Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Niet ontvangen van kwijtingsoverdracht en beschuldigd worden van liegen!
Ik ben ondertussen al 2.5 jaar aan het proberen een overdrachtskwijting op te vragen bij de diensten van Ergo. Voorlopig heb ik deze nog steeds niet ontvangen na tal van aanvragen. Vandaag 02/04/2025 had ik voor de zoveelste keer een contactpersoon aan de lijn maar deze was verre van klantvriendelijk. Danny wist mij te vertellen dat de diensten al 5x een document hebben opgestuurd naar mijn thuisadres en dat er een einde komt aan het verspillen van tijd omdat ik het document niet terugstuur. Ik heb hem doorgegeven dat ik de documenten niet heb ontvangen op mijn adres en dat ik niet als vragende partij 2.5 jaar de moeite doe om te bellen naar hun voor een document dat ik al reeds 5x zou ontvangen hebben volgens hem en bewust niet terugstuur en mijn eigen tijd hierbij graag verspil in dit alles. Ik ben op dit moment nog steeds klant maar wat is dit voor een klantenservice????????? Ik word beschuldigd van liegen en van tijd verdoen?????? Ze versturen 5x op mijn eigen vraag en ik ontvang niets en ik ben in dit verhaal het probleem? Ik doe dit bewust? Voor de lol?? Ik heb gevraagd voor een oplossing maar die kreeg ik niet. Ik heb zelf voorgesteld om eventueel de brief aangetekend te ontvangen zodat we dit kunnen opvolgen? Hier moest hij een aanvraag voor indienen maar deze kon afgekeurd worden. Sorry maar Danny is NIET klantvriendelijk, wat hij op een klantendienst doet snap ik toch niet volledig. Deze persoon is verwijtend, aanvallend en oordeelt liever dan te luisteren en een oplossing te zoeken. Hij heeft de competenties niet voor op een klantendienst te werken. Graag wil ik mijn overdrachtskwijting alsnog ontvangen!
Jaarlijks verlies
Beste in 2001 slot ik mij aan bij Hamburg mannheimer deze werd later ergo.Ik liet toen mijn contract bevriezen aangezien ik het toen niet kon betalen.Ze vertelde mij dat dat een optie was maar het viel me op dat ik jaarlijks verloor.Ik nam contact op en vroeg hun het uit te betalen ze beweerde mij dat dat niet was en dat ik enkel zou verliezen dus liet ik het.Nu het overzichtelijker is via docle kan ik ze langs elkaar leggen en is er een duidelijk verschil in totaal te zien per toenemende jaar.Van 4.500 tot nu 2900 nam het af in euro. ( bedrag is niet nauwkeurig)Wat kan ik er aan doen?Dank u Enrico
uitbetaling van levensverzekering
op donderdag 28/3/2024 staat de postbode aan mijn deur met een aangetekend schrijven van ERGO, het vroegere hamburg-mannheimer. zij proberen mij reeds 4 (vier)jaar te bereiken!! tevergeefs blijkbaar. ik zou een levensverzekering afgesloten hebben. in die brief staat dat ze mij 50€ afhouden voor het opzoekingswerk dat ze moeten doen hebben om mij te vinden. ik heb nooit, maar dan ook nooit briefwisseling van hen ontvangen!! zij beweren dat ze mij ieder jar brieven opgestuurd hebben. bewijs kunnen (of willen) ze niet leveren. op 29/3/2024 heb ik dat dossier in orde gemaakt en alles via mail opgestuurd. ik kreeg een mail terug waarin ze bevestigden dat mijn dossier in orde was en ze opdracht tot betaling gingen geven. dat was net voor de paasvakantie. vorige week (wk 16) heb ik dan nog eens teruggebeld en toen kreeg ik de indruk, omdat ik nogal kwaad geworden was, dat mijn dossier onderaan de stapel beland was. voor ik die mail opstelde, heb ik nog eens mijn bankrekening nagecheckt en neen, nog niets gestort.kunnen jullie iets ondernemen? alvast bedankt en vriendelijke groeten,Gisèle Vermassen-Aerts
Ergo verkeerde uitbetaling
Ergo heeft een brief gestuurd dat de uitbetaling van mijn afkoop pensioensparen verkeerd was. Dit was begin juni 2023 dat ik een brief heb ontvangen. Ondertussen zijn we half augustus en heb het overige bedrag plus intrest die wettelijk bepaald is nog steeds niet ontvangen. Ik vraag mij af hoelang dit nog gaat duren ? Als wij moeten betalen moet alles snel snel maar als het andersom is dan pakken ze hun tijd.
Ontvangst premiebetaling
Beste, op 15/11/2002 tekende ik bij Hamburg-Manheimer in op het beleggingsfonds HM Larix Invest Best Of voor een bedrag van 12.500 euro. Het contract werd afgesloten voor 8 jaar. Ik ben in het bezit van het persoonlijk certificaat. Het premiebedrag werd tot op heden niet uitbetaald. Hamburg-Manheimer werd overgenomen door Ergo waar we al meerdere keren telefonisch contact mee hebben opgenomen alsook via mail , zowel met de klantendienst als met de servicemanagers.De zaak wordt steeds op lange baan geschoven en ik krijg geen concreet antwoord. Het certificaat kwam me in de handen na een verhuis en ondertussen zijn we een jaar verder na de eerste contactname met Ergo. Een van de antwoorden was dat het tijd vergde om het opzoekingswerk te doen in de archieven gezien de lange tijdsspanne. Wat kan ik verder ondernemen?
Problemen met terugbetaling (afkoop) pensioensparen
Ik heb in het verleden een contract aangegaan met destijds Hamburg-Mannheimer. Ergens eind 2008. Begin 2009 heb ik dit contract van pensioensparen stopgezet.Nu probeer ik al maanden mijn geld terug te krijgen (minus kosten) en dit wordt mij geweigerd.Via de telefoon werd mij eerst gezegd dat er zo weinig geld opstaat dat het niet de moeite is, ik heb destijds een startbedrag gegeven en daarna enkele maandelijkse stortingen. Via brief hebben ze mij ondertussen al 2 keer gemeld dat mijn contract vernietigd is wegens het niet betalen van de premies. Ik stort toch zoveel of zo weinig ik wil? Het is toch niet dat ze zomaar mijn contract kunnen vernietigen?Bij het eerste telefoontje vertelde die man zelfs dat het geld van niet betaalde premies gebruikt is van mijn spaargeld. Toch maar een vreemde uitleg. Vrienden en mijn huidige makelaar hebben al gezegd dat dit onwettig is. Dit is toch mijn geld of niet???
afkoop polis
Op 24 maart 2022 vroeg ik via mail de afkoop van van hogergenoemde polis (zie bijlage)Ik kreeg onmiddellijk een mail terug dat ik bij mijn aanvraag een kopie van mijn ID-kaart en bankkaart moest bijvoegen.Op 12 mei 2022 ontving ik ter ondertekening een kwijtschrift. Het bedrag was een pak minder dan verwacht (2 600 euro te weinig)Na telefonisch contact met Ergo vroeg ik op 13 mei 2022 een detailberekening aan van het ontvangen kwijtschrift.Daarna stuurde ik de klachtendienst van Ergo een overzicht van alle premiestortingen (bankafschrift).Nu bleek dat 8 premiestortingen niet opgenomen waren in de afrekening.Op 3 augustus 2022 ontving ik een correct kwijtschrift. Dat heb ik dezelfde dag voor akkoord, vergezeld van de nodige documenten (kopie bankkaart, kopie ID-kaart) opgestuurd naar de dienst Complaints (klachtendienst).Door de slechte interne communicatie (Complaints en Callcenter) bij Ergo is de beloofde som van 13.084,34 euro nog steeds niet gestort op mijn bankrekening.
pensioenspare
beste, mijn man en ik hebben 10 jaar aan pensioensparen gedaan. Elk voor 600€ per jaar. Dus elk 6000€. Nu zijn we 65 jaar geworden en hebben we recht op de uitbetaling. In het begin van dit jaar hebben we elk een brief gekregen waarin staat dat we 10 000€ zouden ontvangen. 1juli was het contract ten einde en kregen we beiden een brief met de eindafrekening en het bedrag 5 500€ zou zijn voor elk van ons. Nog niet het gespaarde geld. Tijdens telefonisch contact zei de verantwoordelijke van Oost Vlaanderen, terwijl wij Limburgers zijn, dat ik de papieren maar rap moest ondertekenen en opsturen dan kon ik met het een auto kopen. Ze vragen de polis ook mee te sturen. Mijn vraag is nu ,hebben wij 10 jaar gespaard om minder te krijgen? Is hier iets aan te doen?
Afkoopformulier 20/12/2018
Beste,Ik heb in juli 2016 een iSafe Protect & Pension contract (630113359) aangegaan via domiciliëring. Het maandelijkse bedrag voor dit contract bedroeg €92,4. In december 2018 heb ik het contract stopgezet en heb ik hiervoor op 11/12/2018 een afkoopformulier ontvangen.Na ordening van mijn boekhouding is mijn oog hierop gevallen en heb ik besloten om de waarde dat op het afkoopformulier vermeld staat te onderzoeken.Na nazicht van mijn verrichtingen naar ERGO INSURANCE ben ik tot de conclusie gekomen dat het bedrag niet correct is dat vermeld staat op het afkoopformulier.Ik zou in eerste instantie graag van jullie een gedetailleerd afschrift willen ontvangen zodat ik kan bekijken hoe jullie op het bedrag (€1357,78) zijn gekomen dat op het afkoopformulier vermeld staat.Volgens mijn berekeningen kom ik op een bedrag van €2772 in plaats van €1357,78.Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,Michaël ESPINOLA
Probleem mer terugbetaling
Beste, ik probeer al 3 jaar mijn geld terug te krijgen van mijn pensioensparen. Ze hebben al 10 keer beloofde om een kwijtschrift op te sturen en er komt nooit iets van. Ik blijf bellen en mailen maar er komt geen reactie meer. Help aub want ik weet het niet meer. Mvg
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten