Beste, ik vraag hulp bij het volgende. Op 20 jan krijg ik volgende mail toe waarvan ik hier het voornaamste heb gekopieerd.
Dit is een vierde herinnering dat de betaling voor jouw Fix it Faster-account nog steeds openstaat. Wij verzoeken je dringend om het openstaande bedrag binnen 14 dagen te voldoen. Er zijn inmiddels herinneringskosten van € 12,50 in rekening gebracht. Indien de betaling niet binnen deze termijn wordt voldaan, zijn wij genoodzaakt om € 20,00 aan incassokosten toe te voegen. Om verdere kosten en ongemakken te voorkomen, adviseren wij je dringend om dit zo spoedig mogelijk af te handelen.
Rekening betalen
Uiterste betaaldatum:
03-02-2025
Betalen via een bankoverschrijving
Voor een snelle afhandeling raden we je aan om de betaalopties te gebruiken via de 'Rekening betalen'-knop. Als je de voorkeur geeft aan een handmatige bankoverschrijving, is dat uiteraard ook mogelijk. Hier zijn de benodigde gegevens voor de betaling:
Bedrag: € 42,50
IBAN: NL34 BUNQ 2123 8452 99
Ten name van: Fix it Faster
Uiterste betaaldatum: 03-02-2025
Belangrijk: Vermeld altijd je referentienummer: ETER6694785760 bij de betaling. Het kan tot drie werkdagen duren voordat een bankoverschrijving is verwerkt. Zodra we je betaling hebben ontvangen, sturen we je een bevestiging per e-mail.
Tot daar hun mail. Ik betwist niet dat ik , vermoedelijk begin december op hun site bezig ben geweest maar ik heb nooit iets met een vinkje aangeduid of een handleidng (daarover gaat het waaarschijnlijk) heb gedownload. Op 20 jan mail ik hen teug dat ik de factuur betwist. Hierbij mijn mail.
Beste
Bij deze wil ik reageren op onderstaande mail.
Vooreerst wil ik u verwijzen naar een artikeltje dat u hebt geschreven naar de redactie van het radio programma WinWin op radio 2. "Daarnaast bieden wij klanten de mogelijkheid om binnen de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen af te zien van hun aankoop, mocht daar behoefte aan zijn. Na deze termijn wordt de factuur verzonden. Wij zijn van mening dat we alle informatie duidelijk op onze website hebben vermeld en dat klanten goed geïnformeerd zijn over de voorwaarden
Ik betwist deze factuur waarover ik niet weet over welke handleiding het gaat. Ik heb ook nooit een aankoop gedaan of een handleiding gedownload. Als consument ben ik nooit op de hoogte gebracht over de kosten en ik heb me ook nooit ergens voor ingeschreven. Blijkbaar zou ik als consument, tijdens het zoeken, mij automatisch hebben ingeschreven voor een betalende dienstverlening, wat niet juist is. Uw manier van werken is in strijd met de Europese wetgeving
U zegt ook dat dit een vierde herinnering is. Raar, de zogenaamde factuur die mij na de wettelijke herroepingstermijn zou worden toegezonden en de 1ste, 2de en 3de herinnering moeten dan blijkbaar nog altijd onderweg zijn, wat op zich al heel verdacht is.
Ik zal het ook niet nalaten om een klacht in te dienen bij het ECC. (Europees Centrum voor Consumenten België) als hier nog verder over gecommuniceerd wordt
Hoogachtend
D.Boeckx
Op 21 jan (vandaag dus) krijg ik hier antwoord op.
Re: Openstaande betaling voor jouw Fix it Faster-account
Onderwerp:
Re: Openstaande betaling voor jouw Fix it Faster-account
Van:
Support Fixitfaster [support@fixitfaster.nl]
Datum:
21/01/2025 10:39
Aan:
Dirk Boeckx [dirkboeckx@scarlet.be]
Geachte heer/mevrouw,
Dank voor uw bericht en toelichting. We begrijpen uw zorgen en lichten graag het volgende toe:
1. Prijsweergave
De kosten (€30,-) worden duidelijk weergegeven tijdens het aanmeldingsproces en expliciet bevestigd voordat u akkoord geeft. Wij voldoen hiermee aan de wettelijke eisen.
2. Wettelijke bedenktijd
Alle klanten hebben 14 dagen bedenktijd om kosteloos van de overeenkomst af te zien. Deze termijn is nooit afgewezen of uitgesloten.
3. Bestelknop
Onze bestelknop en opt-in voldoen aan de eisen van artikel 6:230v lid 3 BW. Dit betekent dat uw akkoord en betalingsverplichting rechtsgeldig zijn.
Conclusie
Gezien bovenstaande blijft de betalingsverplichting van kracht. Wij verzoeken u vriendelijk het openstaande bedrag te voldoen.
Verwijdering persoonsgegevens
Uw gegevens worden conform de AVG verwijderd zodra aan alle verplichtingen is voldaan.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u vragen hebben, staan wij voor u klaar.
Met vriendelijke groet,
Anna | Klantenservicemedewerker Fix It Faster
Documenten kan ik , wegens niet juiste bestandsextensies uploaden.
Ik hoop hiermede u toch enige duidelijkheid hebben verschaft over mijn probleem en stel u de vraag wat ik hieraan nu nog kan doen.
Alvast bedankt voor uw aandacht en eventuele hulp.
met vriendelijke groet
Dirk Boeckx