Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
foutieve facturen
Beste, Toen ik in november 2022 op mezelf ging wonen hqd ik bij orange een pakket aangevraagd voor internet,tv en gsm. Volgens een medewerker was in het appartement waar ik woon niet mogelijk om daar tv in internet te installeren bij hun. Ik ben dan naar Telenet gegaan en daar waren geen problemen. Bij mijn gsm zat ik nog wel bij Orange omdat op die moment nog geen problemen hadden voorgedaan. Op een bepaald moment kreeg ik een factuur aan voor alle diensten, internet, tv en gsm. ik belde een medewerker op om te zeggen dat dit niet klopte. Ze vertelde mij dat ze het ging rechtzetten. Volgende maand, hetzelfde probleem. Ik belde opnieuw en ze behandelde mij alsof ik een oplichter was die wel gebruik wou maken van al de diensten maar er niet voor wou betalen. Uiteindelijk vertelde de medewerker dat hij het ging rechtzetten. De maand daarop, hetzelfde probleem en dit bleef doorgaan. Elke maand opnieuw moest ik bellen en elke keer opnieuw kreeg ik een uitleg die ook elke maand wel anders was. Ik ben toen naar hun winkel in Wijnegem geweest en daar werd er mij verteld dat ze mij daar niet konden helpen en dat ik naar Antwerpen moest. Doordat ik full time werkte was dit voor mij niet evident om eventjes snel naar Antwerpen te gaan. Uiteindelijk hiervoor een dag vakantie moetten nemen. Daar aangekomen en ik wou mijn uitleg doen. toen ik nog niet was uitgesproken vertelde de medewerker op een hele brutale en aanvallende manier : al van November?! ja madameke ik weet niet of ik u wel ga helpen want mijn shift zit er bijna op . Ik heb hem toen duidelijk verteld dat ik absoluut niet akkoord ben met dez manier van werken en uiteindelijk heeft de man naar mij geluisterd en mij geholpen. De problemen met de facturen waren op dat moment opgelost. In December besloot ik ook om met mijn gsm over te schakelen naar Telenet. Telenet heeft hiervoor alles juist in orde gebracht en alles was meteen in orde. Orange stuurde me op een bepaald moment een slotfactuur. deze heb ik betaald. iets later volgde er een factuur van 20 euro. Er stond geen uitleg bij van waar ze deze 20 euro haalde. Ik betaalde deze niet en belde naar orange. daar werd ik opnieuw behandeld als een crimineel. Uiteindelijk de factuur betaald met het gedacht, dan is het afgelopen. Vanaf het moment dat ik deze betaald had, kreeg ik de volgende factuur. Ook deze was 20 euro en opnieuw geen uitleg erbij. Ik belde opnieuw naar Orange met mijn hele verhaal. Ze schelde mij uit als wanbetaler en ze vertelde dat het een aanmaning is omdat ik mijn vorige factuur niet had betaald. Plots vertelde ze mij dat ik 20 euro op mijn rekening gestort had gekregen. Ik vertelde haar dat orange nog nooit 1 cent op mijn rekening heeft gestort. Nadat ze deftig had nagekeken vertelde ze dat mijn verhaal inderdaad klopt en dat de fout bij orange ligt. Ze vezekerde mij dat de 20 euro die niet was gestort nu wel gestort zou worden en dat ik de rekening niet moet betalen en dat dit automatisch in orde wordt gebracht. Nu een maand later heb ik nog steeds geen 20 euro ontvangen en kreeg in een aanmaning van die factuur in mijn mailbox. Nu ben ik er helemaal klaar mee dat ik elke maand opnieuw telefonisch contact moet nemen wetende dat het probleem zich opnieuw voordoet en ik ga niet opnieuw een dag verlof nemen om naar Antwerpen te moetten gaan om daar behandeld te worden als een leugenaar. mvg
blokkerfen van telecommunicatie
Beste,na 2 jaar kreeg ik een herinnering in de bus van Orange van 500 euro voor buitenlandse telefoon gesprekken die nooit gebeurt zijn de firma verwittigd en alles was blijkbaar OK tot nu ze hebben alles geblokkeerd van Brent Bogaert 0484242613 hij heeft alles nodig voor school factnr 11112760722 27-07-2022
Aanpassing abonnement
BesteHalf december heb ik de abonnement laten aanpassen van business naar particulier bij orange in shoppingcenter Sint-Niklaas. Verbeterde contract was opgemaakt en ze verzekerden dat alles binnen 10 dagen in orde kwam. Een week later kreeg ik een sms dat de limiet van 2GB was overschreden en 60 euro afgehouden van de rekening. Ik was geschrokken omdat ik normaal 70 GB had. Ik ben gaan horen bij orange in Brasschaat en ze vonden ook raar. Ze belden op mijn vraag naar de technische dienst. Ze zeiden me dat er een fout was in de systeem. De volgende dag zou het in orde moeten zijn, dat zeiden ze me. Begin januari kreeg ik een factuur van 68 euro. Dat was de bedrag dat ik maandelijks betaalde als business man. Ik kon op factuur terug vinden dat de tarief was van de business ipv particulier zoals ik vroeg. Dat hebben ze ook van mijn afgehouden. Ik ben weer terug gegaan voor de uitleg en ze zeiden me dat ik moest wachten. 2 GB bleef behouden ipv 70 GB. Half januari ben ik naar Orange in Sint-Niklaas gegaan omdat het daar de miserie begon. Ze snapten helemaal niks van en belden naar de technische dienst. Toen was het opgelost en zelfde dag veranderde naar 70 GB. Door de fout in systeem verloor ik 120 euro terwijl ik amper op gsm was om niet over de limiet te gaan. Maar vandaag kwam de nieuwe factuur binnen, en wat blijkt? Nog altijd business en 62 euro wordt op 12 februari afgehaald. Komaan, de abonnement voor particulieren is 35 euro. Ipv daarvan hebben ze 200 euro afgepakt en niks is opgelost. 4 bezoeken bij orange en steeds tevergeefs. Ze zijn echte oplichters. Ik eis dat de abonnement terug valt naar normale tarief en 200 verloren geld terug stort. Ze brengen me mooie woorden maar ik zie geen daden. Ik denk eraan over te stappen naar andere provider als dit niet opgelost wordt.
Afwerking van Orange aan straat
Geachte, Wij zijn onlangs verhuisd en op 8 november 2023 tussen 18.00 en 20.00 is een technieker langs gekomen voor alles te instaleren. Alles binnen werkt perfect maar de buiten bekabeling die heeft hij aangesloten maar het omhulsel en de nodige afwerking die zou hij de dag erna komen doen wegens dat het te donker was maar tot op heden is dit nog niet gebeurt. Bij regenweer en felle wind waait het omhulsel van de kabels weg (dit is levensgevaarlijk zei de vrouw van de klantendienst). Bij Orange zeggen ze dat wij dit moeten in orde maken maar De technieker ging de dag erna terug komen om dit voort af te werken maar tot op heden nog altijd niet gebeurt. foto's heb ik ook maar bestand is te groot
Inruilen GSM toestel na aankoop Orange Shop Lier
Beste TESTAANKOOP, Op donderdag 12/10/2023 kocht ik impulsief een gsm bij orange.De gsm bleek bij thuiskomst een erg klein geheugen te hebben , waardoor ik op maandag 16/10/2023 terug naar de winkel ging om het toestel in de originele verpakking en met factuur terug in te leveren.Er zijn geen gebruikssporen, toch weigert orange de terugname. Ook inwisselen tegen een ander toestel is niet mogelijk. Inruilen zou volgens de verkoper enkel een recht zijn bij een online aankoop. Kan u mij als consument bijstaan aub?Wat kan ik doen om het toestel in te leveren en de kost te recupereren?Met vriendelijke groeten
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten