Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Cashback actie
Geachte mevrouw/heer, Op 15/10/24 kreeg ik een herinnering dat mijn terugbetalingsdossier, Dossiernummer 25068, onvolledig was en voor 15/10/24 vervolledigd moest worden. Ik stel echter vast dat het terugbetalingsdossier van mijn schoonvader, Dossiernummer 25067. waar exact hetzelfde soort documenten aan hangt, wel goedgekeurd is. Verdere communicatie van mij naar promoties-be@velux.com blijft onbeantwoord. Volgens de gegeven waar ik over beschik is mijn dossier dus sinds 27/09/24 volledig en correct ingediend. Gelieve dossier 25068 alsnog goed te keuren. Met vriendelijke groeten, Filip Janssen Bijlage: - de documenten die horen bij dossiers 25067 en 25068
meerdere klachten schade door gemandateerd aannemer (Toiture Vandermosten)
In 2019 heb ik een Velux dakvenster laten installeren. Het glas was beschadigd. Mijn aannemer heeft me de contactgegevens van de vertegenwoordiger van Velux gegeven voor verdere afhandeling. De vertegenwoordiger stelde een fabrieksfout onder garantie vast doordat er een scherf uit het glas was. Het glas zou vervangen worden. Verder wilde ik voor een ander raam een lakreparatiesetje bestellen. Dit kon via de aannemer.Velux stelde Toitures Vandermosten aan om nieuw glas te plaatsen... Het glas werd vervangen op zaterdag 7 december 2019. MAAR: 1. Bij vervanging werd het raam op de grond gelegd (ruwe betonvloer) en hierdoor kwam er een kras in de witte verf + krassen in aluminium handvat. 2. Communicatie met aannemer verliep stroef: via mail bevestiging afspraak vanaf 12.30u gekregen,ik kreeg telefoon om 10. 50u om te zeggen dat ze bijna ter plaatse waren. Verdere communicatie was enkel mogelijk in Fr/Eng. Dit terwijl ik in Nederlandstalig taalgebied woon en alle voorgaande communicatie volledig in het Nederlands verliep.3. Na glasvervanging was rubber joint zichtbaar aan de buitenkant (is zelfklevend maar plakt niet goed), hersteller aangesproken hierover. Hij zag wat ik toonde, nam een breekmes en sneed er de helft van af. Het is nog onduidelijk of hierbij ook nog krassen in het glas gemaakt werden. Een deel van de zwarte afdichting is nu nog zichtbaar op het glas. Het is heel slordig afgewerkt en vuil blijft aan de buitenkant op de rubber plakken. De rubber moet onder her latje en mag niet zichtbaar zijn.4. Ik had de aannemer op voorhand gevraagd om een repairkit verf/lak mee te brengen om eigen schade te herstellen aan een andere venster, de herstellers waren het vergeten, in de namiddag zijn ze terug gekomen. Ik heb 15 euro cash betaald (zonder ticket of factuur) en nu blijkt dat ze me het verkeerde product hebben verkocht: op verpakking staat vullerin plaats van lak. 5. Toen ik de hersteller aansprak over de kras die hij gemaakt had door het raam op de grond (oneffen, ruwe betonvloer) te leggen kreeg ik als antwoord dat ik zijn kras avec le produit acheté maar moest herstellen. Hij ging er dus van uit dat ik toch iets had gekocht om zijn fout recht te zetten. Voor mij geeft dit blijk van weinig professionaliteit, ik als leek moet het maar herstellen terwijl het zijn job is.Kort samengevat: 1 probleem werd opgelost (nl glas), 3 nieuwe problemen kwamen erbij: rubber zichtbaar bovenop het raam+ witte verf gekrast + krassen in aluminium handvat Ik ben zeer ontevreden, nu is de nieuwe dakvenster helemaal naar de vaantjes.Januari 2020: klacht + foto's opgestuurd naar Velux. Deze ging aannemer contacteren om fouten recht te zetten.Midden februari 2020: telefonisch contact met Toitures Vandermosten (in het Nederlands). Hij beloofde: nieuwe afdichting, nieuw handvat en product om krassen te herstellen. Dit moest eerst besteld worden, na 2 weken zou hij me terug contacteren.Maart-april: lockdown, niets meer gehoord.11 augustus 2020: mail gestuurd naar Velux + Toitures Vandermosten, geen reactie ontvangen.15 oktober 2020: klachtenmail naar Velux, automatisch antwoord met ticketnummer ontvangen.10 november 2020: ontvangstbevestiging klacht met dossiernummer, vraag om foto's door te sturen om de situatie te evalueren.19 november 2020: dezelfde foto's als in januari 2020 opgestuurd naar Velux.2 december 2020: bijna een jaar na de schade is er veel beloofd maar nog niets aan het probleem gedaan.Aangezien ik al heel lang wacht op herstelling wens ik nu dat niet alle onderdelen apart worden vervangen, maar het volledige dakraam. Velux stuurt mij van het kastje naar de muur maar doet niets aan alle problemen.Het is de tweede rubber tegen het glas en in mijn dakraam is het zoeken naar een onderdeel in oorspronkelijke staat. Door de duur van het probleem moet ook telkens het gieten van de zoldervloer uitgesteld worden. Aangezien Vandermosten overal krassen op maakt, durf ik ook niet aan de binnenafwerking van het dak beginnen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten