Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Openstaand saldo in voordeel van gebruiker
Beste, Op 21 December 2025 voerde ik een transactie uit die via PayPal door Xoom werd verwerkt. Deze transactie werd niet correct ontvangen bij de ontvangende bank, en werd bijgevolg door de ontvangende bank integraal teruggestort naar het rekeningnummer dat Xoom gebruikte om de transactie te verwerken. (zie in bijlage een mail van KBC Bank nv) Na veelvuldig contact op te nemen met zowel PayPal als Xoom, werd dit bedrag niet teruggecrediteerd op mijn account. Het gaat om een bedrag van 609.15 EUR dat Xoom te goed heeft aan mij. Gelieve dit onmiddellijk in orde te brengen. PayPal stuurt me door naar Xoom, Xoom stuurt me weer naar PayPal. Zie ook intern jullie support cases m.b.t. transactie XREQZQMA. Er loopt duidelijk iets mis in jullie interne processen wanneer banken betalingen naar jullie terugzenden. Met vriendelijke groet, Lars Van Bourgognie
Betaling incorrect uitgevoerd, schuld toch gemaakt
Beste,Op Jul 31, 2021, 8:56 PM voerde ik een betaling uit met Xoom, a PayPal Service. De betaling betrof een transactie van EUR 200,00. Op Aug 4, 2021, 10:02 AM kreeg mijn transactie de status 'Compleet'. Echter was het geld niet op de rekening van de bestemde gearriveerd. Ik diende daarop via Xoom een klacht in, waarop men EUR 1,49 terugbetaalde (de transactiekost bovenop de transactie). Het geld werd echter van mijn PayPal-rekening gehaald, waardoor deze in het rood kwam te staan, aangezien er niet genoeg geld op mijn eigen rekening stond. Na herhaaldelijk klacht in te dienen via de platformen van PayPal en Xoom, en na talloze gesprekken met beide customer services, heb ik contact opgenomen met de bank. Mijn bank heeft de betaling teruggevonden op een interne rekening, niet diegene van de juiste ontvanger, waarop ik hen heb opgedragen om de betaling terug te sturen naar Xoom. Dit werd gedaan het geld werd teruggestuurd naar een Xoomrekening in Estland. Hierop naw ik opnieuw contact op met Xoom en PayPal, nu met de duidelijke boodschap dat het geld terug bij hen was en met bewijs dat hun transactie fout is gelopen. Na meermaals contact op te nemen kreeg ik opeens een vordering van een incassobureau, Infoscore, dat mijn schuld (die dus eigenlijk niet bestaat) opvordert in naam van PayPal. Ik zou graag hebben dat deze schuld van EUR 200,00 eindelijk wordt kwijtgescholden door PayPal of Xoom, aangezien ik geen schuld heb sinds de verkeerde transactie terug op hun eigen rekeningen staat. Verder zou ik ook gecompenseerd willen worden voor de overlast van aanmaningen van het incassobureau, de uren tijd die ik kwijt ben aan het bellen met customer services, het schrijven van talloze e-mails, en telefoonrekeningen door het bellen met customer services na doorverbinding naar het buitenland.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten