Terug

1000 euro voor probleem dat binnen garantie meermaals gemeld werd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

S. V.

Naar: VERELLEN GEEL Audi/Skoda

22/01/2025

Beste In 2021 kochten wij onze wagen (een Skoda Octavia, automatisch geschakeld) bij Skoda Verellen Geel. De auto ging ook telkens bij hen op onderhoud. Reeds na enkele maanden gaf de auto ‘storing: keuzehendel’. Na het herstarten van de wagen verdween dit, waarna het na enkele weken opnieuw verscheen en weer verdween. Door de garage werd dit afgedaan als ‘een probleem met de updates van de wagen’. Tijdens het onderhoud werd hier, ondanks onze melding, niets mee gedaan (telkens weer ‘het heeft gewoon te maken met de updates’). Wij als autoleek wisten natuurlijk niet dat dit niet het geval was en geloofden het woord van een professional. Sinds enkele maanden geeft de auto de storing de hele tijd en gaat ze er niet meer af. De auto is hiervoor op controle geweest bij Verellen, waarbij we reeds 90 euro moesten betalen om te kijken wat het probleem was. Vervolgens kregen wij een bestek van 1000 euro om de wagen te laten repareren. Toen wij meldden dat dit probleem reeds meermaals gemeld werd, telefonisch en tijdens het onderhoud, werd ons gezegd dat ze dit nooit op het factuur genoteerd hadden dat wij als klant moeten ondertekenen bij het onderhoud en we hiervan dus geen bewijs hebben. Nogmaals, wij zijn autoleken en zij deden dit af als ‘het is de update’. Zo is het wel heel gemakkelijk geld verdienen natuurlijk. We hebben meteen een gesprek met de baas gevraagd, hebben hier meermaals zelf voor gebeld en ze zouden ons terugbellen, maar we werden meer dan een maand genegeerd. Mijn man heeft vorige week opnieuw zelf gebeld en kreeg toen een mail dat hij op gesprek mocht komen. Enkele dagen daarvoor mochten we echter bij een andere officiële Skodadealer langsgaan om dit probleem voor te leggen, waardoor we het gesprek bij Verellen hebben geannuleerd. De andere Skodagarage vertelde ons dat Verellen dit sowieso altijd onder garantie zou moeten maken. Enerzijds omdat dit een gekend probleem is bij Skoda, anderzijds omdat we dit al meermaals gemeld hadden onder de garantieperiode. Graag hadden wij een correcte afhandeling van deze kwestie, die wel klantvriendelijkheid toont. De wagen zou gemaakt moeten worden onder garantie. Nu voelen wij ons als klant gewoon ‘in het zak gezet’.

Berichten (2)

VERELLEN GEEL Audi/Skoda

Naar: S. V.

23/01/2025

Beste Bedankt voor jullie mail, dewelke onze aandacht heeft maar die ons ook heeft verbaasd. Op deze wagen was geen enkele terugroepactie van toepassing. Er is sinds de wagen werd afgeleverd in 2021 ook geen enkel spoor van een melding door de klant van dit probleem, bij geen enkele onderhoudsbeurt, daar waar de herstelopdrachten die door de klant getekend worden gedetailleerd zijn en aangevuld met commentaarvelden indien er speciale opmerkingen zijn. Er is eind december 2024 telefonisch contact geweest met de klant. Vorige week was er opnieuw contact. Een afspraak werd met de klant vastgelegd op vrijdag 24/01/2025 om mogelijk tot een oplossing te komen. Maandag jl 20/01 hebben we een mail ontvangen van de klant waarin werd gemeld dat de afspraak mocht geannuleerd worden. ( zie communicatie in bijlage) Met vriendelijke groeten, Metvriendelijkegroeten, MichelMaes SiteManager Antwerpseweg71‑75 , 2440 Geel Email:michel.maes@verellengeel.be Tel:+32(0)14/57.10.90 Injanuarizijnwijelkedaggeopend! ​Ookopzondagen12,19en26januarizijnwegeopend! Dit bericht is vertrouwelijk. Het kan ook persoonlijk zijn of anderszins worden beschermd door product immuniteit of andere wettelijke regels. Als u het per ongeluk heeft ontvangen, laat het ons dan per e-mail weten en verwijder het uit uw systeem; u mag dit bericht niet kopiëren of de inhoud ervan aan iemand bekendmaken. Stuur ons elk bericht met deadlines per post, aangezien inkomende e-mails niet worden gescreend op reactietermijnen. De integriteit en veiligheid van dit bericht kan op internet niet worden gegarandeerd. ​​​​

S. V.

Naar: VERELLEN GEEL Audi/Skoda

23/01/2025

Beste Zoals in mijn oorspronkelijk bericht duidelijk vermeld staat, weten wij dat hier niets van genoteerd werd. Dat is exact het punt dat ik wilde maken. Het probleem werd meermaals door ons gemeld, elk onderhoud. Uw medewerker vertelde ons echter elke keer dat het gewoon aan de updates lag en we hier verder niets mee moesten doen. We moesten ons geen zorgen maken. Aangezien hij een professional is en wij niet, gingen wij ervan uit dat hij gelijk had. Hij heeft hier dus nooit iets van opgeschreven, terwijl hij eigenlijk had moeten zeggen dat dit toch niet normaal was en dat jullie het best zouden nakijken. Jullie hebben nagelaten ons hiervan op de hoogte te brengen, waardoor wij nu 1000 euro zouden moeten betalen om dit te laten repareren. Zoals ik al zei, is dat wel heel gemakkelijk geld verdienen. De klant ervan overtuigen dat er geen probleem is om dan buiten garantie te zeggen dat alles moet vervangen worden. De andere skodagarage, waar we een afspraak hadden (en waarom wij de afspraak bij u geannuleerd hebben - aangezien we een tweede opinie wilden), vertelde ons dat dit bovendien een gekend probleem is bij Skoda en dat het bij veel wagens stuk gaat. Op verscheidene skodafora lees is hetzelfde. Ik weet dat er geen terugroepactie geweest is, maar dat doet niet af aan het feit dat dit een gekend probleem is. Dat maakt mijn standpunt enkel maar duidelijker om aan te tonen dat jullie dit zeker hadden moeten nakijken bij de eerste melding van het probleem (toen de wagen nog wel onder garantie was). Het feit dat jullie dat niet gedaan hebben, doet ons vermoeden dat jullie wisten dat het uiteindelijk volledig stuk zou gaan, maar dat jullie het niet onder garantie wilden repareren. Dat betreuren wij als klant ten zeerste. Mvg


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform