Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
J. V.
13/02/2025

FIX IT FASTER

Beste, Hierbij verwijs ik naar mijn vorige contacten waarin jullie mij beloofde om het probleem met de firma FIX IT FASTER op te lossen ! Zie mijn vorige mails naar de firma die ik jullie heb doorgestuurd ! Desondanks blijf de firma ons stalken met rappels en dreigen ze nu het dossier door te geven aan een incassobureau ! Gelieve dringend het nodige te doen. Alvast bedankt Mvg. Jean-Luc Vandermeeren 0476/694733

Afgesloten
R. V.
7/02/2025

blijven aandringen om te betalen

Dringende herinnering: Openstaande betaling voor Fix it Faster-account Beste, Dit is de vijfde en laatste herinnering dat de betaling voor jouw Fix it Faster-account nog steeds openstaat. Wij verzoeken je met klem om het openstaande bedrag uiterlijk 12-02-2025 te voldoen. Inmiddels zijn er herinneringskosten van € 12,50 in rekening gebracht. Indien de betaling niet binnen deze termijn wordt voldaan, zien wij ons genoodzaakt om incassokosten van € 20,00 toe te voegen en verdere stappen te ondernemen om de betaling te innen. Wij raden je dringend aan om verdere kosten en ongemakken te voorkomen door dit zo spoedig mogelijk af te handelen. Voor vragen of hulp bij de betaling kun je contact met ons opnemen.

Opgelost
F. B.
27/01/2025

Ontbinding van mijn overeenkomst

Geachte Mevrouw/Mijnheer Ik vraag hierbij de ontbinding van mijn overeenkomst met FixitFaster op basis van oneerlijke handelspraktijken. Zie mijn motivatie in bijlage. Met vriendelijke groet Byl Freddy

Opgelost
W. D.
27/01/2025

Onwettelijke factuur + incasso dreiging

Onderstaande e-mails geven het probleem precies weer : hardnekkige rappels en incasso-dreiging voor slinkse poging tot betaling van diensten waar ik NIET om gevraagd heb. Het bedrijf is u kennelijk niet onbekend. Kunt u mijn helpen bij deze klacht ? Dank bij voorbaat, W. de Leur. Van: wdeleur@telenet.be [wdeleur@telenet.be] Verzonden: dinsdag 31 december 2024 13:39 Aan: support@fixitfaster.nl Onderwerp: FW: Herinneringskosten in rekening gebracht Gelieve nogmaals kennis te nemen van onderstaand antwoord op uw betalingsverzoeken. Het moet toch ondertussen voor zichzelf spreken. Ik heb gemerkt dat u op onbedoelde wijze mijn instemming met een bestelling hebt opgetekend. Dit was zeker niet de bedoeling. Talrijk zijn de klachten bij natrekken van uw bedrijf over deze werkwijze. Dit is duidelijk onwettelijk. Indien nodig dien ik klacht in bij de bevoegde instanties. Gelieve daartoe duidelijk uw coördinaten te willen weergeven. Het Europees Centrum voor Consumenten België (ECC) waarschuwt voor Fixitfaster. Dat is een Nederlands bedrijf dat online handleidingen van huishoudtoestellen en andere elektronica aanbiedt tegen betaling. Consumenten hebben vaak niet door dat ze zich tijdens het zoeken automatisch inschrijven voor een betalende dienstverlening. Volgens het ECC druist de manier van werken van het bedrijf in tegen een aantal Europese regels. Met andere woorden: als consument die op die manier - al dan niet bewust - heeft ingetekend op de dienstverlening van het bedrijf, hoef je daar niet voor te betalen. Ook de informatie over het herroepingsrecht wordt volgens het ECC niet op een correcte manier medegedeeld aan de klant. Je moet niet betalen Maar wat dan met de extra incassokosten die het bedrijf aanrekent aan klanten die niet betaald hebben? "Het volstaat om een keer contact op te nemen met het bedrijf en op een gegronde manier jouw schuld te betwisten. Laat hen weten dat je als consument nooit op de hoogte bent gebracht over de kosten en dat je je nooit ergens voor hebt ingeschreven. Je kan ook vermelden dat de manier van werken in strijd is met de Europese wetgeving. Dan heb je je taak als consument gedaan en hoef je niets te betalen." Hoogachtend, W. de Leur Meesterstraat 66 B-9100 Nieuwkerken-Waas Van: Fix it Faster [orders@fixitfaster.nl] Verzonden: dinsdag 31 december 2024 7:04 Aan: wdeleur@pandora.be Onderwerp: Herinneringskosten in rekening gebracht Wim, we hebben herinneringskosten in rekening gebracht. Beste Wim, Hierbij sturen we je een derde herinnering dat de betaling voor jouw Fix it Faster-account nog steeds openstaat. Wij verzoeken je dringend om het openstaande bedrag binnen 14 dagen te voldoen. Er zijn inmiddels herinneringskosten van € 12,50 in rekening gebracht. Als de betaling opnieuw niet binnen deze 14 dagen wordt voldaan, zullen we genoodzaakt zijn € 20,00 aan incassokosten in rekening te brengen. We raden je aan om dit zo snel mogelijk af te handelen om verdere kosten en ongemakken te voorkomen. Uiterste betaaldatum: 21-01-2025 Betalen via een bankoverschrijving Voor een snelle afhandeling raden we je aan om de betaalopties te gebruiken via de 'Rekening betalen'-knop. Als je de voorkeur geeft aan een handmatige bankoverschrijving, is dat uiteraard ook mogelijk. Hier zijn de benodigde gegevens voor de betaling: Bedrag: € 42,50 IBAN: NL34 BUNQ 2123 8452 99 Ten name van: Fix it Faster Uiterste betaaldatum: 21-01-2025 Belangrijk: Vermeld altijd je referentienummer: PNTR2035900720 bij de betaling. Het kan tot drie werkdagen duren voordat een bankoverschrijving is verwerkt. Zodra we je betaling hebben ontvangen, sturen we je een bevestiging per e-mail. Jouw klantgegevens Persoonsgegevens Wim De Leur wdeleur@pandora.be Adresgegevens: België Let op! Het annuleren van de opdracht is niet meer mogelijk, aangezien het herroepingsrecht van 14 dagen inmiddels is vervallen. Je kunt nu lifetime gebruik maken van FixItFaster, met onbeperkte toegang tot het downloaden en bewaren van alle handleidingen. Geaccepteerde voorwaarden ✓ Ik bevestig dat ik de algemene voorwaarden en de privacyverklaring heb gelezen en accepteer ze. Ik ga akkoord dat Fix It Faster een account voor mij aanmaakt en erken dat deze dienstverlening mij €30 kost, waarvoor een factuur over 15 dagen naar mijn e-mailadres wordt gestuurd. © FIXITFASTER Het vinden van de juiste handleiding wanneer je die met spoed nodig hebt, kan vaak een uitdaging zijn. Fixitfaster heeft daarom alle handleidingen van apparaten van alle bekende merken voor jou verzameld. Met onze dienstverlening maken we het herstellen van storingen eenvoudig en snel. Geregistreerd bij de Nederlandse Kamer van Koophandel onder nummer: 93874030. Correspondentieadres: Postbus 16840, 1001 RH Amsterdam. Mail ons op support@fixitfaster.nl Met vriendelijke groet,

Opgelost
W. D.
23/01/2025

Oneigenlijke bestelling

Geachte mevrouw/heer, Op 23-01-2025 ontving ik van u weer een brief met het verzoek tot betaling van het bedrag van VIJFTIG euro Incassokosten in rekening gebracht en verdere stappen Beste Wim, Naar aanleiding van onze eerdere berichten, willen wij je informeren dat wij inmiddels incassokosten van € 20,00 in rekening hebben gebracht, omdat de betaling voor jouw Fix it Faster-account nog steeds openstaat. Wij verzoeken je met klem om het openstaande bedrag, inclusief de incassokosten, zo spoedig mogelijk te voldoen om verdere juridische stappen en extra kosten te voorkomen. Mocht je vragen hebben of hulp nodig hebben bij de betaling, neem dan gerust contact met ons op. Uiterste betaaldatum: 21-01-2025 Betalen via een bankoverschrijving Voor een snelle afhandeling raden we je aan om de betaalopties te gebruiken via de 'Rekening betalen'-knop. Als je de voorkeur geeft aan een handmatige bankoverschrijving, is dat uiteraard ook mogelijk. Hier zijn de benodigde gegevens voor de betaling: Bedrag: € 50,00 IBAN: NL34 BUNQ 2123 8452 99 Ten name van: Fix it Faster Uiterste betaaldatum: 21-01-2025 Belangrijk: Vermeld altijd je referentienummer: PNTR2035900720 bij de betaling. Het kan tot drie werkdagen duren voordat een bankoverschrijving is verwerkt. Zodra we je betaling hebben ontvangen, sturen we je een bevestiging per e-mail. Persoonsgegevens Wim De Leur wdeleur@pandora.be Adresgegevens: België Let op! Het annuleren van de opdracht is niet meer mogelijk, aangezien het herroepingsrecht van 14 dagen inmiddels is vervallen. Je kunt nu lifetime gebruik maken van FixItFaster, met onbeperkte toegang tot het downloaden en bewaren van alle handleidingen. Geaccepteerde voorwaarden ✓ Ik bevestig dat ik de algemene voorwaarden en de privacyverklaring heb gelezen en accepteer ze. Ik ga akkoord dat Fix It Faster een account voor mij aanmaakt en erken dat deze dienstverlening mij €30 kost, waarvoor een factuur over 15 dagen naar mijn e-mailadres wordt gestuurd. © FIXITFASTER Het vinden van de juiste handleiding wanneer je die met spoed nodig hebt, kan vaak een uitdaging zijn. Fixitfaster heeft daarom alle handleidingen van apparaten van alle bekende merken voor jou verzameld. Met onze dienstverlening maken we het herstellen van storingen eenvoudig en snel. Geregistreerd bij de Nederlandse Kamer van Koophandel onder nummer: 93874030. Correspondentieadres: Postbus 16840, 1001 RH Amsterdam. Mail ons op support@fixitfaster.nl Deze vordering betwist ik in zijn geheel. Cfr eerdere verwerping dd. 04-01-2025 van uw claim : Dag Anna van FIX IT FASTER Klantenservice, Dank voor uw antwoord, eindelijk een meer persoonlijk bericht. Ik ben helemaal akkoord met punt 1 en 2, INDIEN er een duidelijke koopovereenkomst bestaat. Die is er helemaal niet, want met punt 3 ben ik het absoluut niet eens. Bron : TESTAANKOOP. Consumenten klagen over onverwachte abonnementsverplichtingen Veel consumenten hebben zich gemeld met klachten over Fix It Faster, een Nederlandse website die handleidingen aanbiedt. Na het downloaden van een handleiding kwamen zij erachter dat zij ongemerkt akkoord waren gegaan met een abonnement. Het Europees Centrum voor de Consument (ECC) adviseert om deze facturen niet te betalen en geeft richtlijnen om dergelijke websites te herkennen en te vermijden. Betaalknop Fix It Faster is niet conform Fix It Faster, een website die handleidingen aanbiedt voor huishoudelijke apparaten, verschijnt vaak bovenaan in zoekresultaten door betaalde advertenties. Consumenten die een handleiding downloaden, gaan zonder het te beseffen ook akkoord met een betaalverplichting. Deze verplichting wordt niet duidelijk aangegeven, maar staat verborgen in de algemene voorwaarden en in kleinere letters bij de downloadknop. Het ECC benadrukt dat je bij deze werkwijze niet gebonden bent en dus niet hoeft te betalen. Als er een betalingsverplichting is, moet dit duidelijk aangegeven worden op de betaalknop, met enkel termen zoals “nu betalen” of “bestellen en betalen”. Kijk uit met gesponsorde advertenties bij Google resultaten Niet alleen Fix It Faster maakt gebruik van deze misleidende strategie. We merken dat rond deze tijd van het jaar veel loodgieters, schoorsteenvegers en andere dienstverleners advertenties kopen om hoger in zoekresultaten te verschijnen. Consumenten worden gelokt met beloften van snelle service en lage prijzen, maar krijgen uiteindelijk vaak een veel hogere factuur dan verwacht. Vergelijk dus altijd meerdere links bij de Google zoekresultaten en zeker als het om betaalde advertenties gaat. Kleine lettertjes en verborgen kosten Sommige bedrijven rekenen bijvoorbeeld per meter voor hun dienstverlening of voegen aanzienlijke kosten toe voor spoedservice. Dit wordt vaak pas duidelijk in de kleine lettertjes, na het verrichten van de dienst. Terug naar boven Wat te doen bij een onverwachte factuur? Heb je een factuur ontvangen na het downloaden van een handleiding bij Fix It Faster? Volgens het ECC ben je niet verplicht om deze te betalen als de betaalverplichting niet duidelijk vermeld was. Het advies van het ECC is om een e-mail te sturen waarin je de factuur betwist. Vermeld dat je niet akkoord bent gegaan met een abonnement en dat hun werkwijze in strijd is met de Europese wetgeving. Bij verdere aanmaningen door het bedrijf zelf of een incassobureau kan je voor juridisch advies terecht bij het ECC. Ik weiger dus te betalen en zie af van verder nietes-welles gekissebis. Jullie klantenwerving annex contract voldoet in geen geval aan de vigerende Europese wetgeving ( Bron : cfr supra TESTAANKOOP ). Bij verdere correspondentie dien ik klacht in bij het Europees Centrum voor de Consument en bij Testaankoop. Hoogachtend, W. de Leur. Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt. Met vriendelijke groet, W. de Leur.

Afgesloten
E. B.
22/01/2025

betwisting betaling van aangemaakt account

Na het aankopen van airfryer heb ik voor mijn vrouw een handleiding gaan zoeken met google. Fix it first was een website die als eerste wer voorgeschoteld door google. Ik heb mijn naam en voornaam moeten opgeven voor een account te maken vooralleer ik een handleiding kon downloaden. Dit lukt echten niet. Nu heb ik een factuur gekregen omdat ik een account heb aangemaakt en die wil ik niet betalen. Ik heb geen handleiding kunnen bekomen bij Fix it first. Na telefonisch gesrpek met jullie klachten dienst , heb ik met de info van testaankoop, ECC gecontacteerd en mijn verhaal gedaan. Ze hebben me info bezorgd in verband met een europese wet die zulke praktijken verbiedt. Ik heb Fix it first aangeschreven met de verwijzing naar de wet en dat ik niet ga betalen. Echter komt Fix it first terug met een ander Europese wet die zegt dat ik moet betalen voor een account die ik heb aangemaakt, die weliswaar niet werkt. .

Afgesloten
D. B.
21/01/2025

Openstaande betaling fix it faster account

Beste, ik vraag hulp bij het volgende. Op 20 jan krijg ik volgende mail toe waarvan ik hier het voornaamste heb gekopieerd. Dit is een vierde herinnering dat de betaling voor jouw Fix it Faster-account nog steeds openstaat. Wij verzoeken je dringend om het openstaande bedrag binnen 14 dagen te voldoen. Er zijn inmiddels herinneringskosten van € 12,50 in rekening gebracht. Indien de betaling niet binnen deze termijn wordt voldaan, zijn wij genoodzaakt om € 20,00 aan incassokosten toe te voegen. Om verdere kosten en ongemakken te voorkomen, adviseren wij je dringend om dit zo spoedig mogelijk af te handelen. Rekening betalen Uiterste betaaldatum: 03-02-2025 Betalen via een bankoverschrijving Voor een snelle afhandeling raden we je aan om de betaalopties te gebruiken via de 'Rekening betalen'-knop. Als je de voorkeur geeft aan een handmatige bankoverschrijving, is dat uiteraard ook mogelijk. Hier zijn de benodigde gegevens voor de betaling: Bedrag: € 42,50 IBAN: NL34 BUNQ 2123 8452 99 Ten name van: Fix it Faster Uiterste betaaldatum: 03-02-2025 Belangrijk: Vermeld altijd je referentienummer: ETER6694785760 bij de betaling. Het kan tot drie werkdagen duren voordat een bankoverschrijving is verwerkt. Zodra we je betaling hebben ontvangen, sturen we je een bevestiging per e-mail. Tot daar hun mail. Ik betwist niet dat ik , vermoedelijk begin december op hun site bezig ben geweest maar ik heb nooit iets met een vinkje aangeduid of een handleidng (daarover gaat het waaarschijnlijk) heb gedownload. Op 20 jan mail ik hen teug dat ik de factuur betwist. Hierbij mijn mail. Beste Bij deze wil ik reageren op onderstaande mail. Vooreerst wil ik u verwijzen naar een artikeltje dat u hebt geschreven naar de redactie van het radio programma WinWin op radio 2. "Daarnaast bieden wij klanten de mogelijkheid om binnen de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen af te zien van hun aankoop, mocht daar behoefte aan zijn. Na deze termijn wordt de factuur verzonden. Wij zijn van mening dat we alle informatie duidelijk op onze website hebben vermeld en dat klanten goed geïnformeerd zijn over de voorwaarden Ik betwist deze factuur waarover ik niet weet over welke handleiding het gaat. Ik heb ook nooit een aankoop gedaan of een handleiding gedownload. Als consument ben ik nooit op de hoogte gebracht over de kosten en ik heb me ook nooit ergens voor ingeschreven. Blijkbaar zou ik als consument, tijdens het zoeken, mij automatisch hebben ingeschreven voor een betalende dienstverlening, wat niet juist is. Uw manier van werken is in strijd met de Europese wetgeving U zegt ook dat dit een vierde herinnering is. Raar, de zogenaamde factuur die mij na de wettelijke herroepingstermijn zou worden toegezonden en de 1ste, 2de en 3de herinnering moeten dan blijkbaar nog altijd onderweg zijn, wat op zich al heel verdacht is. Ik zal het ook niet nalaten om een klacht in te dienen bij het ECC. (Europees Centrum voor Consumenten België) als hier nog verder over gecommuniceerd wordt Hoogachtend D.Boeckx Op 21 jan (vandaag dus) krijg ik hier antwoord op. Re: Openstaande betaling voor jouw Fix it Faster-account Onderwerp: Re: Openstaande betaling voor jouw Fix it Faster-account Van: Support Fixitfaster [support@fixitfaster.nl] Datum: 21/01/2025 10:39 Aan: Dirk Boeckx [dirkboeckx@scarlet.be] Geachte heer/mevrouw, Dank voor uw bericht en toelichting. We begrijpen uw zorgen en lichten graag het volgende toe: 1. Prijsweergave De kosten (€30,-) worden duidelijk weergegeven tijdens het aanmeldingsproces en expliciet bevestigd voordat u akkoord geeft. Wij voldoen hiermee aan de wettelijke eisen. 2. Wettelijke bedenktijd Alle klanten hebben 14 dagen bedenktijd om kosteloos van de overeenkomst af te zien. Deze termijn is nooit afgewezen of uitgesloten. 3. Bestelknop Onze bestelknop en opt-in voldoen aan de eisen van artikel 6:230v lid 3 BW. Dit betekent dat uw akkoord en betalingsverplichting rechtsgeldig zijn. Conclusie Gezien bovenstaande blijft de betalingsverplichting van kracht. Wij verzoeken u vriendelijk het openstaande bedrag te voldoen. Verwijdering persoonsgegevens Uw gegevens worden conform de AVG verwijderd zodra aan alle verplichtingen is voldaan. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u vragen hebben, staan wij voor u klaar. Met vriendelijke groet, Anna | Klantenservicemedewerker Fix It Faster  Documenten kan ik , wegens niet juiste bestandsextensies uploaden. Ik hoop hiermede u toch enige duidelijkheid hebben verschaft over mijn probleem en stel u de vraag wat ik hieraan nu nog kan doen. Alvast bedankt voor uw aandacht en eventuele hulp. met vriendelijke groet Dirk Boeckx

Afgesloten
P. M.
14/01/2025

Betwisting betaling aan FixitFaster.nl

Ik betwist de betaling van 30€ en bijkomende herinneringskosten 12.50€ en toekomstige incassokosten 20€ voor de FixitFaster account van 18/11/24 met referentienummer THVA605137543 en met kenmerk LHHU4141222736 En dit om de volgende redenen: Europese regels verplichten onlineverkopers de consument op duidelijke en begrijpelijke wijze te informeren over de aard en de totaalprijs van de overeenkomst. Fix it Faster heeft niet duidelijk geïnformeerd worden over het feit dat het om een abonnement ging en aan welke prijs. Ook volgens Europese regels moet de knop waarop ik als consument tijdens het aankoopproces moet klikken om mijn bestelling af te ronden, enkel de duidelijke en ondubbelzinnige tekst bevatten die aangeeft dat ik verplicht bent te betalen (bv. ‘Nu betalen’, ‘Bestelling met betalingsverplichting’). Deze knop is bij FixitFaster afwezig. Hierdoor ben ik niet gebonden door een contract en ben ik niet verplicht om te betalen. Omdat FixitFaster geen herroepingsformulier ter beschikking heeft gesteld heb ik als consument een herroepingsrecht van 1 jaar en kan ik dit abonnement kostenloos opzeggen op elk moment. Om deze redenen eis ik een ontbinding en vernietiging van deze overeenkomst.

Opgelost
S. J.
13/01/2025

onterecht abonnementsgeld

totaal ongevraagd kreeg ik de aanmaning om abonnementsgeld te betalen. Blijkbaar had ik gebruik gemaakt van hun diensten en ging ik daarmee akkoord met het betalen van een abonnement. Ik heb echter nergens enige bevestiging hiervoor aangevinkt. Ik heb hiervoor reeds twee maal een mail gestuurd dat ik hier niet mee akkoord ging. Blijkbaar moest ik binnen een periode van 14 dagen gereageerd hebben. Echter binnen die veertien dagen heb ik geen enkel bericht gekregen dat ik het abonnement ben aangegaan. In bijlage de mails die ik heb verstuurd. Kan ik nog weigeren om te bvetalen? Dank

Afgesloten
J. M.
11/01/2025

bETALING VAN FACTUUR

Beste, Begin december 2024 hebben wij een factuur ontvangen van 30 euro van Fix it Faster.Wij hebben toen onmiddellijk een mail gestuurd dat wij die firma niet kende. Een week later was het 50 euro,wij hebben weer terug gemaild maar weer zonder reactie en daarna nog enkele mails ,allemaal zonder antwoord. Dit moet een vergissing zijn ,wij kennen deze Fix it Faster niet. Wij betwisten die faktuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur,namelijk 50euro,en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet, J.MONNENS

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform