Meest recente klachten

R. L.
12/02/2024

eindafrekening elektriciteit

sinds november wacht ik op mijn eindafrekening van elektriciteit, als ik met engie contact opneem kunnen ze niets doen , alleen dit doorgeven naar de 2de lijn om op een lijst te komen, waar je op die lijst staat kunnen ze niet zeggen.Ik heb ook bij fluvius geluisterd een langs hun kant is alles reeds van 7 november doorgegeven aan engie.

Opgelost
M. V.
29/01/2024

Wachttijd premie thuisbatterij duurt enorm lang

Beste, mijn batterij met zonnepanelen geïnstalleerd en betaald op 5/12/22 en gekeurd op 9/1/23. Aangemeld op fluvius en uiteindelijk in juni 23 registratie ontvangen. Op 28/6/23 premie thuisbatterij aangevraagd en bevestiging gekregen met melding dat dit tot max 6 mnd zou duren. Ondertussen 7 maand verder en nog steeds niets gehoord van VEKA . Op mail reageren ze niet.

Afgesloten
M. G.
3/01/2024

Problemen met een slotafrekening

Beste,Ik woon op het adres Heerbaan 234 bus 2, 3582 Koersel sinds 2 oktober 2023.Ik heb een slotafrekening ontvangen van Luminus vanaf 31.05.2023 tot en met 24.11.2023. De verhuurder verwacht dat ik dit betaal terwijl ik dit niet correct vind.Ik heb ook contact opgenomen met Luminus en Fluvius, niemand kan mij een gepast antwoord geven rond de verbruik van de laatste 2 maanden.Ik weiger de factuur te betalen, ook omdat die niet op mijn naam staat maar op naam van de huurbaas? Ik weet niet concreet wat ik verder moet doen daarin? De huurbaas beweert dat zij bezig zijn geweest met renovatie en dat er geen gas verbruikt is in die periode. Dat kan ik natuurlijk niet bewijzen. Zolang ik geen duidelijk beeld heb of ik die laatste 2 maanden zoveel gas verbruikt heb, weiger ik het niet te betalen. Of wat is jullie visie daarin?Alvast bedanktMet vriendelijke groetenMiradije

Afgesloten
M. S.
24/04/2023

Geschil fluvius / EAN-nr blokkering / Digitale meter

Geachte ,Hierbij een korte samenvatting geschil met de netbeheerder Mijn naam is Marco Ronald ( Ron = roepnaam )SergiacomoHeizeisstraat 11 3600 Genk BTW nummer Rons Car Clean BE 0638730449Reeds sinds aug 2022 problemen met overstap van Engie als professionele klant naar Total Energies als particulier .(voor gas en electriciteit )Voortdurend een heen en weer tussen Engie en Total energies .Plots blijkt dat mijn EAN elect geblokkeerd staat .Gas is sedert 1-08-0-2022 in orde . Ik ging verder zoeken en begrijp niet dat ik ondanks 2 installaties groene stroom nog zoveel dien te betalen .(12 x 450 watt piek en 14 x230 watt piek )ENGIE stuurde me een afrekening waarbij ik 1531.10 euro moet bijbetalen voor electr.zonder dat men mij op de hoogte bracht om mijn voorschotten te betalen ..Het wordt nog beter .Sinds de plaatsing van de digitale meter is mijn verbruik spectaculair gestegen .mijn EAN nummer op mijn digitale teller komt niet overeen met mijn voorschotfacturen .U kan zien op de afrekening van Engie ( vgl 2019 met de rest van de jaren –digitale meter werd in juli 2019 geplaatst tegen mijn wil daar ik een terugdraaiende meter had met 2 zonnepanelen installaties – ik moest een digitale meter nemen anders zou ik geen overstap naar gas kunnen mogen maken in oktober 2019 )De plaatser heeft een foutief nummer ingebracht in het systeem dat nu bijna 4 jaar fout zit !U ziet 2 ean nummers op mijn naam voor electriciteit.Mijn Ean staat gekoppeld aan een adres in Oudsbergen op de Harmonieweg, waardoor ik langzaam begrijp waarom mijn verbruik zo hoog is ( EAN op Heizeisstraat Genk en ander adres), wellicht betaalt deze klant geen elektriciteit.Mijn laatste mail naar Fluvius was 26-02-2023 maar ik krijg geen antwoord wel een nummer cfr klacht 1000228053.Ik deed de overstap omwille van fiscale reden ( mijn boekhouder gaf aan dit zo te doen )Normaal gezien zou ik dan ook recht hebben op de energiepremies voor electriciteit maar aangezien Fluvius mij gijzelde dd 01-08-2022 lukte dat niet .Bovendien moest ik bij Engie blijven waar de tarieven ook hoger lagen dan bij Total Energies, omdat een overstap niet lukte owv het geblokkeerde EAN-nr.Ik stel hierbij Fluvius in gebreke voor het gijzelen van mijn EAN nummer ,het betalen van een duurder tarief bij Engie , een blokkering van de overstap naar Total Energies 01-08-2022 ,het niet ontvangen van energie premies voor electriciteit, waarop ik recht had, omdat het contract gekoppeld blijft aan mijn btw nummer, terwijl ik dit op 01/08 een persoonlijk contract ondertekende bij Total Energies .Daarenboven vind ik het vreemd om 2 ean nummers te hebben waarbij 1 EAN nummer zich in de buurgemeente Oudsbergen bevindt .Zou het kunnen dat ik betaal voor een ander ?Heden 24.04 kreeg ik een afrekening van Engie waarbij ij 1531.10 euro dien bij te betalen .Mijn eerste gedachte was ….niet betalen .Ik nam dan toch contact op met Engie .Ze bevestigden dat ik reeds een lijvig dossier heb bij hun .Ze overtuigden me voor 6 mei 35 % te betalen en een aflossingsplan van 51 euro tem april 2025 te betalen .Dit werd reeds betaald door mij (heden 24 april 2023)Om me even veilig te stellen nam ik heden ook een ander contract bij Engie voor elctriciteit en gas ( vast contract privé ) Engie stelde me voor de kosten die ik teveel betaalde gedurende al de jaren terug te vorderen bij Fluvius hetgeen ik nu probeer met uw steun en know how.In bijlage Engie afrekening en vergelijking sinds 2019 tem 2023Ik wil een rechtzetting van mijn kosten sinds de plaatsing van mijn digitale meter in de zomer 2019Aarzel niet om mij te contacteren bij verdere vragen.Bij voorbaat dank voor jullie feedback & medewerking.Met vriendelijke groeten,Ron Sergiacomo

Afgesloten
V. P.
4/05/2022

Eindafrekening en finaal saldo faillissement VLAAMSE ENERGIELEVERANCIER

Beste, ik heb een schrijven gehad van een curator van de VLAAMSE ENERGIELEVERANCIER BV die failliet is gegaan.Ik ben mijn voorschotten kwijt (Teruggevorderde domiciliëring) en moet nu nog een openstaand bedrag betalen, kan dat zomaar? Al veel geld verloren !!

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform