Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
schade door werknemer transportbedrijf
Beste eind december kocht onze dochter een keuken bij ikea voor in haar eerste appartement gelegen op het zesde verdiep, Deze keukenpakketten werden geleverd door de Firma VPD uit Asse? Er werd gebruik gemaakt van een verhuislift. Bij het uit/afladen en binnen brengen van een werkblad van de keuken liet de werknemer van VPD het pakket verticaal vallen op het raamkozijn en is dit raam met als gevolg zwaar beschadigd en kan (na informeren bij verschillende raam specialisten) niet hersteld worden. Ik heb als bezorgde ouder diezelfde dag 30/12/2023 nog telefonisch contact opgenomen met VPD en ik moest een claim indienen bij hen, maar na veel over en weer mailen werd alles stellig afgewezen als klacht. De ramen werden vernieuwd in november2023 en er moet opnieuw een lift gehuurd worden en een volledig nieuw raam geplaatst. VPD beweerd dat zijn werknemer zich dit voorval niet kan herinneren en schuift alles op onze verzekering. ik begrijp het allemaal niet meer. De partij die de schade toebracht is toch verzekerd voor dergelijke gevallen. VPD noch Ikea beweren daar niet aansprakelijk voor te zijn. ikzelf stond in de kamer ernaast te kijken en heb dit zien gebeuren net als mijn dochter. ik ben boos, ontgoochelt en tegelijker tijd bezorgd. Ja bezorgd omdat mijn dochter na sparen en hard werken een eigen woning kon kopen in deze moeilijk tijden en doordat deze firma niet wil toe geven dat ze een fout maakten en met de handen in het haar zit omdat ze op hoge en onverwachte kosten kosten aanloopt hierdoor.Echt schandalig
Problemen met terugbetaling schade
Geachte,Op 5 augustus 2021 heeft VPD (in opdracht van Whirlpool) een nieuwe oven geleverd en onze kapotte oven terug meegenomen. Tijdens de levering hebben de 2 mannen verschillende elementen in ons huis beschadigd:- Door het botsen tegen onze muren op verschillende plekken zijn er beschadigingen aan het plamuursel en de verf - Bij het uithalen van de kapotte oven en het plaatsen van de nieuwe oven zijn 2 keukenkasten beschadigd geweest: de kast links onder de oven heeft een gat door een botsing, de kast rechtonder de oven heeft beschadigde lak door een foutieve plaatsing (is intussen herplaatst maar lak is niet hersteld)- bij het buitenbrengen van de kapotte oven is de leuning van onze lederen zetel van Busnelli geraakt- eveneens is het deurportier (hout) tussen de living en keuken beschadigdWe hebben verscheidene keren contact opgenomen met VPD en hier ook alle geschreven communicatie van bijgehouden:- 5/08/21- 6/08/21- 8/08/21- 20/08/21- 31/08/21- 01/09/21- 13/10/21- 19/10/21- 20/10/21- 21/10/21- 27/10/21- 4/11/21- 8/11/21- 14/11/21- 15/11/21In eerste instantie, aangezien de schade is aangebracht door de werknemers van VPD, had VPD ons geïnformeerd dat zij de schade zouden komen opmeten en dit verder met hun verzekering gingen opnemen.In een tweede instantie, na enkele ziektes aan kant van VPD en nalatigheid van ons dossier, hebben zij ons gevraagd om de schade te laten opmeten.Wij hebben hiervoor contact opgenomen met onze verzekering (home & family) en ook met een derde partij, nl. de firma Bovas, en we hebben telkens de boodschap gekregen dat VPD verantwoordelijk is om de nodige schadevaststellingen te laten doen.Wij hebben alle informatie aan VPD bezorgd (bewijzen, foto's, eerdere contacten), maar nog geen schade-expert gezien.Graag willen wij een duidelijk actieplan om de aangedane schade's hersteld en vergoed te krijgen.In de veronderstelling u hiermee van voldoende informatie te hebben bezorgd, wachten wij op een antwoord van u.Bedankt.Quentin Martens & Freya Claeys
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten