Meest recente klachten

A. B.
7/11/2024

compensatie voor onvolledige uitvoering reisschema

Beste, Naar aanleiding van onze riviercruise met afreis op 13/09/2024 en terugkomst op 20/09/2024 eisen we een degelijke tegemoetkoming van Thema Travel en deze dan ook in gebreke te stellen. Deze reis had nooit mogen plaats vinden in deze periode. Ondanks de vele negatieve adviezen van verschillende overheden om naar deze streek af te reizen en gezien de vele en verschillende meteorologische waarschuwingen in de week vooraf van afreis tot zelfs op de dag van vertrek, heeft zowel Thema Travel als de rederij op geen enkel moment maatregelen genomen om deze reis uit te stellen of te annuleren. Zelfs na telefonisch contact met het schip op de dag van afreis werd ons bevestigd dat het schip zijn reis zou aanvangen zoals gepland. Nochtans was het toen al duidelijk dat de cycloon Boris over deze streek zou trekken met extreme neerslag en extreme hoge waterstanden tot gevolg. Men sprak toen al van 500 tot 700 liter per vierkante meter neerslag. Op dag 2 heeft het schip (wegens te hoge waterstanden) dan hals over kop een veilige haven moeten binnenvaren van een recyclage bedrijf. Ondanks alternatieve voorstellen en vervanging met bussen was dit een doekje voor het bloeden. Deze waren niet in verhouding met het oorspronkelijke schema. Je gaat bv. Wenen niet bezoeken wanneer er een noodtoestand in de regio is uitgeroepen. De riviercruise is maar voor een zeer klein gedeelte uitgevoerd geweest (van Passau naar Linz en terug) Wenen, Boedapest en Bratislava is niet kunnen doorgaan . De voorgestelde busreis naar Boedapest hebben we geweigerd wegens de veel te lange rit er naar toe ( 5.30 u. enkele rit ). Van de meer dan 130 passagiers hadden er uiteindelijk een 11 tal ingetekend. Een klacht bij Thema Travel en zijzelf aan de rederij heeft niets opgebracht. Als argument haalt de rederij overmachtssituatie aan vanwege buitengewone weersomstandigheden dit ondanks de vele vooraf gaande waarschuwingen. Als tegemoetkoming en commerciële geste van Thema Travel bieden zij een reisvoucher aan van 100.00€ per. pers. (Deze mochten we nog niet ontvangen). Een verzoeningsprocedure op 17/10/2024 bij de geschillencommissie reizen is onbeantwoord gebleven door Thema Travel. Een meer dan degelijke compensatie is dan ook wenselijk.

Opgelost
P. V.
1/04/2020

Opvragen saldo Cruise ondanks corona

Beste,ondanks de evidente gevolgen van de corona dreiging en het te voorspellen annuleren van de cruise naar de Baltische staten en Scandinavie vanuit MSC bleef u bij het standpunt dat het saldo betreffende deze cruise moest betaald worden omdat niet betaling als annulatie (met alle kosten vandien) zou worden aangezien.Ik heb op 27/03/2020 hierover met u nog getelefoneerd.Ik heb op 30 maart nogmaals telefonisch contact gehad met uw diensten om dit in vraag te stellen en geargumenteerd dat volgens Leen Desmedt (ECC) men niet verplicht is om het hele bedrag van de reis te betalen om aanspraak te kunnen maken op een voucher. Toch bleef u op 30 maart bij uw standpunt dat het saldo betaald moest worden (zoniet annulatie van mijn kant). Ik ga dus tot betaling over.Op 31 maart krijg ik in de voormiddag (nog geen 24 u later) een telefoontje met de boodschap dat de cruise geannuleerd is.Ik krijg nu een voucher voor het bedrag van de cruise die één jaar geldig is zonder garantie dat dezelfde cruise voor dezelfde prijs aangeboden wordt. Met andere woorden wordt nu mijn € 8500 door Thema Travel gegijzeld tegen mijn zin.Waar ik vooral aanstoot aan neem is de onverzettelijkheid waarmee de betalingsvoorwaarden doorgedrukt zijn terwijl alle signalen (sluiten van grenzen, annuleren van cruises door alle maatschappijen, blijf in uw kot boodschap) zeer duidelijk waren dat ook deze cruise op 13 mei niet zou doorgaan.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform