Meest recente klachten

M. D.
3/11/2025

Aanbrengen schade

Geachte mevrouw/heer, Op 31/10/2025 is een van uw werknemers een onderhoud komen uitvoeren aan onze Vaillant ketel. Dit in opdracht van Engie. Onze CV ketel deed het prima voor het onderhoud. Ik stel echter vast dat tijdens het onderhoud de ketel het plots niet meer doet. Het zou, zogezegd, de printplaat zijn die het probleem vormt. Er wordt op dat moment druk over en weer gebeld, en er wordt in overleg met de ploegbaas beslist een nieuwe printplaat te gaan halen. Deze wordt geplaatst, maar nog altijd doet de ketel het niet. Nadien krijgen we de uitleg dat het de gasblok zou zijn die het probleem is. Deze zou echter nergens voorradig zijn. De technieker in kwestie vertrekt, 'want hij heeft nog andere klanten op het programma staan', en laat ons achter met een defecte CV ketel. Tot op heden hebben wij van U niets meer gehoord. Dit alles heeft zich afgespeeld op een vrijdag (voor een weekend met feestdag) en heeft geleid tot afwezigheid van verwarming en warm water. Ondertussen is het dag 4 na het incident, en is het 14.5 graden binnen. Dit met een kind van 1 jaar oud thuis. De manier waarop U met dit dossier omgaat, de blijk van nonchalance en onmenselijkheid is beneden alle peil. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 30/11/2025 te reageren, alsook het voor uw rekening nemen van alle kosten die dit ongemak met zich meegebracht hebben. Met vriendelijke groeten, Marcia De Wit Daniel Negulescu

Afgesloten
P. M.
23/07/2025

Onderhoud CV-ketel

Via deze weg dien ik een formele klacht in tegen Senec betreffende mijn onderhoudscontract voor ketelonderhoud. Mijn klantnummer: 2 204 512 182. Situatie • Op 11 juli 2025 werd ik door Engie/Senec opgebeld met de melding dat mijn geplande ketelonderhoud op 14 juli niet zou doorgaan. Zonder mijn toestemming werd dit verplaatst naar 4 september 2025. • Na verschillende telefoontjes is het mij toch gelukt om een afspraak te krijgen op 15 juli (voormiddag). Dit was essentieel, want op 16 juli werd de verkoopakte van onze woning getekend, en het ketelonderhoud was schriftelijk vastgelegd in de akte door de notarissen. • Op 15 juli om 11:38 belde ik naar Senec omdat de technieker nog steeds niet was langsgekomen en ik om 13:00 bij de dokter moest zijn. De medewerker aan de telefoon wist van niets, beweerde dat er geen afspraak bestond (terwijl ik een bevestigingsmail had) en werd zeer onbeleefd. Ze verbrak zelfs het gesprek. • Daarna belde ik opnieuw met Engie, maar niemand kon mij helpen of een oplossing bieden. • Op 16 juli kreeg ik onverwacht een mail van Engie met de boodschap dat ik zogezegd gevraagd had om mijn ketelonderhoud stop te zetten vanaf 7 juli 2025. Dit is compleet onjuist en ik viel uit de lucht. • Sindsdien heb ik herhaaldelijk contact proberen op te nemen, maar tot op vandaag (23 juli) heb ik geen enkele reactie of oplossing ontvangen. • Noch Engie, noch Senec heeft mij een officieel document bezorgd dat ik aan de notarissen kon voorleggen. Mijn laatste onderhoud dateert ondertussen van twee jaar geleden, terwijl ik elke maand heb afgedragen voor het onderhoud. Bewijsstukken Ik hou een logboek bij van alle telefoongesprekken en ik beschik over bevestigingsmails van de gemaakte afspraken, die ik als bewijs kan voorleggen. Deze kan ik desgewenst volledig bezorgen. Gevolgen • Door deze nalatigheid dreigde de verkoop van mijn woning in het gedrang te komen. • Ik heb onnodig tijd, energie en telefoonkosten verspild. • Ondanks mijn maandelijks betaalde onderhoudscontract heb ik al twee jaar geen geldig onderhoudsattest gekregen. Mijn verzoek • Een officieel document/attest dat ik kan voorleggen, waarin bevestigd wordt waarom mijn onderhoud niet werd uitgevoerd. • Een financiële compensatie voor twee jaar onterecht betaalde bijdragen en de veroorzaakte stress en hinder. Alsook een terugbetaling van de betaalde geleden . • Een formele excuses van Senec voor hun nalatige en klantonvriendelijke behandeling.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform