Terug

Weigeren tussenkomst Stelantis

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

R. D.

Naar: PEUGEOT

12/06/2024

Beste, Op 1/06/24 viel ik in panne met mijn wagen, hierna werd deze getakeld en ter diagnose aangeboden bij IMACar Sint Niklaas. Bij diagnose werd ijzervijlsel in het brandstofsysteem teruggevonden, het kostenplaatje voor de herstelling het geheel vernieuwen van het brandstofsysteem ter mijnen laste 6308,64 euro. De wagen 4jaar oud op 4/06/24 met slechts 63068km steeds correct en tijdig onderhouden binnen het Stelantis netwerk. In het kostenplaatje zit reeds een tussenkomst maar nog blijft er een aanzienlijke som voor een zo goed als nieuwe wagen ter mijnen laste. De oorzaak van het probleem een inwendige fout in het injectiesysteem. Gebeurtenissen ; 1/06 - Wagen in panne gevallen, getakeld naar depo Depannage Gio. 3/06 - Wagen afgeleverd te garage IMA Car Sint Niklaas 5/06 - IMA Car diagnose gesteld, ijzervijlsel aanwezig in brandstof circuit. Pro forma factuur ontvangen voor herstelling met reeds een kleine tussenkomst van Stelantis. 6/06 - Contact opgenomen met IMA Car ivm hogere tussenkomst Stelantis, voorlopig weinig medewerking zeer terughoudende positie. 6/06 - Contact opgenomen met Louagie Knokke Heist, originele verkoper van de wagen, voorlopig nog geen response van hen. 6/06 - Rechtsbijstand aangevraagd maar onzeker of deze kunnen tussenkomen ivm contractueel geschil. 11/06 - Garage Louagie bevestigd dat de pro forma van IMACar correct is maar aan de dure kant, het ten mijnen laste zijn van de kosten vinden ze echter niet en zou Stelantis zijn verantwoordelijk in moeten nemen. 11/06 - Response van IMACar na een rechtzetting in ontbrekende gegevens onderhoudshistoriek; Bedankt voor de extra informatie. De fabriek heeft bepaalde richtlijnen in verband met het toekennen van commerciële tussenkomsten. Jammer genoeg kan er geen extra tussenkomst verkregen worden ongeacht de onderhoudshistoriek. In bijlage vindt u nogmaals de offerte voor de herstelling van uw voertuig. Als u uw voertuig wenst te laten herstellen, hoor ik het graag per kerende mail. Met vriendelijke groeten, - Hierbij blijven ze het kostenplaatje naar mij toeduwen en aandringen op de herstelling met alle verdere kosten ter mijne laste. In bijlage nog de pro forma factuur aangeboden door IMACar.

Bemiddeling door Testaankoop 20 juni 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform