Terug

Geen uitbetaling premie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: Vlaamse overheid: Mijn verbouwpremie

04/07/2025

Beste Ik hoop dat u me kunt helpen? Ik heb in 2024 op de volledige benedenverdieping nieuwe ramen en buitenduren laten plaatsen. Ik heb hier voor bij geleend want als alleenstaande moeder die geen alimentatie ontvangt kun je dit niet betalen, ook al heb je 3 jobs en werk je minstens 6 of 7 dagen per week. De schrijnwerker ging de werken uitvoeren met de nodige ventilatie om dan ook de premie hiervoor te kunnen verkrijgen. De schrijnwerker had zich echter vergist en had ventilatie geplaatst op h et keukenraam ( die niet nodig was), maar niet op 2 ramen in de eetplaats (wel in de woonkamer die eigenlijk dezelfde ruimte is). Hierdoor kreeg ik mijn premie niet. Ik heb gemaild en vervolgens ook gebeld met de mensen van de Vlaamse woonpremie om meer uitleg te krijgen eerst waarom het geweigerd werd en vervolgens om te zien wat er nog kon gebeuren. Men heeft mij telefonisch gezegd dt ik aanpassingen kon laten doen, beroep aantekenen tegen de beslissing, de nieuwe facturen toevoegen en dat het dan alsnog zou geregeld worden. Men heeft er ook nog bij vermeld dat ik dit best zou doen voor het einde van 2024 vermits de premies in 2025 gingen dalen. Ook per mail kreeg ik gelijkaardige info. Ik laat de aanpassingen doen, en betaal nog eens € 880 extra maar het lukt me niet om terug in te dienen. Ik neem terug contact op en dan zegt men dat ik maar 31 dagen de tijd had na de weigering om de rest terug in te dienen en ik zat daar ongeveer 2 weken over. Men had dit nooit gecommuniceerd en daarnaast zou het ook al een mirakel geweest zijn om in die tijd de schrijnwerker te kunnen laten komen en de factuur van de aanpassingen te hebben ontvangen. Men beroept zich op het feit dat deze info wel bezorgd werd in mijn e-box, info die ik op dat moment niet kon openen. Ik had toen geen pc en via mijn gsm lukte dit niet. Vermits ik alle info opgevraagd had per mail alsook telefonisch had ik geen vermoeden dat er andere info op een andere manier verstuurd was en de gegeven info per mail en telefoon dus onvolledig was. Dit dossier heb ik overgemaakt aan de ombudsman net voor de jaarwisseling. Ik weet dat men geduld moet hebben dus heb ik een aantal maanden gewacht om naar de stand van het dossier te vragen. Toen ik dit eind april – begin mei deed kreeg ik dezelfde vragen als bij het indienen van het dossier en as er dus nog niets mee gebeurd? Als ik de ombudsman probeer telefonisch te bereiken lukt dit nooit en mails worden vaak maar bij herhaaldelijk herhalen heel laat beantwoord. Telkens krijg ik ook hetzelfde antwoord dat dossiers zoals van mij waar de periode overschreden werd heel moeilijk zijn. Ik wacht nu al 7 maand op de ombudsdienst. Ik heb de schrijnwerker extra betaald voor de aanpassingen, heb alles correct ingediend maar door een gebrek aan correcte informatie wil men de premie niet uitbetalen. De schrijnwerker eist zijn gelde die ik niet heb en ik weet dan ook echt niet wat ik nog kan doen om te bekomen waar ik recht op heb en niet nog meer financiële problemen te hebben. Ik kan niet meer werken dan ik nu al doe. Ik zie geen oplossingen meer. Kunt u mij aub helpen< , Ik stuur dit ook door naar de minister voor consumentenbescherming want ik vind het heel erg wat ze mensen die het al zo moeilijk hebben kunnen aan doen. Bedankt alvast voor uw tijd.

Berichten (1)

Vlaamse overheid: Mijn verbouwpremie

Naar: C. V.

07/07/2025

Beste We hebben uw vraag doorgestuurd naar een collega van de bevoegde overheidsdienst. Normaal ontvangt u binnen de 15werkdagen een antwoord. Door de vele vragen kan het echter in sommige gevallen wat langer dan 15 dagen duren vooraleer we een antwoord kunnen geven. Dit bericht wordt automatisch verzonden. U kunt hier niet op reageren. Graag tot een volgende keer. Met vriendelijke groeten Team 1700 Elke werkdag bereikbaar tussen 9 en 19 uur. :www.vlaanderen.be/nl/disclaimer Beste collega's, We ontvingen onderstaand bericht rechtstreeks op antwoord@mijnbouwpremie.vlaanderen.be zonder geldig ticketnummer. E-mail klant: klachten@test-aankoop.be Vraag: ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ [!s:www.test-aankoop.be/-/media/ta/caas/notifications/module-1-2/ta/logo-nl-be.png?rev=75b65572-c123-4705-8cee-2472ef57ee4d! s:eur03.safelinks.protection.outlook.com/?url=s:u5842222.ct.sendgrid.net%2Fls%2Fclick%3Fupn%3Du001.l-2FBBRzB-2Fx2UsEd7euRK-2FLaQLDqdnfNJRa4g3mkvsXZGldr1ibf5vUf2Y-2FBbwjxpxU6Ry_lBa1Z9KXrlTadbzJbr5ASkVj8LEzgEZiCwj-2B97IRZ2bUQJP46cRes2DsbGl0jg3AvvhNlxn9pKKigqcLOqStDy-2FUrq8X5cwunNWyms-2FNg7CnbjniQzrBEwW6bxk4vmwv8mWBYaMmAx7QE9dpDkVqOZyJbL3CXCB23hgC-2Fw598WftM2-2FRG9DLlUEI3iRrpjIITOR25RKcq-2FR-2FZ1EZPW5hjnD0X8PzV81xOxU4Oy4wzIom-2BGxabn6QybzvdhBFFE8bX-2Fsg4khWxUGrV-2BsUM9wSuepG4A2A2GOvPX7rSw59pk8eUWUN-2BarDpaxJnf8BZ6EuI6GHAmrMjv8-2B5PBPhvgEnJsEx4ytVopNdwBxH1vkVWh6Z34EkjP3CBAK-2BUzu2ug-2Fcz0Ui0y2fKcs9lSbVHiLavsvW04n75xl9DfYllVf3lQRqqVa-2B1UTJU6iWc2njj04Wb8Gnvo-2FFn-2Bx3sb8oRVDrHnPYcJOl2aCcH7O6bcUPDJSf7Ias1ALvuurrURYjUgd5c3fGqbXvsxu1NyR8-2FCOFHgid1UGaIHktFOg8ZKT9ycMwgbWhBiIJld72MxwXEpXatCMkz933kefDpid6zVCKTp-2BYN6tNIz-2BvjrVO-2FX9-2BT7bvCmiJsyvnjnj6s1NtVF05TnFfndDdy40ILyYBXfmfgxU2y5xS5AzinBtsw29Mh-2BYYLlukEajKnPya3ge9h4dhwWiqlfm3v1HC5jrb7o2jShQsUir5Op6QRWMKHLzEBBAortcOEOH-2F6sJni-2BEV-2BZPnYlo5l1bsBKcuZ43oRiBfQGmOtp6h3mNElHo-2BRuOt3nBJpcAcwdT8uqlTQTX7nOt50w6JdI6uy9Fz-2BWgJdik3VWEvhEDM9Vv-2BLoHWEbx-2F6ajOrzVqLRiXNPd8ZOkbW9aVwibN9d-2FCn2b67B7zf9rhuUzT8ppN5hu-2B87Aqk-2BHCzNafMEXw2blGaM-2BBKCfm13VbEDU-2B0n9kP2SCEUW3tgYoXV90lkDh3UVTbDC1Ix9p2M3MXgokSf8tkCRVex6UmmhUZN0w59RQDg0wyvKhpdbsZ2BiL6L2-2FimjphNuGNfJIsJ-2Bb8VeKERTEmhqxkoPs6QMfa2mKoDVD1trJRMmZ0O6t9QB-2FyDW1UgUNM6tphp1-2BWVRfKOGisHqGxTZTx5xKNmnl5uws-2FdKub7LHpBvYfZN3eM1-2F-2BmCENnq5k5UjS9zeQGo2llutKlH10c9kx92oEFdata=05%7C02%7Cantwoord%40mijnverbouwpremie.vlaanderen.be%7C7a186a94618f4a65243208ddbb462ffd%7C0c0338a695614ee8b8d64e89cbd520a0%7C0%7C0%7C638872632373224319%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJFbXB0eU1hcGkiOnRydWUsIlYiOiIwLjAuMDAwMCIsIlAiOiJXaW4zMiIsIkFOIjoiTWFpbCIsIldUIjoyfQ%3D%3D%7C0%7C%7C%7Csdata=%2FK8hYkTKroppMwsKnlV7C4qRa1N2GSXyk3ne55WfhAg%3Dreserved=0] !s:www.test-aankoop.be/-/media/ta/caas/notifications/module-1-2/ta/caas_highlight_03.png?rev=2e991053-7468-4c0b-92a1-c216620ec898600,height=250! h1. Je hebt een klacht ontvangen van CONNY V !s:www.test-aankoop.be/-/media/ta/caas/notifications/module-1-2/ta/logo-support-nl-be.png?rev=6d99acee-c703-43ef-961a-540e17553a5a80,height=29! !s:www.test-aankoop.be/-/media/ta/caas/notifications/module-1-2/ta/logo-support-nl-be.png?rev=6d99acee-c703-43ef-961a-540e17553a5a! h1. Je hebt een klacht ontvangen van CONNY V CONNY V heeft het klachtenplatform van Testaankoop gebruikt om je te bereiken. Onze klachtenbox is bedoeld om consumenten te ondersteunen bij het vinden van een minnelijke oplossing voor een geschil met een bedrijf. h2. Hoe kun je deze consument beantwoorden? Het volstaat direct op deze mail te antwoorden via de knop reply/ beantwoorden zonder de bestemmeling of inhoud te veranderen, zoniet vermeldt zeker de volgende referentie in je mail. Als je buiten deze thread om met de consument communiceert, blijft de klacht open op ons platform, wat mogelijk een invloed kan hebben op je reputatie. h2. Houd er rekening mee dat: * niet betrokken is bij het behandelen van je klacht en geen oordeel geeft over de gegrondheid ervan. * Deze klacht openbaar gemaakt is door de consument en zichtbaar is op ons klachtenplatform. [Heb je vragen over ons platform?s:eur03.safelinks.protection.outlook.com/?url=s:u5842222.ct.sendgrid.net%2Fls%2Fclick%3Fupn%3Du001.l-2FBBRzB-2Fx2UsEd7euRK-2FLaQLDqdnfNJRa4g3mkvsXZHLUYcxeYfZ9i-2BglN5VUGG-2FhWmBsgOD5XRo4jVHuL7lEQLLc74h4-2BWBy9kLMxVMj92C2QgzsrW377V1yMHtBbdt

Bemiddeling door Testaankoop 18 augustus 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform