Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
1000 euro voor probleem dat binnen garantie meermaals gemeld werd
Beste In 2021 kochten wij onze wagen (een Skoda Octavia, automatisch geschakeld) bij Skoda Verellen Geel. De auto ging ook telkens bij hen op onderhoud. Reeds na enkele maanden gaf de auto ‘storing: keuzehendel’. Na het herstarten van de wagen verdween dit, waarna het na enkele weken opnieuw verscheen en weer verdween. Door de garage werd dit afgedaan als ‘een probleem met de updates van de wagen’. Tijdens het onderhoud werd hier, ondanks onze melding, niets mee gedaan (telkens weer ‘het heeft gewoon te maken met de updates’). Wij als autoleek wisten natuurlijk niet dat dit niet het geval was en geloofden het woord van een professional. Sinds enkele maanden geeft de auto de storing de hele tijd en gaat ze er niet meer af. De auto is hiervoor op controle geweest bij Verellen, waarbij we reeds 90 euro moesten betalen om te kijken wat het probleem was. Vervolgens kregen wij een bestek van 1000 euro om de wagen te laten repareren. Toen wij meldden dat dit probleem reeds meermaals gemeld werd, telefonisch en tijdens het onderhoud, werd ons gezegd dat ze dit nooit op het factuur genoteerd hadden dat wij als klant moeten ondertekenen bij het onderhoud en we hiervan dus geen bewijs hebben. Nogmaals, wij zijn autoleken en zij deden dit af als ‘het is de update’. Zo is het wel heel gemakkelijk geld verdienen natuurlijk. We hebben meteen een gesprek met de baas gevraagd, hebben hier meermaals zelf voor gebeld en ze zouden ons terugbellen, maar we werden meer dan een maand genegeerd. Mijn man heeft vorige week opnieuw zelf gebeld en kreeg toen een mail dat hij op gesprek mocht komen. Enkele dagen daarvoor mochten we echter bij een andere officiële Skodadealer langsgaan om dit probleem voor te leggen, waardoor we het gesprek bij Verellen hebben geannuleerd. De andere Skodagarage vertelde ons dat Verellen dit sowieso altijd onder garantie zou moeten maken. Enerzijds omdat dit een gekend probleem is bij Skoda, anderzijds omdat we dit al meermaals gemeld hadden onder de garantieperiode. Graag hadden wij een correcte afhandeling van deze kwestie, die wel klantvriendelijkheid toont. De wagen zou gemaakt moeten worden onder garantie. Nu voelen wij ons als klant gewoon ‘in het zak gezet’.
Totaal geen informatie te verkrijgen na verkoop
Beste. Via mijn werkgever volgt er een firmawagen welke bij Skoda Verellen vandaan komt te Geel. Ik heb inmiddels zo vaak gebeld naar de garage, maar krijg of geen gehoor of ik wordt niet terug gebeld. Vandaag eindelijk iemand aan de lijn krijg ik te horen dat hij mij morgen wel even terug belt, hij was even bezig met een klant. Neem dan niet op, zoals dit al 2 weken gebeurd, ik zeg daarop dat ik zelf wel weer terugbel, aangezien ik toch nooit iets hoor krijg ik een heel gemeen gniffel lachje. Met andere woorden na de verkoop ben je een nul voor deze garage. Helaas kan ik niet de garage kiezen aangezien mijn werkgever via hen besteld, maar het is met Verellen niet mijn eerste slechte ervaring, ook al problemen gehad in het verleden met de Audi garage. Hier zelfs tot aan dieteren gegaan en een waarde cheque gekregen omdat de importeur het wel met mij eens was. Ik vind deze garage echt enorm asociaal. En hoop dat ze iets doen aan hun enorm slechte bereikbaarheid en enorm slechte naverkoop.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten