Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Verkeerde zonnepanelen
Beste SVEA SOLAR, We hebben jullie bijna 2 maanden geleden laten weten dat we onze zonnepaneleninstallatie in zijn huidige vorm niet kunnen aanvaarden, omdat de panelen die geplaatst zijn er volledig anders uitzien dan ons voorgesteld was en in de offerte vermeld stond (wij hebben gekozen voor volledig zwarte panelen), en de plaatsing bovendien onafgewerkt gebeurd is (ijzeren profielen steken te ver uit en standaard Wifi wachtwoord van omvormer dient nog aangepast te worden gezien dit een veiligsheidslek is). We zijn blij dat jullie deze fouten snel ingezien hebben na ons contact via e-mail, maar hadden wel gehoopt dat jullie deze klachten serieuzer zouden nemen en dit conflict geen maanden laten aanslepen. Het is intussen namelijk weer maar eens bijna 2 weken geleden dat ik een reactie op mijn laatste e-mail gekregen heb, waardoor we ons nu genoodzaakt voelen om contact via andere kanalen op te nemen. Om jullie nogmaals de mogelijkheid te geven om jullie fouten recht te zetten, lijst ik hier al onze voorstellen opnieuw op:1) plaatsing van volledig zwarte panelen van (minstens) hetzelfde vermogen, dezelfde kwaliteit en garantievoorwaarden, en dezelfde afmetingen (of eventueel kleiner, want groter past niet op het dak) voor de afgesproken prijs van €11.445. 2) plaatsen van Trina Vertex 385Wp panelen tegen een correcte prijs, wat in onze ogen een prijs is die in lijn ligt met de offerte die jullie ons eind vorig jaar bezorgd hebben. In dit geval zouden we graag 22 panelen geplaatst zien tegen een prijs van €0.98/Wp, wat neerkomt op €8.300,60. Wij zijn ons bewust van inflantie en mogelijk bijkomende productiekosten sinds die periode, maar we wensen niet op te draaien voor deze bijkomende kosten aangezien ze voortkomen uit tijdverlies en fouten van jullie kant. 3) behoud van de huidige panelen + aanpassing van standaard Wifi wachtwoord + inkorten van ijzeren profielen + keuring tegen 50% van de voorop afgesproken prijs. Eigenlijk staan we zelfs hier niet voor te springen aangezien we voor dat bedrag met een kleine opleg al een grote installatie volledig zwarte panelen zouden kunnen laten plaatsen, maar aangezien dit conflict al zo lang aansleept en jullie vrij duidelijk gemaakt hebben dat jullie deze panelen niet terug willen, willen we jullie deze optie toch ook aanbieden als dit een snelle oplossing kan bieden. Graag vernemen wij of jullie akkoord gaan met 1 van bovenstaande oplossingen. Indien niet, verzoeken wij jullie om jullie installatie onmiddelijk te komen deïnstalleren, ons voorschot terug te storten, en doorgeboorde pannen te vervangen zodat we de rest van onze 10 jaar waterdichtheidsgarantie op ons nieuw dak niet verliezen als gevolg van fouten die jullie vedrijf gemaakt heeft.
Thuisbatterij werkt niet goed en service
Ik heb bij SVAE-Solar een thuisbatterij besteld.- Helaas na installatie werkte het niet juist, batterij had zich helemaal vol geladen uit het net, dit was vrij snel opgelost.- Keurder kwam maar had geen documentatie gekregen, gelukkig heeft hij wel gekeurd.- Daarna geen inlog gegevens voor website/app, dit dan maar zelf uitgezocht.-Nadat de website bereikbaar was geen data, contact opgenomen metertjes zaten niet goed.- De benodigde papieren voor premie aanvraag zijn na dik een week en vele vragen nog altijd niet gekomen.Wel kwam een mail van HOE ik een premie moet aanvragen en wat ik daar voor nodig heb, de papieren waar ik dus al meer dan een week op zit te wachten.- Tevens sturen ze direct daarna de factuur, terwijl de afspraak was en voorwaarde voor aankoop: OP tijd installeren en papieren voor premie aanvraag op tijd zodat ik de volledige premie kan krijgen.Tot heden 30 December geen documentatie ontvangen, ook ik moet de tijd krijgen om alles in te vullen en op te sturen.Zoals het er nu uitziet ga ik te laat zijn en dat kost een hoop premie, wat de batterij onrendabel maaktOok bleek vandaag dat de batterij overdag stroom van het net aan het intrekken is, wat mijn stroomverbruik verhoogd ipv verminderd. Batterij was vol genoeg deze zou niet van het net mogen intrekken.Ook blijft 1 meter continu van de inverter (opbrengst zonnepaneel)1 W opbrengst aangeven. niet veel maar wel storend e, kennissen die ook een ander merk thuisbatterij hebben hebben hier geen last van.Ik heb het liefst dat de verkoop geannuleerd wordt, het vertrouwen in de firma SVEA Solar is helemaal weg.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten