Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Klacht Smart Energy Systems
Geachte,In juli 2018 werd door uw firma, Smart Energy Systems, nieuwe verwarming voorzien in alle kamers van ons huis en dit gekoppeld aan de ook door uw firma geïnstalleerde zonnepanelen samen met een warmtepomp en boiler.Vandaag 25 november 2020 kunnen we stellen dat dit geen goede beslissing was om verschillende redenen.1) Het verbruik loopt serieus op.Tijdens de maanden juli en augutus wanneer we de verwarming niet gebruiken ligt ons verbruik gemiddeld rond de 4 kWh per dag.Vandaag met verwarming erbij ligt het gemiddelde verbruik tussen de 60-70 kWh per dag met pieken naar meer dan 100 kWh per dag en dan is het weer nog relatief goed geweest in november.Dit verbruik hebben we met slechts drie radiatoren in de leefruimte/keuken en sporadisch gebruik van de radiatoren in speel-en badkamer.Gevolg is dat de gang aanvoelt als een diepvries, de binnendeuren kromtrekken en er zelfs schimmels ontstaan in de badkamer. In huis rondlopen met dikke pulls en sjaals om toch maar te kunnen besparen is niet waarvoor wij in 2018 gekozen hebben maar is nu wel realiteit.2) Opbrengst zonnepanelen.Er wordt steeds verwezen naar een opbrengst van 10.000 kWh door de zonnepanelen. Echter hebben wij geen enkele tool ter beschikking gekregen door Smart Energy Systems om dit na te kijken hoewel we dit meermaals mondeling en via mail vroegen.Door de installatie van de elektronische elektriciteitsmeter kunnen we dvolgen, een opbrengst van 2.978 kWh voor de maanden juli-augustus-september-oktober is de uitkomst.Hierbij nogmaals de vraag om ons een middel te bezorgen om de opbrengst te kunnen opvolgen.Tijdens ons telefonisch gesprek op maandag 30/11/2020 in de voormiddag werd beloofd dat je dit direct ging doorsturen, echter zoals reeds meerdere malen met verschillende zaken mocht ik opnieuw niets ontvangen.3) 24 juli 2020 werd door ons bevestigd dat Smart Energy Systems het LOWI systeem mocht leveren. Een zogenaamde Lowi Energy en monitoring systeem die rechtstreeks in dedigitale meter kan worden geplugd. Hiermee zouden we via Wifi en een ingebouwde webbrowser via tablet of smartphone een gedetailleerd overzicht van ons werkelijke verbruiken, energie in/uit, totaalverbruiken, sluimverbruiken en energiekosten van onze woning per dag/week/maand/jaar, enz. verkrijgen.Ook hiervoor hebben we meerdere herinneringen gestuurd maar tot op vandaag werd dit nog niet geïnstalleerd of ontvangen.4) De radiator in de badkamer vertoont roest. Dit werd door ons aangekaart op 20 oktober 2020 met foto’s als bewijs.Volgens de certificaten van LHZ dewelke ons bij oplevering van de werken door Smart Energy Systems werden bezorgd, is er een garantie van 12 jaar op de radiator en 2 jaar garantie op de thermostaat.De enige reactie die we hierop mochten ontvangen tot nu toe is dat dit probleem werd doorgegeven aan de invoerder met de vermelding dat dit niet normaal is aangezien deze radiators een anti-roest behandeling gekregen hebben.Na ons telefonisch gesprek op maandag 30/11/2020 kregen we te horen dat de oplossing hiervoor pas in maart 2021 zou geboden worden. Wij kunnen hiermee niet akkoord gaan en eisen dan ook, conform de garantie, onmiddellijk een nieuwe radiator.Kort samengevat zijn er nog heel wat openstaande zaken waar we op korte termijn een antwoord verwachten :1) Een oplossing om het hoge verbruik op te vangen, het is nu alleszins duidelijk dat de oorzaak bij de radiatoren ligt.2) Tool voor het bekijken van de opbrengst van de zonnepanelen.3) Installatie van het LOWI Energy en monitoring systeem.4) Vervanging van de radiator in de badkamer.5) Nakomen van gemaakte afspraken.Wij verwachten actie.Met vriendelijke groeten,Pillet - Herremans
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten