Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Weigering van digitale opzegging – Vivium eist aangetekende zending (€10 kosten)
Geachte, Op 15 september 2025 heb ik mijn verzekeringsovereenkomst bij Vivium schriftelijk opgezegd per gewone post. Ik heb daarop een e-mail van Vivium ontvangen waarin zij verklaren dat de opzegging niet wordt aanvaard, omdat deze aangetekend had moeten worden verstuurd. Ze verwachten dat ik €10 betaal om dit alsnog te doen. Mijn contract werd afgesloten na 1 oktober 2024, dus de nieuwe wet van 9 oktober 2023 is volledig van toepassing. Volgens deze wet moet het voor de consument mogelijk zijn om een verzekering op te zeggen via een redelijke en toegankelijke methode, ook digitaal of elektronisch, zonder buitensporige kosten. De eis om €10 te betalen voor een aangetekende brief vormt een onredelijke belemmering van mijn opzeggingsrecht. Wat ik vraag aan Test-Aankoop: Dat Test-Aankoop tussenkomt bij Vivium om mijn opzegging, verstuurd op 15 september 2025, als geldig te laten erkennen. Dat Vivium wordt verplicht om ook een gratis digitaal kanaal aan te bieden voor opzeggingen, conform de wet van 9 oktober 2023. Dat de opgelegde kost van €10 wordt beschouwd als een onwettige hindernis en wordt geschrapt. Bijlagen: - Kopie van mijn opzegbrief van 15 september 2025 (per gewone post verzonden); - E-mail van Vivium van 8 oktober 2025 waarin zij de aangetekende zending eisen. - Polisdocument of contract.
Stopzetting gewaarborgd inkomen
Beste, In maart 2007 heb ik een contract top hat plus plan afgesloten bij jullie. Daarbij was gekozen voor een gewaarborgd inkomen. In september 2013 was ik na een operatie werkonbekwaam voor 100% en kon ik dus aanspraak maken op mijn gewaarborgd inkomen. Op 1 maart 2024 zijn deze betalingen echter stopgezet met als reden dat dit zo in mijn contract staat, hiervan vindt ik echter niks terug in mijn contract en na samenkomst met mijn verzekeraar blijkt dat jullie terugvallen op een voorstel die jullie naar mijn verzekeraar gestuurd hebben in 2008 maar daar is nooit verder op ingegaan en is dus ook niet door mij ondertekend. Graag had ik een duidelijk bewijs die de stopzetting van de stortingen verklaard (want volgens mijn contract is er geen geldige reden) en indien er geen geldige reden is dan graag de voortzetting van de stortingen graag. Met vriendelijke groeten,Gino Cliquet Ex-zaakvoerder van GIMAbouw.
geen verzekering maar aanmaning tot betalen
Beste,Ik bestelde niets en blijf aanmaningen ontvangen om te betalen. Vermoedelijk een menselijke fout omdat de buur een verzekering heeft genomen in en ik het verleden op het adres van de buur heb gewoond. Bovendien was ik toen klant.De aanmaningen komen op het nieuwe adres.
Problemen met terugbetaling en loon bij arbeidsongeval
Beste,Sedert 17 april 2019 zit ik thuis wegens een arbeidsongeval. De verzekering van mijn werk Vivium betaald normaal gezien mijn medische kosten volledig terug maar nu moet ik al voor de 2e maal mijn betaling bij ziekenhuis/dokter doorsturen om het verschil terug te krijgen. Het gaat hier over een verschil van al een bedrag van 75.66€. Daarbij komt ook nog eens het loon die ik niet volledig krijg, ik heb een maandloon van 1580€ en voor de maand juni kreeg ik van Vivium 1182.88€ een verschil van dus 397.12€.Ik nam onmiddellijk contact op met Vivium om te melden dat het loon die ik van hun krijg niet correct is en daar zijn ze steeds zéér onvriendelijk en komen ze af met een berekening en een forfait … Deze firma (Vivium) is dus volgens mij totaal niet correct in zijn uitbetalingen bij arbeidsongevallen. Dit wil ook zeggen dat ik voor de maand mei ook niet correct ben uitbetaald, maar daar viel het mij niet direct op omdat ik nog een stuk door mijn werkgever ben betaald. Daar zit een verschil van ongeveer 200€.Ik heb nog eens contact opgenomen met Vivium om over mijn loon te discusiëren, maar nu ze smijten ze gewoon de telefoon neer of nemen ze niet meer af.Hopelijk weten jullie wat ik moet doen om mijn correcte loon te krijgen en mijn terugbetalingen van dokter/ziekenhuis.Alvast bedankt, M W
Vreselijke ervaring tot hiertoe. Hopend op beterschap.
Ik heb een angststoornis. Dit is o.a. het gevolg van de problemen die ik had met mijn homoseksualiteit. UPC UZ Leuven bevestigd de diagnose gegeneraliseerde angststoornis (gedekt door de polis). Vivium weigert dit te geloven en laat verschillende dokters langskomen die een intimiderende houding aannemen wat slecht is voor m'n genezingsproces. Deze dokters zeggen dat ik geen angststoornis heb maar psychische problemen terwijl ik wel alle vreselijke fysiek invaliderende symptomen van een angststoornis heb. Beeld ik me dit dan allemaal maar in? Is mijn homoseksualiteit en de daar van afgeleide problemen die ik had in interactie met mijn omgeving een psychisch probleem? Ook verliep het contact zeer bureaucratisch, onpersoonlijk en onvriendelijk bv in vergelijking met KBC of AG. Het eerste contact met de ombudsdienst van Vivium verliep positief maar nu ik toevoegingen en extra vagen heb die enkel via telefoon kunnen overgebracht worden gezien de complexiteit verloopt het contact plots veel minder vlot en krijg ik niemand meer aan de lijn... Het is niet gewenst voor mij om alles schriftelijk te doen. Ik moet gezien mijn gezondheidstoestand zoveel mogelijk modeling kunnen regelen. Via zo'n mondelinge regeling krijg ik blijkbaar niet dezelfde rechten als een gezond iemand die wel alles schriftelijk kan regelen en heb hier verdere vragen over. Ook na onderzoek blijkt dat de eigenaar van het door Vivium ingehuurde Medionex ook hoofdraadsgeneesheer blijkt te zijn bij Vivium... (??) Enz... Mijn werkgever betaald zo'n 500k per jaar aan Vivium en ben nog maar het tweede schadegeval in 3 jaar tijd (+-15k per jaar per schade). En mijn aanvraag doen ze alles aan om te weigeren! Alhoewel ik een ziekte heb die gedekt is door de polis. Benieuwd hoe dit allemaal zal verder lopen met Vivium...
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten