Terug

Probleem versnellingsbak

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. B.

Naar: Fiat Belgique

08/03/2021

Beste, op 19/01/2021 bestelden wij bij Autocenter Mertens te Wolvertem een nieuwe Fiat Tipo SW 1.0 firefly die werd geleverd op 01/02/2021 en meteen bij thuis komst een vreemd lawaai maakte in de versnellingsbak, wij brachten de wagen nadien meteen terug naar de garage waar het druklager van de koppeling werd vervangen, helaas zonder resultaat. In de garage stelden ze ons voor om contact met fiat op te nemen en de versnellingsbak compleet te vervangen. Doch bij Fiat gaan ze daar niet mee akkoord en stellen zij voor om de versnellingsbak te demonteren en te zien wat er juist mis mee is. Omdat het hier een nieuwe wagen betreft waar amper mee gereden is, veronderstel ik dat het hier waarschijnlijk om een fabricage fout gaat en zou ik het liefst zien dat ze der gewoon een nieuwe versnellingsbak in plaatsen en ze nadien bij Fiat zien wat er eventueel mis is. Voor zover ik het begrepen heb zou dit alles op de koop toe enkele weken kunnen gaan duren alvorens we de wagen terug hebben, terwijl een versnellingsbak vervangen slechts enkele uren duurt. Samengevat, zou ik dus het liefst zien dat ze der gewoon een nieuwe versnellingsbak in monteren en dat zij de huidige terugnemen om na te zien, zodat wij tenminste ons voertuig kunnen behouden.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform