Meest recente klachten

A. B.
17/10/2024

Klacht over vrijstellingsdossier

Geachte mevrouw/heer, Geachte mevrouw/heer, Op [10/9/24] heb ik een aanvraag ingediend voor vrijstellingen op basis van eerdere kwalificaties. Vijf weken later is er nog steeds geen adequate opvolging. Hier zijn de problemen: - Gebrekkige opvolging van mijn vrijstellingsdossier. - Onvoldoende communicatie over de status van mijn aanvraag. - Geen mogelijkheid voor telefonische bereikbaarheid. - Geen transparantie in procedure. Het lijkt alsof er meer aandacht is voor winst dan voor de situatie van studenten. Ik wil graag een persoonlijk gesprek om deze punten te bespreken. Het is belangrijk dat alle relevante documenten en mijn motivatie daarbij aanwezig zijn. Ik kijk uit naar uw voorstel voor een gesprek. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Afgesloten
W. D.
2/07/2020

Problemen met opleiding

Beste,Sinds vorig jaar ben ik gestart met de opleiding microbrouwer aan Syntra West. Het eerste jaar was voor mij zeker en vast leerrijk. We hadden een cursus, theorie en praktijklessen. Nu zit in ik het 2e jaar en blijkt dat deze cursus volledig niet af is. Ik betaalde zo'n slordige €830 voor een jaar. Hierbij werd ons volgende zaken beloofd:TheorielessenVoor de theorielessen kregen we geen cursus, amper lesmateriaal en het zoeken naar de powerpointvoorstellingen op één van hun vele online platformen waar niemand nog wijs uit geraakt…PraktijklessenDe praktijklessen zouden doorgaan in een gloednieuwe brouwerij van Syntra zelf, in tegenstelling tot de microbrouwerij van onze leerkracht in zijn garage. Dit werd ons op het einde van het vorige jaar beloofd. Toen dacht ik: “Fijn, nu zullen we eens een wat grotere installatie zien, en een geheel nieuwe werking van het brouwprocess”. Niets was minder waar, de brouwlessen gingen nog steeds door in de garage van onze leerkracht. Daar leerden we echter niets meer bij en had ik eerder het gevoel dat we gewoon arbeid aan het verrichten waren in zijn brouwerij. Eenmaal onze biertjes af waren en gebotteld moesten we deze vorig jaar terugkopen voor €5/bak. Dit jaar werd dit plots €12/bak…?! Het terugkopen van ons eigen bier werd ook nooit vermeld door syntra. Toen ik dit aankaarte bij Syntra West vonden ze dit “verontrustend” en zouden ze dit bekijken. Hiervan heb ik nooit een terugkoppeling gekregen. Op de webpagina van de opleiding staat nu wel plots Inschrijvingsgeld is inclusief grondstoffen en degustatieglazen. Het lekker bier de we trouwens gebrouwen hadden konden we plots niet meer kopen omdat deze “niet meer beschikbaar was” volgens onze leerkracht. Naar zijn woorden heeft hij dit allemaal zelf opgedronken (meer dan 150l tijdens de coronaperiode, amai). Blijkt wel dat hij een bier officieel verkoopt met verdacht veel gelijkaardige karakteristieken… Na enige tijd kregen we te horen dat onze leerkracht geen praktijklessen meer zou geven. Zo zaten we plots zonder praktijklessen (nog voor de corona) en tot op heden nog steeds geen oplossing gehoord voor onze verloren lessen? En toen kwamen de klachten. Vele van de medestudenten vonden de opleiding niet meer kunnen en weggesmeten geld. Dan hebben we maar met zijn allen een document opgesteld met al onze klachten en doorgegeven aan syntra. Hier kregen we geen respons op en dan kwam de corona er aan. De lessen gingen niet meer door en verder gevolg over onze frustraties werd niet meer gegegeven. Na de corona kregen we minder dan een week voordien een mailtje dat de lessen opnieuw zouden doorgaan, te beginnen met een andere dag. Jammer genoeg geen tijd genoeg om reeds geplande activiteiten af te zeggen.Mijn laatste mail werd beantwoord met een telefoontje door syntra, waarbij ze mij gewoon gelijk gaven zonder een oplossing te bieden. Dit ondertussen weeral 3 weken geleden. Zo ben ik nog steeds niets wijzer geworden. ColclusieIk heb nog niets bijgeleerd dit jaar, veel geld gestoken in een waardeloze opleiding en nog geen vooruitzicht op hoe de verloren lessen worden ingehaald alsook hoe ons eindwerk er uit ziet en wanneer dit zal doorgaan...Ik hoop dat er via deze weg eindelijk eens een licht wordt geschenen op de belachelijke vertoning van syntra west en deze opleiding. Ik heb hier veel spaargeld voor neergeteld en zie dit niet graag de vuilbak in gaan.Met vriendelijke groeten,Wout Debacker

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform