten afsluiten van een dossier door de aanvrager, misbruik te maken van (mijn) persoonlijke gegevens teneinde op onrechtmatige wijze sommen te reclameren. (Dit voelt aan als een aanranding van mijn privésfeer) Alvast bedankt voor de aandacht die u hieraan besteedt. Mvg, M. G.
2e herinneringsbrief om te betalen; geen aankoop gedaan;geen factuur ontvangen
Geachte mevrouw/heer, Op 21augustus 2024, krijg ik zogezegd een 2e herinneringsbrief voor aankoop munten, vermoed ik. Ik heb vroeger wel eens een pakketje munten toegekregen per post, maar ik ben daar niet op ingegaan. Ik heb niets besteld en ook niets gekocht. Ik heb ook nooit een factuur ontvangen, noch een 1ste herinneringsbrief. Ik stel echter vast dat uw firma ineens een 2e herinneringsbrief stuurt. Ik heb NIETS gekocht !!! Ik heb geen FACTUUR ontvangen. Ik hoef dus niks te betalen. Dit vind ik heel vervelend en doet me twijfelen of het NEP of VALSE BRIEVEN zijn. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk onmiddellijk te stoppen met het sturen van deze herinneringsbrieven. Met vriendelijke groeten, Jozef Mertens Bijlage: - Kopie 2e herinneringsbrief
aanmaning
op 19 juni ontving ik van ALEKTUM een laatste aanmaning (dossiernummer 377485 voor een onbetaalde factuur van ELECTRLABEL (effectief zo geschreven) Ze eisen voor een openstaande factuur een bedrag van 1076.62 € en 236,76 € aan intresten. Ze geven geen factuurnummer op. Ik heb echter nooit een factuur ontvangen van ELECRLABEL en ook geen enkele aanmaning zoals zij beweren. Sterker nog, ik heb al ongeveer 8 jaren geen energiecontract meer op mijn naam. Is dit oplichting?
eisten na 5 jaar 710 euro van iets dat verjaard is
beste , ik kreeg van alektum na bijna 5 jaar een rekening die ik direct moest innen van zalando van 2019 , zij verplichte mij tot betaling , ik heb die alsook gedaan , na rondvraag en bij navraag bij de wet , staat er effectieve van producten en kleding de verjaartermijn 2 jaar is en zij of niemand mij nog aansprakelijk kan maken om dit te betalen , ik zou dit bedrag van 710,26€ terug betaald wille krijgen want dit is niet oke , ik zal er alsook een advocaat opnemen , want dit gaat niet om 5 euro , graag wil ik geholpen worden en dir bedrag terug krijgen alsook een schadevergoeding, ik heb dit betaald met mijn laatste geld het is december einde van het jaar met een kind , mijn gezondheid laat ook niet alles meer toe zit met een hersentumor , zij hebben mij emotioneel en finacieel kapot gemaakt ! ik en mijn kind zitte dus zonder een euro en dat voor iets uit het verleden dat al verjaard is ! ??????????
Onoverzichtelijkheid…
Geachte heer/mevrouw,Hierbij wil ik mijn diepe ongenoegen uiten over de diensten die ik heb ervaren bij Alektum NV. Ik ben van mening dat er meerdere ernstige problemen zijn opgetreden die dringend moeten worden aangepakt.Allereerst wil ik benadrukken dat ik geen antwoord krijg op mijn e-mails, of dat de reacties hierop buitengewoon laat zijn. Dit gebrek aan communicatie heeft mijn situatie verergerd en heeft me het gevoel gegeven dat mijn zorgen niet serieus worden genomen.Ten tweede was ik bezig met het afbetalen van een afbetalingsplan, maar tot mijn grote teleurstelling werd dit opeens geannuleerd zonder enige reden of uitleg. Vervolgens belde ik om als antwoord te krijgen dat ik een datum gemist had terwijl dat niet klopt? Ze hebben niet gebeld toen het voorviel, enkel een brief gestuurd die zoals gewoonlijk te laat aankwam waardoor het termijn van 15 dagen verstreken was! Hierdoor ben ik het vertrouwen kwijtgeraakt in de betrouwbaarheid van de diensten van Alektum NV.Bovendien heb ik herhaaldelijk gebeld om een overzicht te krijgen van mijn zaken en om toegang te krijgen tot My Pages, maar tot op heden is het probleem niet opgelost. De brief met de toegangscode kwam veel later aan dan de aangegeven termijn van 10 dagen na het schrijven van de brief. Hierdoor kon ik geen gebruik maken van de online diensten en verloor ik kostbare tijd om mijn zaken op te volgen en betalingen te regelen.In plaats van een oplossing te vinden worden er steeds nieuwe afbetalingsplannen gemaakt waar ik geen overzicht op heb. Dit gebrek aan transparantie en oplossingsgerichtheid heeft mijn frustratie en bezorgdheid alleen maar vergroot.Ik wil benadrukken dat deze voortdurende problemen en het gebrek aan actie van uw kant mijn vertrouwen in Alektum NV ernstig hebben aangetast. Ik verwacht dan ook dat er onmiddellijk actie wordt ondernomen om deze kwesties recht te zetten.Ik verzoek u dan ook dringend om:1. Een duidelijk overzicht van mijn zaken en betalingen, alsook toegang tot my pages om mijn zaken online te kunnen opvolgen.Ik hoop oprecht dat u mijn klacht serieus neemt en deze keer wel de nodige stappen onderneemt om deze ernstige kwesties recht te zetten. Mocht dit niet gebeuren, behoud ik me het recht voor om verdere stappen te ondernemen om mijn belangen te beschermen.Ik verwacht uw dringende reactie binnen een redelijke termijn en dank u bij voorbaat voor uw aandacht.Met vriendelijke groet,G.K.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
