Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Wettelijke garantietermijn wordt niet gerespecteerd
Beste, ik kocht eind september 2022 douchekop met thermometer en ledverlichting voor 25,5 euro. Sinds november 2023 werkt die niet meer. Op het platvorm van Wish staat uitdrukkelijk dat Wish de garantie naar België voorziet van 24 maanden, zoals wettelijke is voorzien voor verkoop van nieuwe consumptiegoederen in België. Hierover is reeds meermaals een vraag gesteld, deze wordt niet beantwoord of als er een antwoord komt is het steeds dat er maar 12 maanden garantie is, wat wettelijke niet klopt en in de Verkoopsovereenkomst duidelijk gemeld wordt dat er 2 jaar wordt voorzien voor België.
Weigering restitutie invoerrechten na belofte dit terug te betalen
Beste, in april 2022 heb ik een metalen koker besteld op Wish.com. Voor deze geleverd werd, kreeg ik bericht van bpost dat ik Douanekosten moest betalen. Ik bracht Wish via de helpdesk op de hoogte en ze verzochten mij de douanerechten te betalen en een betaalbewijs te sturen met oog op terugbetaling hiervan.Ik betaalde deze en stuurde de nodige bewijzen. Hierna deed Wish moeilijk dat ze dit niet terubetalen. Ik wees hen erop dat het niet correct is van hen om mij te verzoeken de Douanekosten te betalen met oog op terugbetaling en dit dan niet te doen. Ik had anders uiteraard geen €19,20 douanerechten betaald voor een artikel dat maar €4,80 kostte.Uiteindelijk kreeg ik een reactie van helpdesk-medewerker Andy dat ze bij wijze van uitzondering de €19,20 douanekosten zullen terugbetalen. Kleine kanttekening: deze hele discussie is in het Nederlands verkopen tot het bericht van Andy dat ineens in het Deens was. Maar ik begreep het dankzij een translator.2 maanden later en er is helemaal geen €19,20 terugbetaald, enkel maar de €4,80 dat het artikel kostte. Ik start terug een helpdesk conversatie waarin ik aanhaal dat ze mij beloofde de €19,20 terug ge betalen en ze blijven maar antwoorden dat ze niet verantwoordelijk zijn voor lokale invoerrechten. Dat kan misschien zo zijn maar ze hebben eerst mij verzocht om de invoerrechten te betalen en daarna beloofd het volledige bedrag te restitueren.Ik vind dat als ze iets beloven, dat ze zich daar aan mogen houden. Als ze hun belofte zouden nakomen, heb ik nog recht op de resterende €14,40 (19,20-4,80).Hieronder plaats ik nog even het bericht in het Deens waarin ze beloven mijn invoerrechten terug te betalen en het laatste bericht waarin ze zeggen dit tóch niet te doen.Alvast bedankt voor jullie hulp.[1. 31 mei 2022]Hej Tibo,Andy her udfylder. Tak for at give et billede af kvitteringen. Vi beklager ulejligheden. Som en undtagelse har jeg refunderet skattegebyret på €19,20 tilbage til din oprindelige betalingsmetode. Der kan gå op til 10 hverdage, før din refusion behandles. Brug venligst denne refusion til at betale dette gebyr og hente din vare.Bemærk: Efter den 1. juli kan dit land eller transportør kræve yderligere ekspeditionsgebyrer for at levere dine varer. Da disse ekstra håndterings-/importgebyrer er direkte relateret til dit lokale fragtfirma og regler, foreslår vi, at du kontakter fragtfirmaet for at få yderligere oplysninger om, hvordan dette vil påvirke din fremtidige shoppingoplevelse.Vi håber, du finder dette nyttigt. Kontakt os venligst igen, hvis du har problemer med din vare. Tak skal du have!Alt det bedste,AndyØnske kundeservice team,www.wish.com/help[2. 26 augustus 2022]Hallo Tibo,Bedankt dat je contact hebt opgenomen met WishHet spijt me te horen dat er onverwachte kosten in rekening zijn gebracht bij de levering van uw bestelling. Ik kan je verzekeren dat Wish alleen de kosten van artikelen plus verzendkosten in rekening brengt. Alle kosten van Wish worden weergegeven in uw winkelwagen voordat u uw bestelling plaatst.Aangezien deze extra kosten voor douane, belastingen of btw zijn ze zijn direct gerelateerd aan uw lokale wet- en regelgeving en niet gelieerd aan Wish. U kunt meer leren via deze onderstaande link:https://cs-help.wish.com/hc/en-us/categories/360001733172-Payments-PromotionsWe stellen uw begrip op prijs en hopen de winkelervaring van Wish voor iedereen te verbeteren.G MWish klantenondersteuning
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten