Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
D. D.
15/04/2025

Defecte motor

Geachte mevrouw/heer, 7/04/2025 Mijn Peugeot nes 2008 GT LINE 1.2 pure Tech 130 ch stop&start EATB , is stilgevallen op de autoweg . Nu blijkt dat er grote kosten zijn om de motor te herstellen en dit door een gekend probleem met de distributie riem . Mijn wagen heeft momenteel slechts 66500 km en het laatste grote onderhoud was op 61600 km. Dit heeft geleid dat ik genoodzaakt was om een andere wagen te kopen , Mijn vraag is om toch een redelijke tegemoetkoming te krijgen om de geleden verlies . Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 30/04 / 2025 Een redelijk antwoord vanwege Peugeot Met vriendelijke groeten, Deschaeck Dan Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Afgesloten
K. V.
2/04/2025

Puretech 1.2 olie verbruik

Beste heb mijn wagen kunnen binnen doen onder garantie bij PEUGEOT STELLANTIS &YOU MECHELEN maar moest wel 335 zelf opleggen zie bijlagen hoop dat het nu opgelost zal zijn want ze konde mij niks beloven als het probleem nog steeds was moest er een nieuwe motor in en moet ik minstens zelf 2000 bijleggen zeide ze snap zelf niet waarom ik 335 moet bijleggen voor iets dat misschien niet herstelt is laat ons hopen van wel maar vind dit een rare gang van zaken doen ze zeide mij ook dat ik mag blij zijn dat ik al 125000km gedaan heb met de wagen en dat er nog iets aan gedaan word ik heb wagens gehad met 250000km maarja dit waren dan ook jaguar bmw en zelf ford en trouwens is dit probleem al ontstaan toen ik de wagen 5 maand had heb er zelf facturen van heb de wagen gekocht met 90000km van b2cars en de problemen zijn begonnen op 100000km de wagen is met dit probleem 2 keer binnen geweest in het jaar dat ik 1 jaar garantie had met telkens het antwoord dat dit normaal olieverbruik is bij de puretech 1.2 motor heb dit ook op factuur staan een motor dat 3,5 liter (volle carter) verbruikt om de 2500km is niet normaal welke motor dan ook toen ik naar b2cars ging voor de oude facturen van de vorige eigenaar (leasing maatschapij alphabet) omdat Peugeot Schyns in luik mij de facturen niet wouw bezorgen wegens privacy redenen ook al was hij daar elk jaar onderhouden door de vorige eigenaar zei b2cars mij dat peugeot al moeilijk doet voor wagens dat 3000km te laat zijn met hun onderhoud en dat ik al de 4de wagen met het zelfde probleem was in 1 week tijd en dat er zelf wagens tussen waren met blijvende motor schade wat ik zelf ook 2 keer bijna voorhad als het lichtje van de olie brand is het eigenlijk al te laat want dan is de carter al volledig leeg en begint de auto raar te doen en kreeg ik foutcode P0369 wat dus wijst op een probleem met de nokkenas waarschijnlijk aan het vastlopen zonder olie maar gelukkig vulde ik altijd op tijd de olie bij en ging de fout code weg maar kan mij inderdaad wel inbeelde dat mensen de motor gewoon kapot rijden omdat als je de motor aan en uitzet de melding van te weinig olie weg gaat mvg

Afgesloten
W. H.
13/11/2024

Herstelkosten extreem hoog

Geachte mevrouw/heer, Omwille van een lege batterij en daarop volgend interventie via PSA Assistance, zijn er fouten gemaakt die verdere beschadigingen hebben veroorzaakt in het elektrisch systeem. Uiteindelijk heeft de volledige herstelling mij 2.438,83 euro gekost (zie 3 facturen in bijlage), waarvan ongeveer 264 euro voor het vervangen van de batterij. Daarom vraag ik jullie mij 2.220,86 euro terug te storten omdat ik niet verantwoordelijk kan gesteld worden voor alle extra schade door een foute interventie. Op 29 juli 2024 heb ik om 10u06 PSA Assistance (contract nr 651 284 515) gebeld omdat de batterij van mijn wagen, Peugeot 308 met nummerplaat 1-REU-256, blijkbaar leeg was. Ik had 3 weken niet met de auto gereden. Rond de middag is de depannage dienst langs gekomen. De persoon van de depannage heeft een draagbare startbatterij aangesloten. Na de derde poging bleef de motor draaien. Onder zijn begeleiding heb ik dan de wagen, met draaiende motor, naar de garage gereden voor vervanging van de batterij. Garage Peugeot Serneels, Liersesteenweg 260, 2220 Heist-op-den-Berg. Na het vervangen van de batterij bleef er nog een alarm actief. Om dit op te lossen diende een module BPGA vervangen te worden: zie factuur 1. Wanneer ik de wagen ging afhalen bleek de centrale vergrendeling niet te werken, maar omdat de garage in jaarlijks verlof ging moest ik 3 weken later terug een afspraak maken. Ondertussen had ik ook bemerkt dat de cruise control niet meer werkte. Na 4 weken werd het probleem van de centrale vergrendeling opgelost via een BSI ruil (factuur 2), maar de cruise control was nog een probleem. Omdat ik op vakantie vertrok heb ik een afspraak gemaakt 4 weken later om het probleem op te lossen van de cruise control. Hierbij zat het probleem in de dashboard en dat diende dan vervangen te worden (factuur 3). Het is duidelijk dat al deze extra beschadigingen het gevolg zijn van een foute/slechte interventie van de PSA Assistance depannage dienst. Garage Serneels heeft mij verzekerd dat zij de correcte procedures gevolgd hebben. Indien ik binnen 15 dagen na verzenden van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groeten, Willy Huybrechts

Afgesloten
S. B.
22/10/2024

motor stuk

Mijn wagen is amper 6 jaar oud en de motor is stuk, door een riem waarvan de kwaliteit slacht was bij deze serie , ze brokkelt af en komt in de kleppen terecht waardoor het olieverbruik abnormaal hoog is en de motor stuk gaat. Dit probleem is gekend en ze weigeren bij Peugeot deze te herstellen omdat ik 3 onderhouden daar niet heb gedaan en ik geen factuur van onderhoud kan voorleggen van 2023 en 2022. Auto is altijd stipt onderhouden geweest , niet in hun garage ( de laatste 3 jaar) maar bij vrienden. Dit staat ingevuld in mijn onderhoudboekje! Het probleem is algemeen gekend en ik heb 10 jaar garantie en de wagen is maar 6 jaar!

Afgesloten
N. E.
12/09/2024

Schade aan wagen tijdens levering

Op 6 aug werd mijn nieuwe wagen peugeot 208 in men garage geleverd. Toen we hem ophaalde zagen we schade aan en onder de motorkap , of die snel snel was opgelapt. Uiteindelijk blijkt dat er een ongeval gebeurde tijdens het transport , die ze wouden verdoezelen en plus Nu willen ze hem onder garantie terug herstellen maar geen uitleg wat er gebeurd is, geen expert , en geen schade vergoeding of tegemoetkoming van peugeot uit. Ik kocht een NIEUWE wagen geen wagen die nu al voor de 2de keer gaat hersteld worden , waar ik ook überhaupt niet weet wat er allemaal aan scheelt laat staan dat deze wagen na verloop van tijd hier nog verder hinder gaat ondervinden en ik dan na 2 jaar zelf voor de kosten ga kunnen opdraaien! Peugeot is een degoutant bedrijf . Ze wouden het eerst verdoezelen dat dit gebeurde tot we het thuis zelf moesten ondervinden ! Fraudeurs zijn echt! En dan gewoon zeggen oke je doet de auto binnen en we repareren het snel! Oke maar ik wil een schadevergoeding! Of kortom gewoon een nieuwe waar ik voor betaalde !! Mortorkap geplooid , zijflank herstelt , nieuwe ruit , nieuwe bumper in moeten zetten dus kortom een volledige linker voorkant werd dus geaccidenteerd!! Laat staan wat er onder de motorkap gebeurde!!

Afgesloten
M. P.
4/09/2024

Probleem distributieriem

Wagen vertoont defect met melding 'motoroliedruk laag'. Telefonisch contact opgenomen met garage, de melding gekregen de foutcode verder op te volgen. Op eigen vraag de wagen toch binnen kunnen brengen in de garage ter nazicht. Na 3 dagen zelf getelefoneerd naar de garage en daar de opmerking gekregen dat het de distributieriem zal zijn en dat offerte zal worden opgemaakt. Garantie zal niet kunnen worden ingeroepen. Wagen heeft periodiek en correct de onderhoudsbeurten gekregen volgens de boordcomputer. Wij categoriseren dit als abnormaal. Herstel zou ten vroegste eind september kunnen gebeuren onder voorwaarde goedkeuring offerte. Wij zijn hier niet mee akkoord en wensen spoedig herstel onder garantie. Dit is een gekend probleem binnen deze wagens.

Afgesloten
J. D.
28/06/2024

Elektrich laden

Geachte, In januari 2024 heb ik mijn Peugeot 408 Hybride in ontvangst genomen. Bij het opladen gaf hij een rijbereik aan van 38 km na meer dan 4 uur laden. Nu 6 manden later geeft hij maar 36 km rijbereik aan naar meer dan 4 uur laden; Telkens aan een laadpaal. Er was mij verteld dat deze bij warm weer meer rijbereik zou opladen wat dus niet klopt. Ook staat er op hun website een rijbereik van 63 km (zie bijlage) en heb ook al van andere mensen gehoord dat ze meer rijbereik hebben na 4 uur opladen. Als ik dat dan meld bij Peugeot België sturen zij mij door naar mijn garage, en die weten ook niet hoe dat komt. Kunnen jullie eens horen bij Peugeot wat hier aan de hand is, want ik vind dit niet normaal meer.

Afgesloten
R. D.
12/06/2024

Weigeren tussenkomst Stelantis

Beste, Op 1/06/24 viel ik in panne met mijn wagen, hierna werd deze getakeld en ter diagnose aangeboden bij IMACar Sint Niklaas. Bij diagnose werd ijzervijlsel in het brandstofsysteem teruggevonden, het kostenplaatje voor de herstelling het geheel vernieuwen van het brandstofsysteem ter mijnen laste 6308,64 euro. De wagen 4jaar oud op 4/06/24 met slechts 63068km steeds correct en tijdig onderhouden binnen het Stelantis netwerk. In het kostenplaatje zit reeds een tussenkomst maar nog blijft er een aanzienlijke som voor een zo goed als nieuwe wagen ter mijnen laste. De oorzaak van het probleem een inwendige fout in het injectiesysteem. Gebeurtenissen ; 1/06 - Wagen in panne gevallen, getakeld naar depo Depannage Gio. 3/06 - Wagen afgeleverd te garage IMA Car Sint Niklaas 5/06 - IMA Car diagnose gesteld, ijzervijlsel aanwezig in brandstof circuit. Pro forma factuur ontvangen voor herstelling met reeds een kleine tussenkomst van Stelantis. 6/06 - Contact opgenomen met IMA Car ivm hogere tussenkomst Stelantis, voorlopig weinig medewerking zeer terughoudende positie. 6/06 - Contact opgenomen met Louagie Knokke Heist, originele verkoper van de wagen, voorlopig nog geen response van hen. 6/06 - Rechtsbijstand aangevraagd maar onzeker of deze kunnen tussenkomen ivm contractueel geschil. 11/06 - Garage Louagie bevestigd dat de pro forma van IMACar correct is maar aan de dure kant, het ten mijnen laste zijn van de kosten vinden ze echter niet en zou Stelantis zijn verantwoordelijk in moeten nemen. 11/06 - Response van IMACar na een rechtzetting in ontbrekende gegevens onderhoudshistoriek; Bedankt voor de extra informatie. De fabriek heeft bepaalde richtlijnen in verband met het toekennen van commerciële tussenkomsten. Jammer genoeg kan er geen extra tussenkomst verkregen worden ongeacht de onderhoudshistoriek. In bijlage vindt u nogmaals de offerte voor de herstelling van uw voertuig. Als u uw voertuig wenst te laten herstellen, hoor ik het graag per kerende mail. Met vriendelijke groeten, - Hierbij blijven ze het kostenplaatje naar mij toeduwen en aandringen op de herstelling met alle verdere kosten ter mijne laste. In bijlage nog de pro forma factuur aangeboden door IMACar.

Afgesloten
N. L.
27/05/2024

Fabrieksfout peugeot

Beste,In 2018 kocht in een nieuwe Peugeot Partner Tepee, benzine. 3 jaar later moest ik, door een fabrieksfout, een nieuwe distributieriem laten steken. Volledig op kosten van peugeot, vervangwagen inclusief. Opnieuw 2 jaar later kreeg ik alweer een melding “motorstoring”. Dit keer moest mijn motor vervangen worden. Mijn auto was toen net 5 jaar geworden en slechts 80000 km op de teller. Net de fabrieksgarantie voorbij. Dit keer moest ik wel de werkuren betalen, zijnde bijna 1200 euro. Deze werden deels betaald maar ik ga hier niet mee akkoord, gezien het om een fout van peugot gaat. Kan ik hier iets tegen doen?Dit alles was in garage Automotive group west

Afgesloten
P. W.
14/03/2024

Reparatie auto

Beste, op 30/06/2017 kocht ik een Peugeot Partner bij een officiele Peugeot-garage. Ik ging jaarlijks tijdig op controle. Op de teller staat momenteel ongeveer 60.000km. Vorige maand bracht ik mijn wagen binnen omdat hij een foutmelding gaf. Na 30 minuten mocht ik mijn auto terug meenemen. Maar 2 weken later krijg ik dezelfde foutmelding en moest de wagen afgesleept worden. Het resultaat was : cilinderkop stuk : 7000 € kosten. Aangezien ik slechts 60.000km heb, moet dit volgens mij aan een productiefout liggen. Daar komt nog bij dat ik twee weken eerder melding maakte van het probleem en het toen niet opgelost werd.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform