Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Vraag update van UConnect systeem 10
Beste, Mijn klacht heeft betrekking op chassisnummer (VIN) : ZFA25000002Y22998; een Frankia Camper Titan 790GD met nummerplaat 2-FGS-519 Sinds Mei 2024 heb ik deze nieuwe camper en is er schijnbaar niemand die mij kan helpen om te maken dat ik mijn UConnect10 systeem kan updaten. Alles zou schijnbaar "over the air" gebeuren, maar daar gebeurd gewoonweg niets, zelfs dat er een verbinding is via wifi. De kaarten in mijn GPS bijvoorbeeld dateren van Mar 2020 (u leest goed 2020); dus meer dan vier jaren geleden. (foto in bijlage) Ik zou deze graag up to date hebben want ben al enkele malen in moeilijke situaties verzeild geraakt omdat mijn kaarten niet up to date waren. Mijn herhaalde vragen blijven tot op heden onbeantwoord. Schijnbaar ligt het probleem ergens aan het feit dat het UConnect10 systeem NIET gelinkt is aan mijn chassisnummer. Als dat het geval is, moet er toch wel ergens iemand bij Fiat zijn met wat goede wil die deze link kan leggen of toch ten minste kan zeggen hoe wij er kunnen voor zorgen dat updates alsnog kunnen uitgevoerd worden. Ik ben ervan overtuigd dat dit probleem kan opgelost worden ALS FIAT ER TENMINSTE EEN (KLEINE) INSPANNING WIL VOOR DOEN om een klant te helpen (tenzij verkoop belangrijker is dan tevreden klanten). Ik zou Fiat zeer dankbaar zijn dit probleem te helpen oplossen (waardoor mijn waardering voor Fiat terug zou stijgen want tijdens de voorbije maanden is die ernstig gedaald). Alvast bedankt. Vriendelijke groeten, Willy Cosijn
Vraag update van UConnect systeem 10
Beste, Mijn klacht heeft betrekking op chassisnummer (VIN) : ZFA25000002Y22998; een Frankia Camper Titan 790GD met nummerplaat 2-FGS-519 Sinds Mei 2024 heb ik deze nieuwe camper en is er schijnbaar niemand die mij kan helpen om te maken dat ik mijn UConnect10 systeem kan updaten. Alles zou schijnbaar "over the air" gebeuren, maar daar gebeurd gewoonweg niets, zelfs dat er een verbinding is via wifi. De kaarten in mijn GPS bijvoorbeeld dateren van Mar 2020 (u leest goed 2020); dus meer dan vier jaren geleden. (foto in bijlage) Ik zou deze graag up to date hebben want ben al enkele malen in moeilijke situaties verzeild geraakt omdat mijn kaarten niet up to date waren. Mijn herhaalde vragen blijven tot op heden onbeantwoord. Schijnbaar ligt het probleem ergens aan het feit dat het UConnect10 systeem NIET gelinkt is aan mijn chassisnummer. Als dat het geval is, moet er toch wel ergens iemand bij Fiat zijn met wat goede wil die deze link kan leggen of toch ten minste kan zeggen hoe wij er kunnen voor zorgen dat updates alsnog kunnen uitgevoerd worden. Ik ben ervan overtuigd dat dit probleem kan opgelost worden ALS FIAT ER TENMINSTE EEN (KLEINE) INSPANNING WIL VOOR DOEN om een klant te helpen (tenzij verkoop belangrijker is dan tevreden klanten). Ik zou Fiat zeer dankbaar zijn dit probleem te helpen oplossen (waardoor mijn waardering voor Fiat terug zou stijgen want tijdens de voorbije maanden is die ernstig gedaald). Alvast bedankt. Vriendelijke groeten, Willy Cosijn
Probleem versnellingsbak
Beste, op 19/01/2021 bestelden wij bij Autocenter Mertens te Wolvertem een nieuwe Fiat Tipo SW 1.0 firefly die werd geleverd op 01/02/2021 en meteen bij thuis komst een vreemd lawaai maakte in de versnellingsbak, wij brachten de wagen nadien meteen terug naar de garage waar het druklager van de koppeling werd vervangen, helaas zonder resultaat. In de garage stelden ze ons voor om contact met fiat op te nemen en de versnellingsbak compleet te vervangen. Doch bij Fiat gaan ze daar niet mee akkoord en stellen zij voor om de versnellingsbak te demonteren en te zien wat er juist mis mee is. Omdat het hier een nieuwe wagen betreft waar amper mee gereden is, veronderstel ik dat het hier waarschijnlijk om een fabricage fout gaat en zou ik het liefst zien dat ze der gewoon een nieuwe versnellingsbak in plaatsen en ze nadien bij Fiat zien wat er eventueel mis is. Voor zover ik het begrepen heb zou dit alles op de koop toe enkele weken kunnen gaan duren alvorens we de wagen terug hebben, terwijl een versnellingsbak vervangen slechts enkele uren duurt. Samengevat, zou ik dus het liefst zien dat ze der gewoon een nieuwe versnellingsbak in monteren en dat zij de huidige terugnemen om na te zien, zodat wij tenminste ons voertuig kunnen behouden.
Probleem versnellingsbak
Beste, op 19/01/2021 bestelden wij bij Autocenter Mertens te Wolvertem een nieuwe Fiat Tipo SW 1.0 firefly die werd geleverd op 01/02/2021 en meteen bij thuis komst een vreemd lawaai maakte in de versnellingsbak, wij brachten de wagen nadien meteen terug naar de garage waar het druklager van de koppeling werd vervangen, helaas zonder resultaat. In de garage stelden ze ons voor om contact met fiat op te nemen en de versnellingsbak compleet te vervangen. Doch bij Fiat gaan ze daar niet mee akkoord en stellen zij voor om de versnellingsbak te demonteren en te zien wat er juist mis mee is. Omdat het hier een nieuwe wagen betreft waar amper mee gereden is, veronderstel ik dat het hier waarschijnlijk om een fabricage fout gaat en zou ik het liefst zien dat ze der gewoon een nieuwe versnellingsbak in plaatsen en ze nadien bij Fiat zien wat er eventueel mis is. Voor zover ik het begrepen heb zou dit alles op de koop toe enkele weken kunnen gaan duren alvorens we de wagen terug hebben, terwijl een versnellingsbak vervangen slechts enkele uren duurt. Samengevat, zou ik dus het liefst zien dat ze der gewoon een nieuwe versnellingsbak in monteren en dat zij de huidige terugnemen om na te zien, zodat wij tenminste ons voertuig kunnen behouden.
Problemen met nieuwe Fiat 500X automaat
Mijn nieuwe Fiat 500 X met redelijk wat opties werd geleverd in april 2019. Vrij spoedig ondervond ik problemen: schokken, benzine ruiken, raar geluid in motor bij starten... Ik ontving dan ook nog eens een brief m.b.t. een terugroepactie. Hiervoor naar de garage geweest en blijkbaar waren er reeds twee terugroepacties. Update gedaan en klaar. Nadien opnieuw veel problemen: raar geluid in de motor, foutmeldingen m.b.t. automatische versnellingsbak, traag reageren stop&start en op 24 oktober was het ineens gedaan met rijden. Meldingen: motor laten nakijken! versnellingsbak laten nakijken! Ik had zelfs een afspraak gemaakt (4 november) om de auto te laten nakijken nog vóór de winter aangezien ik het niet vertrouwde. Deze datum heeft hij dus niet gehaald...Auto één week in de garage: motorsoftware zou vervangen zijn... Verbruik was spectaculair gestegen! Ondertussen nog steeds dezelfde problemen, erger nog: sommige dingen beginnen gewoon te flippen: melding van geen telefoon aangesloten terwijl je een minuut daarvoor nog handsfree gebeld hebt en de motor blijven draaien is vergrendeling flipt. Koffer open zonder te moeten ontgrendelen. Auto staat sinds 18/11 jl. terug in de garage. Een bediende van Buga heeft de auto mee naar huis genomen en ondervond geen problemen maar ik heb reeds enkele malen gezegd dat hij het niet altijd heeft. Er zijn gelukkig dagen waarop hij niet raar doet...In ieder geval: ik voel me niet meer gerust in deze auto en rij zelfs niet langs de autostrade omdat ik liever in panne val langs de secundaire weg...
Problemen met nieuwe Fiat 500X automaat
Mijn nieuwe Fiat 500 X met redelijk wat opties werd geleverd in april 2019. Vrij spoedig ondervond ik problemen: schokken, benzine ruiken, raar geluid in motor bij starten... Ik ontving dan ook nog eens een brief m.b.t. een terugroepactie. Hiervoor naar de garage geweest en blijkbaar waren er reeds twee terugroepacties. Update gedaan en klaar. Nadien opnieuw veel problemen: raar geluid in de motor, foutmeldingen m.b.t. automatische versnellingsbak, traag reageren stop&start en op 24 oktober was het ineens gedaan met rijden. Meldingen: motor laten nakijken! versnellingsbak laten nakijken! Ik had zelfs een afspraak gemaakt (4 november) om de auto te laten nakijken nog vóór de winter aangezien ik het niet vertrouwde. Deze datum heeft hij dus niet gehaald...Auto één week in de garage: motorsoftware zou vervangen zijn... Verbruik was spectaculair gestegen! Ondertussen nog steeds dezelfde problemen, erger nog: sommige dingen beginnen gewoon te flippen: melding van geen telefoon aangesloten terwijl je een minuut daarvoor nog handsfree gebeld hebt en de motor blijven draaien is vergrendeling flipt. Koffer open zonder te moeten ontgrendelen. Auto staat sinds 18/11 jl. terug in de garage. Een bediende van Buga heeft de auto mee naar huis genomen en ondervond geen problemen maar ik heb reeds enkele malen gezegd dat hij het niet altijd heeft. Er zijn gelukkig dagen waarop hij niet raar doet...In ieder geval: ik voel me niet meer gerust in deze auto en rij zelfs niet langs de autostrade omdat ik liever in panne val langs de secundaire weg...
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten