Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Onbestaande klantendienst
Goeiedag enkele jaren geleden hebben wij terras zonwering laten plaatsen waarin Somy motoren waren ingebouwd (RTS). Iets later hebben we die geautomatiseerd met een Connexoon RTS module van Somfy. Deze heeft steeds correct gewerkt met de Somfy Tahoma app tot 25/11/2025, Dan heeft Somfy blijkbaar een software aanpassing gedaan en sindsdien werkt de besturing via de app niet meer. Tot enkele jaren kon je Somfy Belgie contacteren via het email adres enduser.support.be@somfy.com. Nadat ik dit gisteren probeerde kreeg ik een foutmelding: adres bestaat niet. Op de web site van Somfy Belgie staat er enkel een telefoon nummer. Ik heb dan geprobeerd via Somfy France (waar Somfy's hoofdkwartier is). Daar kan je enkel terecht op een users forum. Nadat ik daar mijn probleem had gepost kreeg ik een antwoord "Connexoon RTS bestaat niet". Dat product werd dus blijkbaar enkel in Belgie verkocht en wordt door het hoofdkwartier niet ondersteund. Europa? Nooit van gehoord bij Somfy. Ik zit nu dus met een module die onbruikbaar is. Wat gaat Somfy Belgie hieraan doen?
Nieuwe Somfy Tahoma heeft ongeldige code
Ik kocht een nieuwe Somfy Tahoma (nieuw model) van de bol retour site. Blijkbaar was de code van het product al ingegeven geweest en moet die gereset worden. Sinds november 2020 probeer ik dit gedaan te krijgen via de klantendienst van Somfy, maar zonder resultaat. Telkens weer word ik gevraagd informatie per email te sturen waarop zij dan zouden reageren en telkens weer komt er geen respons. Bellen naar hun klantendienst kost dan ook nog eens 30 cent per minuut.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
