Geen score beschikbaar Info


Meest recente klachten

Geen uitbetaling premie

Beste Ik hoop dat u me kunt helpen? Ik heb in 2024 op de volledige benedenverdieping nieuwe ramen en buitenduren laten plaatsen. Ik heb hier voor bij geleend want als alleenstaande moeder die geen alimentatie ontvangt kun je dit niet betalen, ook al heb je 3 jobs en werk je minstens 6 of 7 dagen per week. De schrijnwerker ging de werken uitvoeren met de nodige ventilatie om dan ook de premie hiervoor te kunnen verkrijgen. De schrijnwerker had zich echter vergist en had ventilatie geplaatst op h et keukenraam ( die niet nodig was), maar niet op 2 ramen in de eetplaats (wel in de woonkamer die eigenlijk dezelfde ruimte is). Hierdoor kreeg ik mijn premie niet. Ik heb gemaild en vervolgens ook gebeld met de mensen van de Vlaamse woonpremie om meer uitleg te krijgen eerst waarom het geweigerd werd en vervolgens om te zien wat er nog kon gebeuren. Men heeft mij telefonisch gezegd dt ik aanpassingen kon laten doen, beroep aantekenen tegen de beslissing, de nieuwe facturen toevoegen en dat het dan alsnog zou geregeld worden. Men heeft er ook nog bij vermeld dat ik dit best zou doen voor het einde van 2024 vermits de premies in 2025 gingen dalen. Ook per mail kreeg ik gelijkaardige info. Ik laat de aanpassingen doen, en betaal nog eens € 880 extra maar het lukt me niet om terug in te dienen. Ik neem terug contact op en dan zegt men dat ik maar 31 dagen de tijd had na de weigering om de rest terug in te dienen en ik zat daar ongeveer 2 weken over. Men had dit nooit gecommuniceerd en daarnaast zou het ook al een mirakel geweest zijn om in die tijd de schrijnwerker te kunnen laten komen en de factuur van de aanpassingen te hebben ontvangen. Men beroept zich op het feit dat deze info wel bezorgd werd in mijn e-box, info die ik op dat moment niet kon openen. Ik had toen geen pc en via mijn gsm lukte dit niet. Vermits ik alle info opgevraagd had per mail alsook telefonisch had ik geen vermoeden dat er andere info op een andere manier verstuurd was en de gegeven info per mail en telefoon dus onvolledig was. Dit dossier heb ik overgemaakt aan de ombudsman net voor de jaarwisseling. Ik weet dat men geduld moet hebben dus heb ik een aantal maanden gewacht om naar de stand van het dossier te vragen. Toen ik dit eind april – begin mei deed kreeg ik dezelfde vragen als bij het indienen van het dossier en as er dus nog niets mee gebeurd? Als ik de ombudsman probeer telefonisch te bereiken lukt dit nooit en mails worden vaak maar bij herhaaldelijk herhalen heel laat beantwoord. Telkens krijg ik ook hetzelfde antwoord dat dossiers zoals van mij waar de periode overschreden werd heel moeilijk zijn. Ik wacht nu al 7 maand op de ombudsdienst. Ik heb de schrijnwerker extra betaald voor de aanpassingen, heb alles correct ingediend maar door een gebrek aan correcte informatie wil men de premie niet uitbetalen. De schrijnwerker eist zijn gelde die ik niet heb en ik weet dan ook echt niet wat ik nog kan doen om te bekomen waar ik recht op heb en niet nog meer financiële problemen te hebben. Ik kan niet meer werken dan ik nu al doe. Ik zie geen oplossingen meer. Kunt u mij aub helpen< , Ik stuur dit ook door naar de minister voor consumentenbescherming want ik vind het heel erg wat ze mensen die het al zo moeilijk hebben kunnen aan doen. Bedankt alvast voor uw tijd.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform