Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Niet afgeleverde zending
Beste Fedex, op vrijdag 13/06 verwachtte ik de levering van zending 289123422065 in jullie afhaalpunt op de Mechelsesteenweg. Ik was die dag niet thuis. Tot mijn verbizing krijg ik in de namiddag de melding dat de zending bij mij thuis afgeleverd zou zijn, en dat er voor getekend is door een zekere "I Gey". Ik ken deze persoon niet, hij/zij woont niet op hetzelfde adres en het is voor zover ik kan nagaan ook geen buur. Er zit geen zending in de brievenbus, er staat buiten niets voor de deur. Dat zou ook niet mogen, ik woon in het centrum van Antwerpen in een straat met veel passage, iets dat hier op straat achtergelaten wordt en er mogelijk waardevol uitziet wordt gewoon gestolen. Ik doe navraag bij de buren naast mij en tegenover mij, en zij hebben ook niets ontvangen. Toch wordt die zending door jullie als "afgeleverd" beschouwd. Terwijl ik niets ontvangen heb. De dag erop, zaterdag 14/06, doe ik navraag bij het afhaalpunt. Zij bevestigen dat er vrijdag geen leveringen van Fedex geweest zijn en hebben mijn zending ook niet. Het is duidelijk dat de levering niet correct gebeurd is. Niet alleen is er geen rekening gehouden met mijn door jullie nochtans bevestigde verzoek de zending door te sturen naar een afhaalpunt, een eventuele levering op mijn thuisadres is allesbehalve correct verlopen (er is geen veilige plaats om zendingen achter te laten, en het is niet ok om iemand die geen enkele band met de afzender heeft te laten tekenen voor ontvangst). Met als resultaat een verloren zending. Ik verwacht dat jullie alles in het werk stellen om deze verloren zending binnen een redelijke termijn (hooguit een week) terug te vinden, en als dat niet lukt mij te compenseren voor het verlies. Inclusief de betaalde douanekosten. Met vriendelijke groeten, Gavin Butstraen
Blijven ontvangen van facture BTW en invoerrechten
Op december 2023 had ik een bestelling gedaan met een verkoper in Azië. Deze is echter nooit toegekomen. En ik krijg een brief van FedEx voor het betalen van BTW en Invoerkosten, deze was toen ongeveer €47. Deze heb ik betaald en gevraagd waarom ik deze nog kreeg, waarop men antwoord dat deze een kopie was voor mijn administratie. Dit bedrag klopt niet sinds deze origineel €163 ongeveer was. Later kreeg ik in Februari terug een brief voor te betalen van BTW en invoerkosten. Maar dit keer €341. Deze heb ik niet betaald, dachtende deze is terug een kopie. waarbij men paar maanden verder een herinnering stuurde voor te betalen, of men anders gerechtelijke stappen te ondernemen. Hierbij heb ik via hun contactformulier contact opgenomen op 20 mei. Waarbij ik nog altijd niks gehoord heb.
niet toegelaten praktijken
Geachte Fedex heeft een betaling uitgevoerd die door de klant niet toegestem is geweest enzelfs niet op de hoogte was. Een item die zeker buiten eurpa is toegekoment heeft fedex blijkbaar een importax betaald zonder dat de ontvanger daar de toestemming heeft gegeven. . zij hebben nu ICS laten tussen komen en ik wacht nog steeds een Document van Fedex waarop staat dat de klant toestemming heeft gegeven . maar contact opnemen met FEDEX is niet moegelijk en mail blijven onbeantwoord . blijkbaar voeren ze zulke praktijde hele een hele tijd deze slachtoffers betalen omdat ze geen proceduren willen starten . Ik zou graag hebben dat daar een nader onderzoek word gestart . deze betaling zijn klein maar na mijn onderzoek duizenden zulke praktijken al uitgevoerd Met vriendelijke groeten
Factuur
Geachte mevrouw/heer, Op [datum] heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € [bedrag]. Dat moet echter een vergissing zijn: [reden van de betwisting]. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € [bedrag], en dit onder voorbehoud Heb niets besteld op dat adres en weet niet waar inhoud is E-mail proberen te versturen naar fedex maar geen juist e-mailadres daarom Testaankoop op hoogte gebracht Met vriendelijke groet, Silvie
onjuiste bedragen
Ik heb een factuur gekregen dat ik importkosten moet betalen, goed geen probleem. Dat is normaal, echter hetgene wat niet normaal is, is dat ik een voorschotprovisie van 55 euro moet betalen terwijl de importkost + belasting net iets meer dan 80 euro bedraagd. Op de site van fedex wordt er vermeld dat als die kosten tussen de 50 en 600 eruo liggen, er een vaste kost van 15 euro is. Als ik contact probeer op te nemen met fedex kom ik op een virtuele chatbot uit die niets kan betekenen.
Niet geleverd
Fedex probeerde al 2 keren te leveren Het zijn leugenaars ! We wachten hier al 3 dagen op de levering. Niemand is hier geweest ! Tracking nummer 777264552578 Op facebook fedex Europe staat het vol van de klachten. Mijn pakketje is van uit Portugal verzonden zonder probleem. Het zijn zeveraars en leugenaars bij FEDEX !
Fedex douanekosten
Geachte mevrouw/heer, Op 03/04/2024, Kocht ik in het buitenland een karatepak. Dat werd correct geleverd. Ik stel echter vast dat Fed Ex nu maanden later ineens een faktuur opstuurt waarin zij vragen om invoerrechten te betalen. Ze sturen deze brief telkens op naam van mijn dochter, alhoewel haar naam nergens op de faktuur staat. Ze hebben d'er ook iets opgezet van vrouwenslips (wat niet overeenkomt met de pakbon) Dit heeft ondertussen geleid tot wat over en weer gemail, waarin ik telkens verzoek om met mij contact op te nemen. Wat zij steeds weigeren te doen. Dus alle briefwisseling en mails gaan eerst naar mijn dochter en komen zo bij mij terecht. Bij aflevering van het pakket hebben zij blijkbaar de bovenbuurvrouw laten tekenen voor ontvangst. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen einde van de week dat Fed ex stopt met brieven /mails te sturen. Ik heb nog nooit gehoord dat een vreemde kan/mag tekenen voor ontvangst als er kosten te betalen zijn die niet voldaan zijn. En kosten /invoerrechten dienen toch betaald te worden, alvorens men het pakket kan ontvangen niet ? Hoe kan het dan dat Fed ex achteraf hiermee komt aanzetten Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur
Doos op openbare weg geleverd
Beste, ik bestelde via Steamforged Games een preorder van een groot gezelschapsspel. Fedex ging dit leveren maar ik krijg een foto als bewijs van levering doorgestuurd waar duidelijk op te zien is dat deze gewoon op de stoep van mijn appartementsgebouw staat! Tussen een dokter en apotheker in waar dus veel verloop van mensen is... ik kom na mijn werk thuis en zie die doos er dus niet meer staan, direct een foto genomen en fedex proberen te contacteren maar enkel AI robots via de lijn vastgekregen... erg triest dit... Totale verloren waarde van het pakket (Runescape Kingdoms + alle expansions): €217,91
pakket niet geleverd
Ik heb een pakket besteld deze heeft de fedex courier op 20 juni om 12:46 geleverd aan een vreemde man die toevallig in de straat was. Hij ging ervan uit dat de pakket voor die persoon was omdat die voor mijn huis stond. De courier heeft deze persoon mijn pakket laten ondertekenen zonder zijn identiteitskaart te vragen. Dit is een grote fout van de courier en zelfs fraude onder mijn naam. ik probeer al dagen een fedex medewerker te contacteren, ik ben zelf naar de logistiek center in Herstal geweest. Ik wil onmiddellijk mijn geld terug, dit was volledig de courier zijn fout doordat hij zomaar mijn pakket geeft aan een vreemde voor mijn huis in plaats van tot naar de deur te gaan en aan te bellen. En zelfs nog een grotere fout omdat hij geen identiteitskaart vroeg bij het leveren.
Ongevraagde zending vanuit China
Ik heb een factuur 14218875 klantnummer 3096482 en factuur 14229311 ontvangen van FedEx (TNT) voor zending pakket vanuit China gewicht 20 kg. Te betalen 1101.25 € en 10.55 €. Probleem is dat ik niets besteld heb. Om FedEx te contacteren vragen ze verplicht een nummer van 9 cijfers, dat ik niet heb. Ik ben er wel in geslaagd, en heb bericht gekregen dat ze de zaak onderzoeken, maar verder niets (mails met referte 135098684 en 135094102). Politie is ook op de hoogte gebracht want ik vermoed valse zending. Ik heb in elk geval niets besteld. Factuur bevat geen wettelijke bepalingen op keerzijde en het afleveradres is waar wij 5 jaar geleden woonden. Ik vrees echter dat ik na vervaldatum 15/9 een nog zwaardere factuur ga krijgen, terwijl ik deze zending geweigerd heb. Wat kan ik nog doen?
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten