Meest recente klachten

S. S.
27/12/2024

Opzegging wurgcontract Renewi

Beste, Ik heb in februari dit jaar een herziening van ons contract aangevraagd aangezien de prijs maar bleef stijgen en het een togenhoren kost werd. Ze hebben dan een nieuw contract aangemaakt. Nu zijn wij verhuisd en is de bereikbaarheid door Renewi (of eender welke vrachtwagen) zeer moeilijk geworden. Ik heb hen gecontacteerd met de vraag om een oplossing en ze gaven zelf een punt aan om de container naartoe te brengen. Echter, als deze vol zit en heel zwaar weegt geraak ik hier heel moeilijk mee over de onverharde weg. Dus ik heb gevraagd om het contract op te zeggen. Dat was geen probleem zeiden ze tot ze mij de details doorstuurden: contract loopt voor 48 maanden en dan telkens stilzwijgend verlengd. Dus ik kan niet opzeggen tot 14/02/2028. Als ik per direct een opzegging doe ben ik een verbrekingsvergoeding verschuldigd: 50% van het volledige contract tot einddatum met een minimum van 1500€ + retourkosten. Ze hebben dan ondertussen ook nog gewoon het recht om indexaanpassingen door te voeren en dus nog 4 jaar de kosten omhoog te trekken. Kunnen wij op de één of andere manier onder dit wurgcontract onderuit?

Afgesloten
E. V.
14/12/2023

retourkosten lege afvalcontainer

Bij het einde van het contract bij afvalmaatschappij Renewi ontvangen wij een factuur van 121 incl BTW voor het ophalen van de lege container (360L).Wetend dat het bedrijf op 5.6 km van onze zaak ligt, dit walgelijke bedrag staat gewoon niet evenredig aan de uitgevoerde diensten. (sommige mensen moeten een hele dag werken om aan 121 euro te komen)Bij trustpilot haalt dit bedrijf een score van 1 ster door wurgcontracten en buitensporige bedragen ivm retourkosten lege containers.Zulke bedrijven moeten gestopt worden, zulke walgelijke praktijken horen niet thuis in een westers land anno 2023.

Afgesloten
W. B.
11/01/2023

Stopzetting contract - stilzwijgend 5j verlengd

Beste,een dikke 5j geleden ben ik een contract aangegaan als kleine eenmanszaak voor mijn afval ophaling. Door de veranderende wetgeving, zijn we nu op een punt dat ik mijn afval niet meer kwijt kan in deze container, meer nog, dat ik beboet zal worden als ik de container verder blijf gebruiken zoals de afgelopen 5j. Daarom wil ik mijn contract stopzetten en krijg ik als antwoord: Dit contract werd getekend op 06/11/2017 voor een periode van 60 maanden met telkens eenzelfde stilzwijgende verlenging (2.1 en 2.3) en een vooropzeg van 6 maandenDe eerstvolgende vervaldag is nu 31/10/2027 , deze noteren wij dan ook als einddatum.Tot dan blijft de dienstverlening doorlopen.Aangezien deze maatregelen worden opgelegd door de Belgische Overheid, wordt dit niet beschouwd als geldige reden om de samenwerking onmiddellijk stop te zettenIndien u zich niet in regel wenst te stellen met de Vlarema 8, kan het contract enkel vroegtijdig beëindigd worden d.m.v. een verbrekingsvergoeding. Deze bedraagt 50% van het volledigecontract tot einddatum met een minimum van 1500€ + retourkostenKomt er dus op neer dat wij nu een container staan hebben, die wij niet kunnen gebruiken en bovendien nog 5j moeten verder betalen. We zijn bereidt om een verbrekingsvergoeding e betalen, maar 1.500 EUR is wel een heel pak geld voor een eenmanszaak

Opgelost
J. D.
30/01/2020

exuberante prijsstijging Renewi

Beste,op 25/11/2015 heb ik een contract afgesloten met de firma Van Gansewinkel voor het 2-wekelijks ledigen van een 660ltr. afvalcontainer aan 55,91 euro/maand. Door de de jaarlijkse prijsstijging betaal ik momenteel 98,88 euro/maand voor dezelfde diensten. Het contract heeft een loopduur van 60 maanden en indien ik dit voordien wil wijzigen of stopzetten moet ik een verbrekingskost van 1500 euro/excl. BTW betalen. Ik heb mijn stilzwijgende verlenging reeds stopgezet, maar dien nog te betalen tot eind 2020 en bij afhaling van de container na afloop contract zal er ook nog eens 100 euro aangerekend worden. Ik heb getracht naar een oplossing te komen en het enige voorstel waar Renewi mee akkoord ging was een nieuw contract afsluiten van 60 maanden aan een iets goedkoper tarief dan ik momenteel betaal. De prijs voor de afvalverwerking is veel hoger dan andere bedrijven en ik voel mij echt bedrogen. groeten Dubois Jean-Paul

Opgelost
S. G.
25/08/2019

opzeggen contract

In 2011 zat ik met bedrijfje op een klein industrieterrein waar geen papier en afval opgehaald werd. Dus heb ik Renewi contract aangegaan voor restafval container en papier karton container. Paar jaar later ben ik verhuisd naar Zottegemse en heb containers mee verhuisd. Eigenlijk betaal ik al jaren maandelijks een zinloze huur (Renewi kan best zien dat ik al 5 jaar maandelijks huur betaal voor de containers en dat die EXACT 1 x leeggemaakt zijn - 1 van de 2 - in die 5 jaar.) Gebruik ze niet meer, hier is ophaling papier etc perfect. Nu staan ze wegens renovatie danig in de weg. Wil ook van die huur af aangezien ik er geen nut van heb maar dat lukt maar niet ... telkens ik belde naar Renewi belde werd ik van hot naar her gestuurd maar nergens iets concreet cfr opzeggen. Dan maar aangetekend schrijven gestuurd met opzegging. Krijg je brief terug dat pas in 2021 kan wegens 'stilzwijgend verlengen contract van 60 maand' enz enz ... lang verhaal kort > het kan toch niet dat iemand je kan verplichten iets te betalen dat je niet WIL, niet GEBRUIKT (makkelijk te bewijzen), je ervan af wil en je dan blijft van hot naar her sturen ? Die containers staan hier danig in de weg en blijven nu nog tot 2021 staan ??? En ik ga daar 33 euro per maand voor betalen, zonder iets van nut en wil er eigenlijk al lang vanaf maar heb niet steeds de tijd daar mee bezig te zijn als kleine zelfstandige. Qua uitbuiten kan dat tellen ... oplossing ? Geen idee ... in brand steken ?

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform