Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Document niet in orde maken
Korte beschrijving van uw probleem goedendag wij zijn al in tijdje aan ‘t proberen al ik toch zeven weken al om een documenten door te sturen van Aert naar de hulpas. Dat zijn documenten waar dat zij met de aangeven van 2000 23 december tot nu de dagen die ik gewerkt heb dat is zo’n soort papier zoals een soort stempelkaart waar dat de dagen en de verlofdagen die gewerkt geweest zijn en zo moeten ingevuld worden. Zij hebben die dat document willen zijn maar in die document willen zij niet doorsturen. Zij weigeren steeds omdat ze zogezegd niet gaat. Haar VI heeft al contact met mij opgenomen en gezegd dat gaat wel. Zij moeten dan niet gewoon zijn we dan niet de stempel d’r op invullen als ge niet je stempel hebt alleen de ziektedagenverlofdagen en gewerkte dagen. Ik ben al zeven weken bezig om in orde te krijgen. Ferm mijn waar ik werk die hebben al van alles gedaan. Die mensen zijn heel behulpzaam geweest in dit dossier maar zij doen daar niks in. niks en onder document ook weigeren. Ik zal een bijlage sturen welke dat ik nodig heb. Weigeren zij steeds om te geven kan jullie alstublieft een keer erbij contact opnemen en zeggen van luister tot in orde komen want wij beginnen zo klein beetje. Het gaat om veel geld het gaat om vervanging inkomen omdat ik van de mutualiteit ben afgegooid en in Beru ben gegaan. Ik kan een stuk van de RVA bij krijgen zolang dat die zaak niet eens uitgesproken, maar ik zit al maanden zonder centen door Aert dank je wel
Documenten te laat inleveren
Beste,Ik ben sinds 12/10 tot 2/12 arbeidsongeschiktheid. Al mijn documenten heb ik optijd doorgemaild naar Solidaris, maar daar komt het.. Elke week bel ik naar Solidaris om te vragen waar mijn ziekte uitkeringen bleven, maar ze wachten steeds op documenten dat Acerta moest opsturen. 10/01 ontvangt Solidaris pas alle documenten. Dit is absurd, want wie betaald in die tussentijd mijn facturen of wie zal eten aan tafel komen brengen voor mijn kinderen? Alvast niet Acerta. Ik wachtte van oktober tot nu (13/01) op een betaling. Na paar mails te sturen naar Acerta, zonder enige antwoord van hun kant uit, vind ik dit echt niet kunnen. Wat gaan jullie er nu aan doen? Gaan jullie mijn achterstanden aflossen/betalen? Ik wens echt een schadevergoeding voor die 3 maanden te moeten wachten. Dit kan toch niet zijn, wij als mensen moeten optijd onze facturen betalen, maar als zij niets in orde brengen kunnen ze hier mee weg komen. Maar als hier geen gevolg aan gegeven wordt dan zal ik hier ook verder meegaan. Sabrina Tarhrani
stop zetting zelfstandig
Sinds 2021 heb ik mijn zelfstandig statuut opgezegd zowel via Acerta en Xerius ..ik heb alle kosten betaald die moesten betaald worden aan beide klanten ..tit nu toe 2023 weigeren ze mijn zelfstandig statuut op te zeggen .. ze blijven me maar rekeningen sturen die nu zelfs oplopen tot 1000 euro ..ik weiger deze te betalen ..Ik heb alle documenten waarop staat dat ik wil stoppen maar ze passen totaal mijn statuut niet aan waardoor ik steeds extra belastingen moet betalen ..ik wil hier onmiddelijk hebben dat hier iets aan gedaan word ..
PROBLEMEN MET LOONFICHE VOOR FLEXIJOB
Ik werk als flexijob in het 't friethuis te Kampenhout.Op de belastingsaangifte van de inkomsten 2021 werd een bedrag van 2872,19€ aangerekend.Dit klopt niet.Na veel navraag via de werkgever is het de fout van ACERTA die een verkeerde loonfiche hebben door gestuurd naar de belastingsdienst.Zij ( de heer xxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx) gingen een correctie doen en een nieuwe loonfiche overmaken aan de belastingsdienst.Tot op heden is dit nog niet gebeurt waardoor mijn dossier is afgesloten en ik zomaar 1400€ verlies.Dit spelletje tussen de werkgever en ACERTA via telefoon duurt nu al van 15 Dec 2022
Problemen terugbetaling sociale bijdragen
Beste, over aanslagjaren 2018 en 2019 werden sociale bijdragen betaald. Na een fiscale controle werden de inkomsten en de sociale bijdragen (onterecht) fors verhoogd en ook betaald door ons. Na het bezwaar werden de inkomsten en bijgevolg ook de verschuldigde sociale bijdragen terug verminderd. Er kwam echter geen terugbetaling. Na meermaals informeren, de bezwaarbeslissing aan Acerta bezorgd te hebben en de FOD Financiën te hebben geïnterpelleerd te hebben aangaande het doorgeven van de bezwaarbeslssing, kan Acerta nog steeds niet overgaan tot terugbetaling. De FOD Financiën zegt: wij hebben alle info bezorgd en Acerta zegt: wij ontvingen geen info…als wij te laat betalen, zijn er onmiddellijk nalatigheidsinteresten verschuldigd. In casu wordt een onverschuldigde betaling niet terugbetaald en worden er tevens geen intresten betaald om te laat terug te betalen. Wij wachten sinds 28 juni 2022. En dit in tijden van economische crisis! Met vriendelijke groeten, Sandy Cools voor Elektom, Tom Nys.
Slechte service en onvolledige hulp
Ik ben reeds 2 jaar klant bij acerta. Enkele weken geleden zette ik 1 van mijn eenmanszaken stop. Nu blijkt dat de medewerker van acerta niets heeft aangepast aan mijn dossier. Steeds dezelfde persoon die mij tewoord staat die fouten maakt waardoor ik in de problemen kom voor RSZ. Ook slechte opvolging van statuten. Online was mijn statuut steeds in orde, nu komen ze ermee af dat ik een jaar geleden iets moest indienen, nooit iets van vernomen het afgelopen jaar.
25 dagen na mijn ontslag nog altijd geen C4 en vakantieattest bij uitdiensttreding gekregen
De werking van Acerta slaagt op niets. Al 25 dagen na mijn ontslag, heb ik tot op heden nog altijd geen enkel document ontvangen die ik nodig heb om mijn dossier in orde te maken. Het betreft hier mijn C4 en het document: vakantieattest bij uitdiensttredingna al 25 dagen zeer geduldig te hebben gewacht, mijn ex-werkgever lastig te vallen met mijn gezaag, want hij zit ook met de handen in het haar, werd het mij vandaag teveel en heb ik zelf contact opgenomen met Acerta te Gent, tot viermaal toe!Uit deze gesprekken heb ik kunnen afleiden dat ze onbekwaam zijn om uit te voeren waarvoor zelfstandigen en werkgevers hun betalen, om de administratie en dergelijke tussen werkgever en werknemer over te nemen waar de werkgever hier zelf geen tijd meer voor heeft. Niet alleen tonen ze gebrek aan competentie maar ook aan menselijk contact en liegen ze bovendien nog. Zo beweerde telefoniste 1 dat ik voor mijn C4 en vakantie attest mij moet wenden tot de RVA, dat ik daar mijn C4 moet bekomen. Wanneer ik haar zeg dat zij mij die documenten moeten voorzien en dat ik daarmee naar de RVA moet gaan was compleet nieuw voor haar. Wanneer ik vraag achter iemand die wel kennis van zaken heeft en bekwaam is mijn vraag te beantwoorden, werd er gewoon opgelegd (onbekwaam en onprofessioneel)Telefoniste 2 vertelde me dan de leugen dat ze van mijn ex werkgever nog niets hadden vernomen van mijn vertrek en dat de fout bij hem lag. (dit terwijl er tussen mijn vorige werkgever en mij een vriendschap is ontstaan en dat hij mij heeft aangetoond dit wel te hebben gedaan. Hij zou ook alleen maar het beste willen voor mij en zo snel mogelijk net zoals ik ook hem alle succes en het beste toewens!) Dus proberen ze de schuld af te schuiven op iemand anders en zo een vuur te stoken tussen 2 hechte partijen. Wanneer ik hier haar op de vingers tik en duidelijk maak dat ze de schuld niet op een ander moeten steken werd er opgelegd. (onbekwaam en onprofessioneel)de 3de telefoniste heb ik attent gemaakt op hun wettelijke verplichtingen als sociaal secratariaat: sociaal strafwetboekArt. 226. WerkloosheidscontroleMet een sanctie van niveau 2 wordt bestraft :1° de werkgever, zijn aangestelde of zijn lasthebber die :a) heeft geweigerd of nagelaten de documenten voorgeschreven door of krachtens het koninklijk besluit van 25 november 1991 houdende de werkloosheidsreglementering, op te maken, af te leveren of aan te vullen, volgens de voorwaarden en binnen de termijnen die zijn voorgeschreven door of krachtens datzelfde koninklijk besluit.Daar Acerta mijn ex werkgever zijn aangestelde was (hiervoor betaalt hij ook heel gepeperde rekeningen en facturen), hoorde zij dit norm de wet op de laatste werkdag van de arbeidsovereenkomst te overhandigen. Hier zijn ze al 25 dagen tot op heden in gefaald. Wanneer deze telefoniste naar mijn verhaal heeft geluisterd beweert ze plots dat deze documenten reeds begin deze maand zijn verstuurd. Als ik haar meld dat dat al de 2de leugen is dat ik vandaag moet aanhoren en dat ze VANDAAG nog via aangetekend zenden mijn benodigde documenten moeten opsturen, werd er opgehangen.onbekwaam en onprofessioneel met andere woorden!
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten