De werking van Acerta slaagt op niets. Al 25 dagen na mijn ontslag, heb ik tot op heden nog altijd geen enkel document ontvangen die ik nodig heb om mijn dossier in orde te maken. Het betreft hier mijn C4 en het document: vakantieattest bij uitdiensttredingna al 25 dagen zeer geduldig te hebben gewacht, mijn ex-werkgever lastig te vallen met mijn gezaag, want hij zit ook met de handen in het haar, werd het mij vandaag teveel en heb ik zelf contact opgenomen met Acerta te Gent, tot viermaal toe!Uit deze gesprekken heb ik kunnen afleiden dat ze onbekwaam zijn om uit te voeren waarvoor zelfstandigen en werkgevers hun betalen, om de administratie en dergelijke tussen werkgever en werknemer over te nemen waar de werkgever hier zelf geen tijd meer voor heeft. Niet alleen tonen ze gebrek aan competentie maar ook aan menselijk contact en liegen ze bovendien nog. Zo beweerde telefoniste 1 dat ik voor mijn C4 en vakantie attest mij moet wenden tot de RVA, dat ik daar mijn C4 moet bekomen. Wanneer ik haar zeg dat zij mij die documenten moeten voorzien en dat ik daarmee naar de RVA moet gaan was compleet nieuw voor haar. Wanneer ik vraag achter iemand die wel kennis van zaken heeft en bekwaam is mijn vraag te beantwoorden, werd er gewoon opgelegd (onbekwaam en onprofessioneel)Telefoniste 2 vertelde me dan de leugen dat ze van mijn ex werkgever nog niets hadden vernomen van mijn vertrek en dat de fout bij hem lag. (dit terwijl er tussen mijn vorige werkgever en mij een vriendschap is ontstaan en dat hij mij heeft aangetoond dit wel te hebben gedaan. Hij zou ook alleen maar het beste willen voor mij en zo snel mogelijk net zoals ik ook hem alle succes en het beste toewens!) Dus proberen ze de schuld af te schuiven op iemand anders en zo een vuur te stoken tussen 2 hechte partijen. Wanneer ik hier haar op de vingers tik en duidelijk maak dat ze de schuld niet op een ander moeten steken werd er opgelegd. (onbekwaam en onprofessioneel)de 3de telefoniste heb ik attent gemaakt op hun wettelijke verplichtingen als sociaal secratariaat: sociaal strafwetboekArt. 226. WerkloosheidscontroleMet een sanctie van niveau 2 wordt bestraft :1° de werkgever, zijn aangestelde of zijn lasthebber die :a) heeft geweigerd of nagelaten de documenten voorgeschreven door of krachtens het koninklijk besluit van 25 november 1991 houdende de werkloosheidsreglementering, op te maken, af te leveren of aan te vullen, volgens de voorwaarden en binnen de termijnen die zijn voorgeschreven door of krachtens datzelfde koninklijk besluit.Daar Acerta mijn ex werkgever zijn aangestelde was (hiervoor betaalt hij ook heel gepeperde rekeningen en facturen), hoorde zij dit norm de wet op de laatste werkdag van de arbeidsovereenkomst te overhandigen. Hier zijn ze al 25 dagen tot op heden in gefaald. Wanneer deze telefoniste naar mijn verhaal heeft geluisterd beweert ze plots dat deze documenten reeds begin deze maand zijn verstuurd. Als ik haar meld dat dat al de 2de leugen is dat ik vandaag moet aanhoren en dat ze VANDAAG nog via aangetekend zenden mijn benodigde documenten moeten opsturen, werd er opgehangen.onbekwaam en onprofessioneel met andere woorden!