Terug

problemen laminaat Sonoma Grey

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. B.

Naar: Woodtex

29/10/2016

Ik kocht een laminaat bij jullie onder de naam Eik Sonoma Grey. Ik kocht deze laminaat omdat ik een donkere vloer wou zoals in de toonzaal stond opgesteld. Ik heb de vloer laten leggen en schrok dan ook van het eindresultaat. Er zitten zoveel rode planken tussen dat heel de kamer een roze schijn krijgt. Ik heb dus nu een rood getinte vloer i.p.v. een grijze eiken laminaat zoals ik als consument mag verwachten als ik laminaat koop met de naam Sonoma Grey. Toen ik dit probleem bij jullie in de winkel voorlegde kreeg ik als antwoord dat jullie niets meer konden doen omdat de vloer al gelegd was. Dat klopt ik heb de vloer laten leggen en heb dus enkel het eindresultaat gezien. Dat eindresultaat trekt op niets, dus ik moet de vloer terug opbreken en nieuwe laminaat laten leggen. Toen ik vroeg voor een compensatie was dit niet mogelijk. Jullie hebben wel één ongebruikt pak teruggenomen en hiervoor geen cashgeld maar een bon gegeven. Op mijn vraag, om andere klanten te behoeden voor dit probleem en dus duidelijk te noteren dat het wel degelijk om een rode vloer i.p.v. een grijze vloer gaat kreeg ik als antwoord: dat gaan we niet doen want dan krijgen we deze laminaat niet meer verkocht.Jullie geven dus toe dat het product niet voldoet aan de beschrijving maar willen dit gewoon nog aan anderen verkopen. Een consument heeft het recht om goed geïnformeerd te worden over de producten die hij koopt. Ik had gehoopt op een compensatie voor de geleden schade (aankoop vloer, plaatsing, uitbreken vloer, nieuwe vloer kopen en plaatsen) Maar ik kon op geen tegemoetkoming rekenen, zeer jammer en klantonvriendelijk. Jullie gingen wel een nieuw staal aanvragen bij de fabriek om te zien of er dan ook rode planken tussen zaten. Ik wou hiervan op de hoogte gehouden worden maar dat bleek niet mogelijk.

Berichten (2)

Woodtex

Naar: B. B.

03/11/2016

test

Woodtex

Naar: B. B.

03/11/2016

Geachte heer, Mevrouw,Allereerst vinden wij het spijtig dat u niet tevreden bent met u aankoop.De eik Sonama grey ( deze naam wordt door onze leverancier gemaakt, niet door Woodtex) wordt bij ons als een promo vloer( Eur6.45 m2 ) verkocht reeds dit jaar meer dan 2000m2 waarvan in oktober 500m2 van verkocht zijn.Ik heb dit even laten nakijken en van deze vloer is dit de eerste klacht die hiervan binnenkomt , ikzelf ben samen met u gaan kijken en hebben samen geconstateerd dat er i.d.d. een lichte rode schijn op het staal te zien maar de plank die u terug gebracht heeft duidelijk een iets rodere kleur was.Bij het maken van laminaat zijn er altijd verschillende designs en kleurverschillen mogelijk zoals ook bij een echte parket proberen leveranciers zo natuurlijk mogelijk hun laminaat of product er te laten uitzien!U had toen reeds bij een collega van mij hebt aangegeven dat u niet tevreden bent met het resultaat, maar hij heeft ook uirukkelijk gezegd dat de normale procedure bij niet tevreden zijn van de kleur van een product dat je niet eerst de volledige vloer plaatst maar eerst een paar pakken plaatst.Achteraf bent u dan bij mij gekomen en hebt u een pak retour gebracht en ook aangegeven dat u inderdaad niet tevreden was maar ook aangegeven hebt dat de volledige vloer reeds geplaatst is.Normaal gezien als de kleur niet het gewenste resultaat geeft gaan wij ervan uit dat u niet eerst de volledige vloer plaatst maar eerst een paar m2 legt en dan onmiddellijk naar onze winkel komt om het probleem uit te leggen.Als wij goederen retour nemen is dit voor iedere klant hetzelfde, bij het terug binnen brengen van een artikel is het standaard dat onze verkopers een waardebon maken t.w.v. het totaalbedrag van het art.U gaf ook aan in u schrijven dat wij het staal niet zouden veranderen omwille dat wij de vloer dan niet meer zouden verkopen, dit is zeker minder waar ikzelf heb aangeven aan u dat wij de benaming van het product niet kunnen veranderen maar dat ik wel zou bekijken of er een probleem is met het product op zich.Dit ben ik dan ook nog nader aan het bekijken en laat ik u in de loop van volgende week zeker weten!Indien mogelijk kunnen jullie je gsm nummer eens doorbellen of mailen naarjohan.peeters@woodtex.be of op het nummer 03/827.39.56 en vragen naar Johan Peeters zodanig dat ik jullie persoonlijk kan aanspreken om dit verder te bekijken.In de hoop u hiermede van dienst te zijn,Met vriendelijke groeten,Johan PeetersVerantwoordelijke VerkoopWoodtex nvBoomsesteenweg 680-6822610 Wilrijkjohan.peeters@woodtex.be03/827.39.56


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform