
Sorry, het is niet meer mogelijk om een klacht te sturen.
Dit bedrijf is inactief.
VOO
POSTDIENSTEN EN ELEKTRONISCHE COMMUNICATIE
Status | Waarde |
---|---|
Open | 184 |
Gesloten | 76,09% |
- 184 Totaal aantal ontvangen klachten
- 76% gesloten klachten via het platform
De hoogste scores in deze sector
POSTDIENSTEN EN ELEKTRONISCHE COMMUNICATIEPublieke klachten
Alle klachten tegen dit bedrijf
-
B. V.
25/03/2021
Problemen bij de aansluiting
VOO POSTDIENSTEN EN ELEKTRONISCHE COMMUNICATIE
"Beste, ik deed op 11/03/21 een aansluitingsaanvraag voor TRIO MAX. Alhoewel er op uw website door het invullen van de postcode werd aangegeven dat ik dit pakket bij jullie kon bestellen, bleek dat toe..."
afgesloten Niet succesvol -
L. V.
18/11/2020
Abonnement opgezegd maar blijf facturen en rappels ontvangen
VOO POSTDIENSTEN EN ELEKTRONISCHE COMMUNICATIE
"Omdat vrienden Voo hadden, besliste ik over te stappen van Orange naar Voo voor telefonie en internet. Op 26/06/2020 ontving ik een mail dat mijn simkaart er aan kwam, op 29/06/2020 mail om simkaart t..."
afgesloten Succesvol -
C. P.
8/08/2020
Opgeven contract
VOO POSTDIENSTEN EN ELEKTRONISCHE COMMUNICATIE
"Geachte Ik heb de maatschappij Voo verschillende malen een mail gestuurd vanuit mijn acount..dit al meer dan 9 dagen.. En tot op heden heeft VOO geen teken gegeven.. Zelfs geen bevestiging dat ik mi..."
afgesloten Succesvol -
J. V.
14/07/2020
internet regelmatig onderbroken.
VOO POSTDIENSTEN EN ELEKTRONISCHE COMMUNICATIE
"4 dagen na elkaar heb ik opgeroepen om de fout te melden en kreeg ik telkens een ander verhaal , maar geen oplossing. Il maakte de keuze in het nl. maar kreeg telkens een franstalige. De laatste heef..."
afgesloten Niet succesvol -
H. M.
19/05/2020
Omzet Mobile pro mislukt door Voo, vervolgens factuur voor compensatie van Voo
VOO POSTDIENSTEN EN ELEKTRONISCHE COMMUNICATIE
"Midden Februari contacteerde ik Voo om klant te worden en vroeg ik een mobiel abonnement aan. Ik vroeg de Mobile Pro aan, maar dat ging niet want ik had mijn BTW nummer nog niet ontvangen. De persoon..."
afgesloten Niet succesvol -
S. B.
1/01/2020
Verkoopster Voo smeert ons abonnement aan
VOO POSTDIENSTEN EN ELEKTRONISCHE COMMUNICATIE
"Beste, Onlangs kregen we telefonisch contact met een dame van Voo. Ze vroeg ons waarom we nog geen klant zijn, waarop ik antwoord dat we geen Voo-klant zijn omdat ze bepaalde nl-talige zenders niet..."
afgesloten Succesvol Behandeld door Test Aankoop -
M. V.
18/11/2019
fraude
VOO POSTDIENSTEN EN ELEKTRONISCHE COMMUNICATIE
"Beste, ik heb vandaag uw dienst gebeld met de melding dat facturen Ref. 311284869737 voor 32,92€ en Ref.311285022653 voor 38,25€ zijn door mij betaald, maar ik stel vandaag vast dat deze facturen via..."
afgesloten gedeeltelijk succesvol Behandeld door Test Aankoop -
J. B.
12/11/2019
klantendienst niet bereikbaar
VOO POSTDIENSTEN EN ELEKTRONISCHE COMMUNICATIE
"Beste, Ik had een contract VOO HERO. Ik wenste dit contract stop te zetten in juli 2019. Mijn eerste contact met de helpdesk was op 12juli 2019. Ik heb 2 maal contact gehad met de helpdesk, 2 m..."
afgesloten Niet succesvol -
J. D.
12/10/2019
VOOmobile: al 8 dagen onbereikbaar, geen netwerk
VOO POSTDIENSTEN EN ELEKTRONISCHE COMMUNICATIE
"Ik nam verlof omdat ik een afspraak had met een VOO-installateur voor een trio pack. Niemand kwam opdagen. Uren aan de telefoon, het enige wat ik te horen kreeg was dat zij geen afspraak zagen. Ik heb..."
afgesloten Niet succesvol -
S. V.
6/09/2019
ACTIVERING EN KLANTENSERVICE BIJ VOO
VOO POSTDIENSTEN EN ELEKTRONISCHE COMMUNICATIE
"Beste, na raadpleging van TestAankoop bestelde ik een mobiel abonnement voor mijn dochter bij VOO. er werd beloofd dat dit na 3 werkdagen in orde ging zijn. ik kreeg schriftelijke communicatie na een..."
afgesloten Succesvol
Informatie voor de bedrijven
Gebruiksvoorwaarden
-
Doel van het klachtenbox-platform
De consumentenorganisatie Test Aankoop stelt de consument, zowel met als zonder hoedanigheid van abonnee van de organisatie, in staat om via het online klachtenbox-platform rechtstreeks een bedrijf aan te schrijven waarmee hij in conflict is of waarmee hij een meningsverschil heeft.
Het doel van dit platform is om via dialoog consument en bedrijf toe te laten samen tot een oplossing van het geschil te komen. De consument formuleert zijn klacht via het platform (pc en smartphone) en het bedrijf beantwoordt deze klacht eveneens via het platform.
-
Gebruiksvoorwaarden
-
Inloggen/Registreren
Om het klachtenbox-platform van Test Aankoop te kunnen gebruiken, moet de gebruiker zich kenbaar maken. Hij doet dit door aan te melden op de website indien hij abonnee is van Test Aankoop, dan wel door zich voorafgaandelijke te registreren indien hij geen abonnee is van de organisatie. Pas na registratie zal de gebruiker kunnen inloggen. Daar het platform tot doel heeft consument en bedrijf in dialoog te laten treden, dient de gebruiker die zich registreert correcte gegevens te verstrekken. Dit niet doen zal tot gevolg hebben dat het bedrijf tegen wie de klacht gericht is, niet in de mogelijkheid zal gesteld worden de gebruiker te identificeren, en zal bijgevolg geen oplossing kunnen aangeboden worden.
Door gebruik te maken van het klachtenbox-platform geeft de gebruiker uitdrukkelijk aan akkoord te zijn met huidige gebruiksvoorwaarden.
-
Gebruik van het platform
Het platform dient voor strikt persoonlijk gebruik en voor niet-commerciële doeleinden.
De gebruiker erkent dat alleen hij aansprakelijk is voor de bijdragen die hij op het online platform heeft geplaatst, voor alle gevolgen die daaruit kunnen voortkomen en voor elke niet-nakoming van zijn verplichtingen krachtens de wettelijke regelingen en bepalingen, die op dit platform van toepassing kunnen zijn.
Test Aankoop draagt geen enkele aansprakelijkheid, noch tegenover de gebruiker die, al dan niet publiek, bepaalde bijdragen geplaatst heeft op het platform, noch tegenover het bedrijf, firma of rechtspersoon die het voorwerp uitmaakt van deze bijdragen
De gebruiker verbindt zich ertoe om in zijn klacht(en) geen berichten te plaatsen die bedreigend, beledigend, lasterlijk of racistisch zijn, of die tot geweld aanzetten, gevaarlijke praktijken aanmoedigen, een inbreuk plegen op het privéleven van een persoon of zouden indruisen tegen elke andere wettelijke of reglementaire bepaling die van kracht is.
Dit wel doen kan sancties tot gevolg hebben, met name:
- eerst ontvangt de gebruiker die de gebruiksvoorwaarden niet zou naleven, per e-mail een waarschuwing;
- als hij de inbreuk nog eens pleegt, kan Test Aankoop na een bespreking daarvan de gebruiker tijdelijk de toegang tot het platform ontzeggen, en dit gedurende een dag tot een maand (in geval van systematische of herhaaldelijke inbreuken). Daarna krijgt hij eventueel opnieuw toegang;
- in geval van een ernstige inbreuk kan de uitsluiting definitief zijn. Elke poging om zich opnieuw in te schrijven zal dan resulteren in de verwijdering van de accounts en de berichten.
Ook verbindt de gebruiker zich ertoe om geen inhoud online te plaatsen waarop intellectuele eigendomsrechten rusten, tenzij hij daarvoor de uitdrukkelijke toestemming heeft gekregen van de eigenaar van deze rechten, of er zelf de auteur van is.
Bovendien is het verboden om een bericht te plaatsen dat privégegevens van een derde bevat (uitgezonderd de gegevens van het bedrijf dat het voorwerp uitmaakt van de klacht), zoals e-mail- of postadressen, een telefoonnummer of enig ander element waarmee iemand kan worden geïdentificeerd.
Een gebruiker mag evenmin reclame maken of aanbiedingen met een commercieel oogmerk plaatsen. Ook verboden is het vermelden van links naar commerciële websites, of elke andere praktijk die naar reclame verwijst.
Eveneens mag een gebruiker geen hyperlinks meedelen of vragen, die naar andere websites of fora met een onwettige inhoud verwijzen.
Als van identieke of soortgelijke berichten meerdere exemplaren worden geplaatst, kan dit als spamming worden beschouwd. Een gebruiker mag trouwens geen berichten plaatsen waarvan hij niet de auteur is, en evenmin de identiteit of de schuilnaam van iemand anders aannemen.
-
Hoe werkt het systeem
Elke consument, lid of niet van Test Aankoop, heeft de mogelijkheid om via het klachtenbox-platform een klachtenbrief op te stellen en te laten sturen naar het bedrijf waarmee hij een geschil (in de brede zin van het woord) heeft. Nadat hij zich heeft ingelogd of geregistreerd, krijgt de consument toegang tot de interface van het platform, van waar hij zijn klacht zal kunnen opstellen.
De gebruiker zal het bedrijf selecteren uit een beperkte lijst die hem door het systeem zal worden voorgelegd, dan wel zelf het bedrijf aanmaken op het platform. In dit laatste geval zal de gebruiker er zorg voor dragen dat de ingegeven contactgegevens wel de juiste zijn, zo niet zal deze klachtenbrief het bedrijf nooit bereiken.
Vervolgens zal het systeem aan de gebruiker vragen de aard zijn klacht te omschrijven, alsook een meer uitgebreid relaas te schrijven over het geschil, en welke oplossing de voorkeur van de gebruiker geniet. De gebruiker heeft de mogelijkheid zijn klachtenbrief te individualiseren door bepaalde referenties te vermelden, en door documenten als bijlage te voegen.
Van zodra alle nodige gegevens ingevuld zijn, kan de gebruiker deze klacht doorsturen naar het bedrijf waarmee hij een geschil heeft. Deze firma ontvangt een e-mail met daarin de klacht en de bijgevoegde documenten. Hierop kan zijn per gewone email antwoorden.
De gebruiker, die de klacht heeft verstuurd, ontvangt een kennisgeving van zodra de firma op zijn klachtenbrief geantwoord heeft. De gebruiker kan hierop dan weer antwoorden, enz.
Indien er geen bevredigende oplossing werd aangeboden aan de gebruiker, heeft deze de mogelijkheid om het volledige dossier over te hevelen naar de diensten van Test Aankoop (50 advocaten), die hem verder zullen bijstaan in het zoeken naar een oplossing.
-
Aansprakelijkheid
Het is belangrijk te weten dat Test Aankoop niet tussenkomt in het mailverkeer dat zal plaatsvinden tussen de gebruiker en de firma. Test Aankoop stelt enkel een platform ter beschikking van zowel consument als bedrijf of handelaar, dat hen autonoom in staat moet stellen hun geschil op te lossen.
Alhoewel Test Aankoop de nodige voorzichtigheid aan de dag heeft gelegd bij de ontwikkeling van dit platform, kan een probleem, technische of andere, nooit worden uitgesloten. Test Aankoop kan hierbij echter geen enkele aansprakelijkheid worden aangewreven ingeval van slecht functioneren van het platform. Wel zal Test Aankoop alles in het werk te stellen om het platform weer snel online te krijgen.
De gebruiker is er zich bovendien terdege van bewust dat het platform een instrument is om een minnelijke oplossing te bewerkstelligen, en in geen enkel geval in de plaats kan gesteld worden van een officiële, per aangetekend schrijven, verstuurde ingebrekestelling.
De gebruiker weet dat het versturen van een bericht via het platform niet de stuiting of schorsing van de verjaring tot gevolg heeft. Test Aankoop kan derhalve voor het verjaren van een vordering niet aansprakelijk worden gesteld. In voorkomend geval zal de gebruiker ten gepaste tijde contact opnemen met een advocaat, die hiertoe het nodige zal kunnen doen.
De gebruiker zal de geijkte middelen aanwenden om zijn rechten te vrijwaren, waarbij Test Aankoop hem uiteraard kan helpen.
Indien de onderhandelingen tussen gebruiker en bedrijf via het platform evenwel geen bevredigend resultaat oplevert, kan de gebruiker beslissen het dossier te escaleren naar de “50 advocaten” van Test Aankoop, waarna deze dienst het dossier in handen zal nemen om de gebruiker bij te staan in zijn zoektocht naar een oplossing.
Test Aankoop zal alle tot haar beschikking hebbende middelen aanwenden om een positieve uitkomst te benaarstigen, doch het spreekt voor zich dat Test Aankoop geen positief resultaat kan garanderen, daar deze afhankelijk is van de bereidwilligheid van het bedrijf waartegen de klacht werd geformuleerd..
-