Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Herstelling terugroepactie Stellantis
Beste, Wagen Citroen maakt deel uit van een terugroepactie, maar de herstelling werd volledig betaald door ons als klant. Stellantis weigert enige compensatie /tussenkomst terwijl er duidelijk wordt erkend dat reparatie wagen zijn oorzaak vindt in productiefout nokkenasketting. Wagen viel plots stil tijdens het rijden zonder enige waarschuwing, wat uiteraard levensgevaarlijk is.
Peugeot PureTech
Omwille van problemen met mijn PureTech motor van mijn Peugeot 3008, heb ik een dossier ingevuld via de Stellantis Support website met oog op terugbetaling van bepaalde kosten hieraan verbonden. Stellantis heeft een voorstel gedaan en om het dossier af te ronden moet ik mijn bankgegevens invullen. Echter, steeds opnieuw krijg ik een foutmelding dat het IBAN nummer niet zou kloppen. Ik ben 100% zeker dat ik het juiste IBAN nummer ingeef. Daardoor blijft het dossier openstaan. Elk contact met Stellantis blijft onbeantwoord. Het is duidelijk dat er een probleem is met het Stellantis platform, aangezien er verschillende andere klachten zijn over dit probleem. Zie bv. https://www.test-achats.be/plainte/plaintes-publiques/pas-de-r-C3-A9ponse-de-stellantis-s/8253eacd171b73215c Alvast bedankt om hierin actie te ondernemen. Mvg,
Veiligheidswaarschuwing
Geachte mevrouw/heer, Op 27/06/2025, kreeg ik van jullie een aangetekend schrijven (PS E00 O51 277) met een dringende veiligheidswaarschuwing ivm de airbag van mijn Citröen C3. Hierdoor mocht ik mijn wagen niet meer gebruiken met onmiddelijke ingang. Ik heb hiervoor intussen een afspraak gemaakt in 1 van uw erkende garages (GARAGE TECK BV te Aalst), zoals aangegeven in jullie schrijven. Zij gaan de airbag vervangen op 3 oktober 2025, een vroegere datum was niet mogelijk. Door deze terugroepactie mag ik mijn wagen niet meer gebruiken zoals vermeld in jullie aangetekend schrijven. Daarom vraag ik jullie een vergoeding omwille ik mijn wagen meer dan 3 maanden niet meer mag gebruiken. Met vriendelijke groeten, Marc Wauters Varentstraat 54 9255 Buggenhout België +32491710336
Valkeneers - iatrakis
Geachte mevrouw/heer, Op 12/05/2025 ontving ik van u een brief met het verzoek tot betaling van het bedrag van 487,48 euro en 8 € kosten, [Referentienummer brief afbetaling 860410 incassobureau]. Ook al jullie mails die ieder maand op de 1ste en de 12de v d maand binnen komen. Deze vordering betwist ik in zijn geheel. Op 31/10/2024 schreef ik jullie met 2 aangetekende brieven (naar de directie en de dienst invorderingen) hierover reeds aan. De vermeende vordering van deze firma is ongegrond omdat daar er geen achterstallen zijn, weet niet waar jullie dit bedrag halen. Ik heb jullie al betalingsbewijzen overgemaakt, jullie heb aan telefoon bevestigd dat het juist is, dus geen achterstand. Maar uw incassodienst weigert te verbeteren en weigert te antwoorden waar ze dit bedrag halen. Na herhaaldelijk schrijven en bellen van onze kant uit, zou het toch op zijn minst beleefd zijn om op een juiste manier te reageren. Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt. Met vriendelijke groet,
Ingebrekestelling
Betreft: Verborgen gebreken Peugeot Partner 2021 (Motor 1.5 BlueHDI) Datum: 11/06/2025 Stellantis T.a.v. Klantenservice Geachte heer/mevrouw, Hierbij dien ik een klacht in met betrekking tot mijn Peugeot Partner, bouwjaar 2021, met motor 1.5 BlueHDI, welke zich op 06/06/2025 heeft defect bevonden. De auto is met een kilometertellerstand van 85.000 km stilgevallen tijdens het rijden. Na onderzoek bleek dat de distributieketting kapot is, wat mogelijk heeft geleid tot schade aan de kleppen. Dit is uiteraard een ernstige situatie, aangezien de auto niet meer start en niet meer in gebruik is. Verborgen Gebreken Het betreft een verborgen gebrek dat zich heeft gemanifesteerd bij slechts 85.000 km en na 4 jaar gebruik, wat buitengewoon ongebruikelijk is voor een voertuig van deze leeftijd en kilometerstand. Het is evident dat een defect aan de distributieketting bij zo'n lage kilometrage en relatief nieuwe leeftijd een fabrieksfout of constructiefout betreft. Bovendien heeft de auto eerder tweemaal problemen vertoond met de AdBlue-systeem, maar gelukkig vielen deze binnen de garantieperiode. De onderhoudsfacturen, eveneens de aankoopfactuur kunnen u bezorgd worden. Probleemomschrijving en Verzoek om Oplossing Aangezien de garantie op de auto op 20 mei 2025 verliep, slechts 16 dagen voor het optreden van deze defect, verzoek ik u vriendelijk om dit probleem alsnog onder garantie te verhelpen, aangezien het om een verborgen gebrek gaat dat niet door normaal gebruik of slijtage verklaard kan worden. De auto is op vrijdag 6 juni stilgevallen en werd onmiddellijk getakeld naar de garage en de herstelling is nog niet aangevat. Ik wacht op een reactie van uw kant. Dit probleem heeft niet alleen financiële gevolgen, maar brengt ook aanzienlijke praktische bezwaren met zich mee, aangezien ik de auto nodig heb om naar mijn werk te kunnen reizen. Ik verzoek dan ook om een dringende oplossing en herstel binnen de kortst mogelijke termijn. Gezien de urgentie van deze situatie verzoek ik u vriendelijk om binnen 3 werkdagen schriftelijk te reageren met een voorstel voor de oplossing. Indien er geen oplossing geboden kan worden, zie ik mij genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen, waaronder juridische actie. Ik vertrouw erop dat u de zaak met de nodige prioriteit zult behandelen. Met vriendelijke groet,
Vervangen AD-Blue tank
Beste, nav. de gekende problematiek met de AD blue tanks heb ik vorig jaar toen onze Spacetourer moest getakeld worden door uitvallen AD Blue tank contact op genomen met jullie. Toen werd er gesproken dat Stellantis waarschijnlijk de kosten de gemaakte kosten ging terug vergoeden. Nu ze dit verplicht zijn sinds januari 2025 heb ik ook mijn dossier online ingediend. Maar binnen een minuut krijg ik al te horen dat ons voertuig niet in aanmerking komt. Nochtans heeft de herstelling van deze Ad Blue tank mij meer als 1500 EUR gekost. En aangezien dat ik in hun condities https://adblue-conditions-nl.tiiny.site/ staat bij een voertuig vanaf 6 jaar oud en vanaf 140.000 km toch nog 40% wordt terugbetaald is het straf je heel snel een negatief chatbot antwoord krijgt. Kan dat zomaar? Wordt door Testaankoop voor de gedupeerden die door de fabrikagefouten van Stellanties door blokkade van de wagen een nieuwe AD Blue tank moesten laten plaatsen iets ondernomen? Met dank Katty Plevoets
Olieprobleem - Puretech
Ik rij met een Peugeot Partner met 140.000. Steeds mooi onderhoud gehad bij een erkende garage. Echter in 2024 ben ik beginnen sukkelen met overmatig olie verlies waardoor mijn auto stilviel om de haverklap. Ondertussen dien ik 2l olie toe te voegen per 800km. Mijn garage is ondertussen geen erkende garage meer sinds 2024 en heeft dus ook wegens het olieprobleem geen onderhoud meer uitgevoerd op mijn auto. Nu ga ik terug bij een erkende garage en die hebben het probleem aangekaart bij PSA of Peugeot Of wie dan ook maar die maken er nu dus een probleem van dat ik geen onderhoud meer gehad heb in 2024 en willen dus de motor/problemen niet oplossen. Er is een optie dat mijn garagist dit wel kan doen maar als ze moeilijk doen zegt hij dien ik zelf op te draaien voor de kosten. Kan iemand mij hierbij helpen of kan ik aansluiten bij mede gedupeerden? Mvg, K
betaling probleem
ik vraag dat de volledige kosten worden terug betaald voor de herstelling van het AD Bleu systeem ik heb 574,80 euro moeten bijpassen voor werkuren en 20% voor de ureumreservoir terwijl er maar 48969 km op de teller stond heb altijd adbleu op regelmatige basis getakt
Contract dat op de NBB blijft staan
Na meermaals met de agenten gesproken te hebben via hun portaal chat had ik gevraagd om dit contract te verwijderen van de NBB. Ze hadden mij gezegd dat dit contract geannuleerd is en ze het nodige gingen doen. Ik had al klacht willen indienen via hun eigen klachtformulier maar dit lukt gewoon niet omdat ze blijven zeggen "foutief email adres" Ik zou bijna denken dat ze dit bewust doen. Het betreffende contract nummer die blijft op de NBB staan is . 0876520. Ik hoop van harte dat jullie hier iets kunnen aan doen. Mvg Lucien De Coster.
Reparatiekosten van fabriekdefect niet gedekt door Citroën
Geachte, Ik ben eigenaar van een Citroën C4 met een 1.2 PureTech-motor. Deze motor blijkt een gekend fabricagefout te hebben, namelijk een distributieriem die abnormaal snel slijt. Dit probleem werd eerder al onder de aandacht gebracht door Test-Aankoop. Zie: - https://www.test-aankoop.be/mobiliteit/auto-s/pers/verlengde-garantie-op-puretech-motoren -https://youtu.be/DnYYzxeVVCQ?si=Yw8EdBKftq6gC8Rh Mijn wagen valt normaal gezien onder de garantie van Stellantis. Hij is minder dan 10 jaar oud en heeft een kilometerstand van 88.012 km (dus minder dan de 175.000 km die als grens gehanteerd wordt). Bovendien werd het onderhoud uitsluitend uitgevoerd door erkende Citroën-garages. Ongeveer een jaar geleden stelde Van Mossel Aarschot het probleem vast en nam contact op met Stellantis. Stellantis erkende dat het om een fabricagefout ging en bevestigde dat ze de verantwoordelijkheid voor de herstelling zouden opnemen. Tot mijn verbazing werd ik echter een maand voor de voltooiing van de herstelling geïnformeerd dat Citroën enkel de onderdelen zou zekken en niet zou instaan voor arbeidskosten, die opliepen tot € 1.552,95 (incl. btw – zie bijlage). Ik heb dit bedrag uiteindelijk zelf moeten betalen om mijn wagen terug te krijgen. Ik ben van mening dat de garantie in dit geval niet correct is toegepast. De kosten zijn het gevolg van een erkende fabricagefout waarvoor ik als gebruiker geen enkele verantwoordelijkheid draag. Dit werd meermaals bevestigd door media en organisaties zoals Test-Aankoop. Daarom verzoek ik u vriendelijk maar uitdrukkelijk om over te gaan tot terugbetaling van de betaalde arbeidskosten ten belope van € 1.552,95.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten