Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
E. V.
3/05/2024

foutieve facturen

Beste, Toen ik in november 2022 op mezelf ging wonen hqd ik bij orange een pakket aangevraagd voor internet,tv en gsm. Volgens een medewerker was in het appartement waar ik woon niet mogelijk om daar tv in internet te installeren bij hun. Ik ben dan naar Telenet gegaan en daar waren geen problemen. Bij mijn gsm zat ik nog wel bij Orange omdat op die moment nog geen problemen hadden voorgedaan. Op een bepaald moment kreeg ik een factuur aan voor alle diensten, internet, tv en gsm. ik belde een medewerker op om te zeggen dat dit niet klopte. Ze vertelde mij dat ze het ging rechtzetten. Volgende maand, hetzelfde probleem. Ik belde opnieuw en ze behandelde mij alsof ik een oplichter was die wel gebruik wou maken van al de diensten maar er niet voor wou betalen. Uiteindelijk vertelde de medewerker dat hij het ging rechtzetten. De maand daarop, hetzelfde probleem en dit bleef doorgaan. Elke maand opnieuw moest ik bellen en elke keer opnieuw kreeg ik een uitleg die ook elke maand wel anders was. Ik ben toen naar hun winkel in Wijnegem geweest en daar werd er mij verteld dat ze mij daar niet konden helpen en dat ik naar Antwerpen moest. Doordat ik full time werkte was dit voor mij niet evident om eventjes snel naar Antwerpen te gaan. Uiteindelijk hiervoor een dag vakantie moetten nemen. Daar aangekomen en ik wou mijn uitleg doen. toen ik nog niet was uitgesproken vertelde de medewerker op een hele brutale en aanvallende manier : al van November?! ja madameke ik weet niet of ik u wel ga helpen want mijn shift zit er bijna op . Ik heb hem toen duidelijk verteld dat ik absoluut niet akkoord ben met dez manier van werken en uiteindelijk heeft de man naar mij geluisterd en mij geholpen. De problemen met de facturen waren op dat moment opgelost. In December besloot ik ook om met mijn gsm over te schakelen naar Telenet. Telenet heeft hiervoor alles juist in orde gebracht en alles was meteen in orde. Orange stuurde me op een bepaald moment een slotfactuur. deze heb ik betaald. iets later volgde er een factuur van 20 euro. Er stond geen uitleg bij van waar ze deze 20 euro haalde. Ik betaalde deze niet en belde naar orange. daar werd ik opnieuw behandeld als een crimineel. Uiteindelijk de factuur betaald met het gedacht, dan is het afgelopen. Vanaf het moment dat ik deze betaald had, kreeg ik de volgende factuur. Ook deze was 20 euro en opnieuw geen uitleg erbij. Ik belde opnieuw naar Orange met mijn hele verhaal. Ze schelde mij uit als wanbetaler en ze vertelde dat het een aanmaning is omdat ik mijn vorige factuur niet had betaald. Plots vertelde ze mij dat ik 20 euro op mijn rekening gestort had gekregen. Ik vertelde haar dat orange nog nooit 1 cent op mijn rekening heeft gestort. Nadat ze deftig had nagekeken vertelde ze dat mijn verhaal inderdaad klopt en dat de fout bij orange ligt. Ze vezekerde mij dat de 20 euro die niet was gestort nu wel gestort zou worden en dat ik de rekening niet moet betalen en dat dit automatisch in orde wordt gebracht. Nu een maand later heb ik nog steeds geen 20 euro ontvangen en kreeg in een aanmaning van die factuur in mijn mailbox. Nu ben ik er helemaal klaar mee dat ik elke maand opnieuw telefonisch contact moet nemen wetende dat het probleem zich opnieuw voordoet en ik ga niet opnieuw een dag verlof nemen om naar Antwerpen te moetten gaan om daar behandeld te worden als een leugenaar. mvg

Opgelost
R. B.
17/04/2024

blokkerfen van telecommunicatie

Beste,na 2 jaar kreeg ik een herinnering in de bus van Orange van 500 euro voor buitenlandse telefoon gesprekken die nooit gebeurt zijn de firma verwittigd en alles was blijkbaar OK tot nu ze hebben alles geblokkeerd van Brent Bogaert 0484242613 hij heeft alles nodig voor school factnr 11112760722 27-07-2022

Opgelost
G. S.
2/02/2024

Aanpassing abonnement

BesteHalf december heb ik de abonnement laten aanpassen van business naar particulier bij orange in shoppingcenter Sint-Niklaas. Verbeterde contract was opgemaakt en ze verzekerden dat alles binnen 10 dagen in orde kwam. Een week later kreeg ik een sms dat de limiet van 2GB was overschreden en 60 euro afgehouden van de rekening. Ik was geschrokken omdat ik normaal 70 GB had. Ik ben gaan horen bij orange in Brasschaat en ze vonden ook raar. Ze belden op mijn vraag naar de technische dienst. Ze zeiden me dat er een fout was in de systeem. De volgende dag zou het in orde moeten zijn, dat zeiden ze me. Begin januari kreeg ik een factuur van 68 euro. Dat was de bedrag dat ik maandelijks betaalde als business man. Ik kon op factuur terug vinden dat de tarief was van de business ipv particulier zoals ik vroeg. Dat hebben ze ook van mijn afgehouden. Ik ben weer terug gegaan voor de uitleg en ze zeiden me dat ik moest wachten. 2 GB bleef behouden ipv 70 GB. Half januari ben ik naar Orange in Sint-Niklaas gegaan omdat het daar de miserie begon. Ze snapten helemaal niks van en belden naar de technische dienst. Toen was het opgelost en zelfde dag veranderde naar 70 GB. Door de fout in systeem verloor ik 120 euro terwijl ik amper op gsm was om niet over de limiet te gaan. Maar vandaag kwam de nieuwe factuur binnen, en wat blijkt? Nog altijd business en 62 euro wordt op 12 februari afgehaald. Komaan, de abonnement voor particulieren is 35 euro. Ipv daarvan hebben ze 200 euro afgepakt en niks is opgelost. 4 bezoeken bij orange en steeds tevergeefs. Ze zijn echte oplichters. Ik eis dat de abonnement terug valt naar normale tarief en 200 verloren geld terug stort. Ze brengen me mooie woorden maar ik zie geen daden. Ik denk eraan over te stappen naar andere provider als dit niet opgelost wordt.

Opgelost
N. I.
23/11/2023

Afwerking van Orange aan straat

Geachte, Wij zijn onlangs verhuisd en op 8 november 2023 tussen 18.00 en 20.00 is een technieker langs gekomen voor alles te instaleren. Alles binnen werkt perfect maar de buiten bekabeling die heeft hij aangesloten maar het omhulsel en de nodige afwerking die zou hij de dag erna komen doen wegens dat het te donker was maar tot op heden is dit nog niet gebeurt. Bij regenweer en felle wind waait het omhulsel van de kabels weg (dit is levensgevaarlijk zei de vrouw van de klantendienst). Bij Orange zeggen ze dat wij dit moeten in orde maken maar De technieker ging de dag erna terug komen om dit voort af te werken maar tot op heden nog altijd niet gebeurt. foto's heb ik ook maar bestand is te groot

Opgelost
D. B.
18/10/2023

Inruilen GSM toestel na aankoop Orange Shop Lier

Beste TESTAANKOOP, Op donderdag 12/10/2023 kocht ik impulsief een gsm bij orange.De gsm bleek bij thuiskomst een erg klein geheugen te hebben , waardoor ik op maandag 16/10/2023 terug naar de winkel ging om het toestel in de originele verpakking en met factuur terug in te leveren.Er zijn geen gebruikssporen, toch weigert orange de terugname. Ook inwisselen tegen een ander toestel is niet mogelijk. Inruilen zou volgens de verkoper enkel een recht zijn bij een online aankoop. Kan u mij als consument bijstaan aub?Wat kan ik doen om het toestel in te leveren en de kost te recupereren?Met vriendelijke groeten

Afgesloten
W. A.
13/10/2023

Probleem herstelling

Vandaag reeds 10 dagen zonder internet en zonder TV.Technieker ging vandaag langskomen tussen 08u en 12u.Niemand gezien. na tf contact met orange, ... sorry er is iets misgelopen....Nieuwe afspraak op 23/10/23!!Dat is dus 20 dagen zonder internet en zonder TV.Vraag je onbeperkt internet via gsm, dan krijg je maar 10GB.Dat is ook 20 dagen geen gebruik kunnen maken van mijn abon. bij Netflix en Spotify.

Opgelost
C. S.
25/09/2023

Terugbetaling factuur

Op 28 augustus ontving ik van jullie een factuur voor terugbetaling omdat ik ben overgestapt naar een andere leverancier.ik heb met jullie contact opgenomen omdat ik nog steeds niets heb ontvangen maar daar konden ze mij niet verder helpen. Ze konden mij geen reden geven waarom ze mij het bedrag van 10.39 euro niet konden terugbetalen. Daarom via deze weg een 2de poging om deze terugbetaling te ontvangen. De enige uitleg die ik kreeg was dat ik nog 3 dagen geduld moest hebben. Ik ben nu meer dan 1 week verder en heb nog steeds niets ontvangen. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Mvg stuer Christine

Opgelost
C. L.
6/09/2023

KAn mijn afspraak niet verzetten

IBeste Via testaankoop heb ik 9/08 overgeschakeld naar Astel (orange) voor de cashback en omdat ik niet tevreden meer was over telenet maar de afspraak die zei mij voorstelde kon ik niet thuis aanwezig zijn dus ik had gebeld om mijn afspraak te verzetten op vandaag . ik bel va,ndaag naar de klantendienst en zei jammer mevrouw er is iets fout gelopen en we kunnen u afspraak niet verzetten ??????? Zou jullie mij verder kunnen helpen ?----- Message transmis -----De : Astel pour les membres Test-Achats [telecom@test-achats.be]À : lebloncindy@yahoo.com [lebloncindy@yahoo.com]Envoyé : mercredi 9 août 2023 à 11:54:16 UTC+2Objet : Votre commande mobile a été transmise à Orange - 182652Bonjour,Nous avons transmis votre commande à Orange pour un abonnement Go Plus dans Love.Le numéro de téléphone du service clientèle de Orange : 02 745 95 00.Si vous pensez qu'il y a une erreur dans votre commande ou dans les e-mails de Orange, vous pouvez répondre à cet e-mail-ci et nous vérifierons dans le système de Orange.Ce qu'il va se passer dans les prochains jours :Suivez bien les informations que Orange va vous envoyer (e-mails, sms, appels, courriers). Notez que l'e-mail que vous venez de recevoir de Orange pourrait ne pas mentionner de promotion (car c'est avant-tout un résumé des produits commandés). La promotion sera indiquée sur votre première facture Orange (si pas, répondez à cet e-mail-ci et nous demanderons à Orange de corriger votre première facture).Orange va vous poster votre nouvelle carte SIM. Pour l'activer, suivez la procédure indiquée dans le courrier.Si votre commande contenait une offre conjointe (smartphone, tv, tablette, etc), Orange va d'abord vérifier si vous entrez bien dans les conditions de l'offre, puis vous enverra un e-mail pour payer le montant de l'appareil. Votre paiement déclenchera l'envoi du colis.Comment recevoir votre promo Astel pour les membres Test-Achats (cashback Astel) :Après que votre nouvel abonnement Orange est entièrement activé, demandez votre cashback Astel via ce lien : https://www.astel.be/promo-astel-cashbackNous remboursons le cashback par virement bancaire 3 mois après la commande.Votre droit de rétractation :Vous avez le droit de renoncer à votre demande d’abonnement, sans devoir justifier votre décision, au plus tard dans les 14 jours calendrier à compter du jour de votre commande. Pour ce faire, vous devez envoyer un e-mail à telecom@test-achats.be en indiquant votre souhait de rétractation, votre nom et le numéro de la demande à laquelle vous souhaitez renoncer. Il est indispensable d’envoyer cet e-mail avant l’expiration de ce délai. L’utilisation du service de l’Opérateur avant l’expiration du délai de rétractation n’a pas pour effet de vous priver de votre droit de rétractation. Si le droit de rétractation est exercé après la livraison de matériel (modem, décodeur, etc.), les frais de renvoi pourront être mis à votre charge. Vous expédierez le matériel au plus vite et en tout cas dans les 14 jours de l’exercice du droit de rétractation, en suivant les instructions fournies par Astel pour les membres Test-Achats. Le matériel doit être renvoyé intact, dans son emballage d’origine et avec tous ses accessoires. Vous serez responsable de toute perte de valeur ou détérioration des produits causée par vous.Nous restons à votre service pour vous aider à comparer et changer d'opérateur dans le futur.Merci pour votre confiance,A votre service,L'équipe Astel au service des membres Test-AchatsTél : 02 899 07 50 (en semaine 10h30 - 12h30 et 13h - 16h (vendredi 13h30 - 15h))

Afgesloten
Y. Y.
8/07/2023

Probleem met afgeleverde toestel

Beste, ik bestelde een Refurbished toestel Iphone XR bij orange shop te Eeeklo, Markt 38. Ik kwam thuis en heb de toestel een keer opgeladen en het toestel is begonnen zich aan en uit te schakelen van zichzelf. Ik kreeg een notificatie op de scherm dat de toestel het staat van de batterij niet kunt identificieren vanwege det een niet origineel apple batterij in zit. Vandaag naar de winkel geweest waar ik de toestel kocht en ze weigeren om de defekte toestel terug te nemen en de abonnament af te zeggen. Aangezien in de Herroepingsrecht duidelijk opstaat dat ik binnen de termijn van 14 dagen het contract na aankoop mag beeindigen zonder enkele reden neem ik contact op met jullie omdat ze mij anders niet willen verder helpen in de winkel. Als bewijzen heb ik papier van de herroepingsrecht, screenshot van de melding dat er geen origineel apple batterij inzit en nog het contract die ik heb ondergetekend.

Opgelost
R. D.
9/06/2023

terugbetaling

beste op 27 april heb ik een fact gekregen waar er een te goed op staat van € 44.03 en tot nu doe heb ik nog niets ontvangen

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform