Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Niet ontvangen van kwijtingsoverdracht en beschuldigd worden van liegen!
Ik ben ondertussen al 2.5 jaar aan het proberen een overdrachtskwijting op te vragen bij de diensten van Ergo. Voorlopig heb ik deze nog steeds niet ontvangen na tal van aanvragen. Vandaag 02/04/2025 had ik voor de zoveelste keer een contactpersoon aan de lijn maar deze was verre van klantvriendelijk. Danny wist mij te vertellen dat de diensten al 5x een document hebben opgestuurd naar mijn thuisadres en dat er een einde komt aan het verspillen van tijd omdat ik het document niet terugstuur. Ik heb hem doorgegeven dat ik de documenten niet heb ontvangen op mijn adres en dat ik niet als vragende partij 2.5 jaar de moeite doe om te bellen naar hun voor een document dat ik al reeds 5x zou ontvangen hebben volgens hem en bewust niet terugstuur en mijn eigen tijd hierbij graag verspil in dit alles. Ik ben op dit moment nog steeds klant maar wat is dit voor een klantenservice????????? Ik word beschuldigd van liegen en van tijd verdoen?????? Ze versturen 5x op mijn eigen vraag en ik ontvang niets en ik ben in dit verhaal het probleem? Ik doe dit bewust? Voor de lol?? Ik heb gevraagd voor een oplossing maar die kreeg ik niet. Ik heb zelf voorgesteld om eventueel de brief aangetekend te ontvangen zodat we dit kunnen opvolgen? Hier moest hij een aanvraag voor indienen maar deze kon afgekeurd worden. Sorry maar Danny is NIET klantvriendelijk, wat hij op een klantendienst doet snap ik toch niet volledig. Deze persoon is verwijtend, aanvallend en oordeelt liever dan te luisteren en een oplossing te zoeken. Hij heeft de competenties niet voor op een klantendienst te werken. Graag wil ik mijn overdrachtskwijting alsnog ontvangen!
Jaarlijks verlies
Beste in 2001 slot ik mij aan bij Hamburg mannheimer deze werd later ergo.Ik liet toen mijn contract bevriezen aangezien ik het toen niet kon betalen.Ze vertelde mij dat dat een optie was maar het viel me op dat ik jaarlijks verloor.Ik nam contact op en vroeg hun het uit te betalen ze beweerde mij dat dat niet was en dat ik enkel zou verliezen dus liet ik het.Nu het overzichtelijker is via docle kan ik ze langs elkaar leggen en is er een duidelijk verschil in totaal te zien per toenemende jaar.Van 4.500 tot nu 2900 nam het af in euro. ( bedrag is niet nauwkeurig)Wat kan ik er aan doen?Dank u Enrico
uitbetaling van levensverzekering
op donderdag 28/3/2024 staat de postbode aan mijn deur met een aangetekend schrijven van ERGO, het vroegere hamburg-mannheimer. zij proberen mij reeds 4 (vier)jaar te bereiken!! tevergeefs blijkbaar. ik zou een levensverzekering afgesloten hebben. in die brief staat dat ze mij 50€ afhouden voor het opzoekingswerk dat ze moeten doen hebben om mij te vinden. ik heb nooit, maar dan ook nooit briefwisseling van hen ontvangen!! zij beweren dat ze mij ieder jar brieven opgestuurd hebben. bewijs kunnen (of willen) ze niet leveren. op 29/3/2024 heb ik dat dossier in orde gemaakt en alles via mail opgestuurd. ik kreeg een mail terug waarin ze bevestigden dat mijn dossier in orde was en ze opdracht tot betaling gingen geven. dat was net voor de paasvakantie. vorige week (wk 16) heb ik dan nog eens teruggebeld en toen kreeg ik de indruk, omdat ik nogal kwaad geworden was, dat mijn dossier onderaan de stapel beland was. voor ik die mail opstelde, heb ik nog eens mijn bankrekening nagecheckt en neen, nog niets gestort.kunnen jullie iets ondernemen? alvast bedankt en vriendelijke groeten,Gisèle Vermassen-Aerts
Ergo verkeerde uitbetaling
Ergo heeft een brief gestuurd dat de uitbetaling van mijn afkoop pensioensparen verkeerd was. Dit was begin juni 2023 dat ik een brief heb ontvangen. Ondertussen zijn we half augustus en heb het overige bedrag plus intrest die wettelijk bepaald is nog steeds niet ontvangen. Ik vraag mij af hoelang dit nog gaat duren ? Als wij moeten betalen moet alles snel snel maar als het andersom is dan pakken ze hun tijd.
Ontvangst premiebetaling
Beste, op 15/11/2002 tekende ik bij Hamburg-Manheimer in op het beleggingsfonds HM Larix Invest Best Of voor een bedrag van 12.500 euro. Het contract werd afgesloten voor 8 jaar. Ik ben in het bezit van het persoonlijk certificaat. Het premiebedrag werd tot op heden niet uitbetaald. Hamburg-Manheimer werd overgenomen door Ergo waar we al meerdere keren telefonisch contact mee hebben opgenomen alsook via mail , zowel met de klantendienst als met de servicemanagers.De zaak wordt steeds op lange baan geschoven en ik krijg geen concreet antwoord. Het certificaat kwam me in de handen na een verhuis en ondertussen zijn we een jaar verder na de eerste contactname met Ergo. Een van de antwoorden was dat het tijd vergde om het opzoekingswerk te doen in de archieven gezien de lange tijdsspanne. Wat kan ik verder ondernemen?
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten