Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Elektronische facturatie via e box
Sinds 15 september stuurt het UZ Brussel geen facturen meer uit per post maar naar de e box van mijn echtgenote. Aangezien zij die nooit gebruikt heeft zij deze gedeactiveerd, maar toch blijven zij dit doen. Zij zeggen dat ze geen facturen meer via post versturen. Zij negeren de richtlijnen voor overschakeling voor elektronische facturatie van de FOD economie die stelt dat wij op voorhand via post hadden moeten verwittigd worden van deze overschakeling en bijgevolg niet de mogelijkheid gehad hebben dit te weigeren, gezien het niet gebruik van de geactiveerde ebox. Facturen dienen gedownload te worden via myUZBrussel, maar men wordt niet verwittigd of door afhaling in het ziekenhuis op de boekhouding.
UZ Brussel.Prof.Dr.Hanon Shane, pneumologie weigert vast te stellen of ik meelallergie heb of niet.e
Geachte Prof.Dr.xxxxxxxxxxxxxxx, Ik mocht van U nog geen antwoord ontvangen op mijn aangetekende brief,3 weken geleden. Waarom beantwoord U mijn vragen niet?Ik heb een meelallergie,bewijzen alle testen ook,wat is het probleem hier?Zijn er zaken te verbergen? Werd U dit aangeraden door xxxxxxxxxx ,door de gepensioneerde( arts) xxxxxxxxxxxxxx? 3 artsen die plots hun stiel niet meer kennen,ruikt dit naar samenzwering? U vroeg mij toen ,waarom ik dit aanvraagde bij Fedris,rare vraag vond ik dit. Waarom zou een invalide een tegemoetkoming aanvragen ... Graag een antwoordje van U. Mvg Eugeen D'haene
geschonden patientenrechten (geldklopperij)
aan de ombudsdienst van het UZ Brussel (Jette)Beste,Ik kwam voor een medische behandeling bij de dienst Fysische Geneeskunde en na 5 keer te zijn langsgekomen en een facturenreeks van respectievelijk 43€, 94 € en 29 € sta ik vandaag nergens!- op 26/11 (eerste consultatie) worden proeven voorgeschreven- 10/12/2018 proef 1: Crypto- 17/12/2018 proef 2: EMG- 4/01/2019 proef 3: intakeAls antwoord op mijn vraag of die proeven echt iets met mijn rugprobleem te maken hebben wordt me door de assistenten gezegd dat het inderdaad gaat over 'protocolaire proeven', die voorgeschreven zijn voor ieder revalidatietraject.Op 4/01/2019 zou de intake gebeuren met het diensthoofd Dr. Joos, waar ik de conclusie zou krijgen van het ganse traject en vragen zou kunnen stellen. Het was echter niets meer dan een fietsproef (10min) en het invullen van een vragenlijst. Ik heb naar Dr. Joos gevraagd, maar die was er niet. M.a.w. ik heb geen enkele informatie over mijn toestand en het het verdere revalidatietraject gekregen, maar er wordt wel bij elke proef een raadpleging heelkunde aangerekend.Op 11/02/2019 heb ik dan eindelijk een eerste kinéafspraak.In de plaats van een trajectvoorstel, krijg ik daar opnieuw de vraag met welk probleem ik juist kom (is er dan geen dossier, een aanpak voorgeschreven?) en krijg ik te horen dat er die dag geen oefeningen zijn, dat dit slechts een 'intake' is. Deze intussen twee totaal 'lege' intakes worden mij respectievelijk aangerekend als 1. raadpleging heelkunde en 2. als intake onderzoek?!Als ik bij u, de ombudsdienst, de onnodige proeven, de onefficiëntie en de hoog oplopende kosten aankaart, krijg ik te horen dat ik toch een 'Informed Consent Multidiciplinair Revalidatietraject' document heb ondertekend....?!Daar geef ik inderdaad mijn akkoord met het feit dat persoonlijke informatie en testbevindingen besproken worden tijdens het multidisciplinaire overleg en dat het verslag opgenomen wordt in het elektrische medisch dossier.Daar staat helemaal niets in over de protocolaire proeven en de hoog oplopende kosten.Conclusie: dit is alles behalve een correct verloop van een persoonlijke behandeling:- geen diagnose (geen enkele beeldvorming)- geen enkele informatie over het te volgen traject- 5 x langsgekomen voor protocolaire proeven- 166€ gefactureerd voor niets... en er komt blijkbaar nog een factuur voor dat 10 min durende gesprek met de kinésist ('intake' genoemd) Mijn betaling zal tussenkomen met behoud van alle rechten.Mag ik u vragen om me uiterlijk tegen 10 mei:1. het verslag van het multidisciplinair overleg over te maken2. uw standpunt over dit alles schriftelijk te formulerenBedankt.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
