Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Weging van Fruit en groenten
Geachte mevrouw/heer, Betreft: Eurospar te Eindhout. Op [09/08/2024] heb ik verschillende fruit en groenten dat los gewogen wordt aldaar aangekocht voor de prijs zoals weergegeven op ons factuur.[transactie nummer 2688 op terminal 01941695. De gewogen producten zoals hierboven zijn weergegeven stemmen niet overeen met de gewogen waarden die wij thuis hebben geregistreerd. En het gaat niet over een paar grammetjes maar over meer dan honderd gram en dit voor meerdere producten wat algauw verschillende euro's in ons nadeel is. Ik kan mij echter niet (volledig) akkoord verklaren met het factuurbedrag. Dit is pure oplichterij! Met vriendelijke groet,
Reclamelokkers
Spar zet op spar.be regelmatig folders met reclameaanbiedingen. In mijn Sparwinkel wordt ik telkens weer geconfronteerd met het feit dat men zo een reclameaanbieding van een product niet aan die voorwaarden wil aanrekenen. Als voorbeeld stuur ik u de laatste folder die nog geldig was. In de winkel beweert men dat die folder niet geldig is voor hen (een gewone sparwinkel) maar niets op de folder wijst er op dat dit niet geldt voor alle gewone Sparwinkels. Naar mijn gevoel moet Spar leveren wat ze afficheren als een reclameaanbieding. Voor mij zijn het lokkertjes geweest.
Aangekondigde promoties maar aan de kassa wordt de volle pot aangerekend
Ik heb producten gekocht die in promotie aangekondigd waren maar op de factuur aan de kassa werd het volledige bedrag aangerekend nl:- B&J Cookie Dough 2x 9,25 - 9,25 = € 9,25 ipv € 6,16 - Everyday Porto Ruby 1x 4,92 = € 4,92 ipv € 3,99Dit betekent € 4,02 teveel aangerekend en betaald.Op het totale factuurbedrag is dit 21,25% méér dan wat het moest zijn!Klanten lokken door promoties aan te kondigen maar aan de kassa de volle pot aanrekenen, dat is bedrog op grote schaal.Reeds ondernomen acties:25/11 Aankoop met teveel aaangerekende25/11 email naar Spar verstuurd met klacht en vergezeld van een kopie van de aangekondigde promotie en van het kasticket met het teveel aangerekend.Met eveneens de vermelding van mijn gsm-nummer en mijn bankrekeningnummer om het teveel betaalde op terug te storten25/11 Antwoord van SparDank u voor uw e-mail over een fout op uw kassabon.Excuseer voor het ongemak de melding van deze fout is doorgegeven aan de zelfstandige ondernemer van uw Spar-winkel. Hij zal spoedig contact met u opnemen voor aanvullende informatie.Met vriendelijke groet,InesSpar klantendienst6/12 Nog altijd niets vernomen en ook geen terugbetaling, volledig genegeerd dus en bijgevolg nieuwe email verzonden naar Spar:Beste,Van dat spoedig met mij contact opnemen is niets gebeurd!Ik werd bestolen en word nu volkomen genegeerd en dus zal ik voortaan ook alle Spar winkels helemaal negeren! Mijn buren en al mijn vrienden zullen het nu ook geweten hebben.Een kopie van mijn email verkeer zal ik ook naar het ministerie van economie versturen. Met onvriendelijke groet,W.Engels9/12 Antwoord van Spar met vermelding dat het kasticket correct is.Beste William,Bedankt voor uw e-mail met betrekking tot een foutieve prijs.De zelfstandige ondernemer zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. Als alternatief kunt u ook rechtstreeks naar de Spar-winkel gaan en navraag doen bij de zelfstandige ondernemer. Het blijkt dat het kasticket correct is verrekend, de zelfstandige ondernemer zal u daarover meer informatie verstrekken.Dank u voor uw geduld.Met vriendelijke groet,InesSpar klantendienst11/12 Kwade email van mij met de vermelding dat ze terug naar de lagere school moeten om te leren lezen en rekenen.Eveneens de vermelding dat ik Test-Aankoop en het ministerie van economische zaken en middenstand zal op de hoogte brengen en ook dat ik via hoplr alle inwoners van de gemeente zal informeren over het bedrog bij de plaatselijke Spar superette.11/12 Opnieuw antwoord van SparBeste William,Hartelijk dank voor het delen van uw feedback met betrekking tot de recente aankoop. Allereerst willen we onze oprechte excuses aanbieden voor de verwarring en het ongemak dat is ontstaan als gevolg van de onjuiste prijsaanduiding. Het spijt ons zeer dat u te veel bent aangerekend. Dit is duidelijk in strijd met onze bedoelingen en de normen die we nastreven.Wij nemen deze kwestie zeer serieus en zullen onmiddellijk stappen ondernemen om de te veel in rekening gebrachte kosten terug te betalen. Ons team zal ook de nodige maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat dergelijke fouten in de toekomst worden voorkomen. Jouw Spar-winkel zal met u contact opnemen.We waarderen uw geduld en begrip terwijl we dit rechtzetten.We bieden nogmaals onze excuses aan voor het ongemak dat is veroorzaakt en bedanken u voor uw begrip terwijl we deze kwestie snel oplossen.Fijne dag toegewenstMet vriendelijke groet,Anne MarieSPAR klantendienst18/12 Nog steeds geen terugbetaling van het teveel aangerekende en al evenmin geen contact vanwege de plaatselijke Spar superette dus géén oprechte excuses maar ijdele excuses en deze zaak wordt dus ook niet zeer serieus genomen en er werden géén stappen ondernomen om de teveel in rekening gebrachte kosten terug te betalen Vandaar mijn klacht bij Test-aankoop en het ministerie en ook via hoplr alle plaatselijke inwoners op de hoogte gebracht van het bedrog bij Spar.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten