Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
problemen laminaat Sonoma Grey
Ik kocht een laminaat bij jullie onder de naam Eik Sonoma Grey. Ik kocht deze laminaat omdat ik een donkere vloer wou zoals in de toonzaal stond opgesteld. Ik heb de vloer laten leggen en schrok dan ook van het eindresultaat. Er zitten zoveel rode planken tussen dat heel de kamer een roze schijn krijgt. Ik heb dus nu een rood getinte vloer i.p.v. een grijze eiken laminaat zoals ik als consument mag verwachten als ik laminaat koop met de naam Sonoma Grey. Toen ik dit probleem bij jullie in de winkel voorlegde kreeg ik als antwoord dat jullie niets meer konden doen omdat de vloer al gelegd was. Dat klopt ik heb de vloer laten leggen en heb dus enkel het eindresultaat gezien. Dat eindresultaat trekt op niets, dus ik moet de vloer terug opbreken en nieuwe laminaat laten leggen. Toen ik vroeg voor een compensatie was dit niet mogelijk. Jullie hebben wel één ongebruikt pak teruggenomen en hiervoor geen cashgeld maar een bon gegeven. Op mijn vraag, om andere klanten te behoeden voor dit probleem en dus duidelijk te noteren dat het wel degelijk om een rode vloer i.p.v. een grijze vloer gaat kreeg ik als antwoord: dat gaan we niet doen want dan krijgen we deze laminaat niet meer verkocht.Jullie geven dus toe dat het product niet voldoet aan de beschrijving maar willen dit gewoon nog aan anderen verkopen. Een consument heeft het recht om goed geïnformeerd te worden over de producten die hij koopt. Ik had gehoopt op een compensatie voor de geleden schade (aankoop vloer, plaatsing, uitbreken vloer, nieuwe vloer kopen en plaatsen) Maar ik kon op geen tegemoetkoming rekenen, zeer jammer en klantonvriendelijk. Jullie gingen wel een nieuw staal aanvragen bij de fabriek om te zien of er dan ook rode planken tussen zaten. Ik wou hiervan op de hoogte gehouden worden maar dat bleek niet mogelijk.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten