Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Corrosie alu profielen Reynaers
Beste,In 2015 werden alu ramen type CS86HI (supergoed isolerende profielen) met triple glas geplaatst in onze nieuwbouw. Er waren allerhande problemen van in het begin. Ramen waren niet waterdicht, epdm was eerst niet geplaatst en naderhand niet goed want problemen bleven aanslepen.Zo blies ook de wind door de glaslatten, wat volgens Reynaers na plaatsbezoek in 2016 volkomen normaal was. Dit werd deels opgelost door de glaslatten te vullen met soort comprimousse.Ook was er een raamkader gebarsten. Oorzaak niet gekend, deze werd na 2 jaar en herhaaldelijk aandringen eindelijk vervangen.In 2020 echter werd er geconstateerd dat de alu raamkaders op meerdere plaatsen bobbels onder de lak vertonen. Na plaatsbezoek in juni 2020 werd door Reynaers erkent dat dit helemaal niet normaal is. Een hele tijd later wordt er voorgesteld deze te laten herlakken door een externe firma (die bvb herlakt bij herstel na schade door inbraak). De oorzaak van de corrosie zou volgens Reynaers liggen aan de ‘landelijke’ omgeving. Concreet betekent dit dat iedereen die ‘op de buiten’ woont geen ramen van Reynaers Aluminium kan plaatsen dan?Aangezien wij niet akkoord gaan met herlakken ivm aansprakelijkheid bij latere problemen, zelfs met 5 jaar extra lakgarantie, zijn we blijkbaar aan het einde van het verhaal gekomen. Zolang de oorzaak van deze corrosie niet duidelijk is, is herlakken een pleister op de zere wonde.Verantwoordelijkheid, klantentevredenheid en fierheid op het product zit blijkbaar niet in de genen van Reynaers? Zorgeloos en levenslang genieten van je ramen zoals in de reclamecampagnes zit er voor ons blijkbaar ook niet in.Graag kregen we een passende oplossing die enkel kan bestaan uit vervangen of terugbetaling zodat we deze door een andere firma kunnen laten vervangen.Mvg
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten