Beste,een dikke 5j geleden ben ik een contract aangegaan als kleine eenmanszaak voor mijn afval ophaling. Door de veranderende wetgeving, zijn we nu op een punt dat ik mijn afval niet meer kwijt kan in deze container, meer nog, dat ik beboet zal worden als ik de container verder blijf gebruiken zoals de afgelopen 5j. Daarom wil ik mijn contract stopzetten en krijg ik als antwoord: Dit contract werd getekend op 06/11/2017 voor een periode van 60 maanden met telkens eenzelfde stilzwijgende verlenging (2.1 en 2.3) en een vooropzeg van 6 maandenDe eerstvolgende vervaldag is nu 31/10/2027 , deze noteren wij dan ook als einddatum.Tot dan blijft de dienstverlening doorlopen.Aangezien deze maatregelen worden opgelegd door de Belgische Overheid, wordt dit niet beschouwd als geldige reden om de samenwerking onmiddellijk stop te zettenIndien u zich niet in regel wenst te stellen met de Vlarema 8, kan het contract enkel vroegtijdig beëindigd worden d.m.v. een verbrekingsvergoeding. Deze bedraagt 50% van het volledigecontract tot einddatum met een minimum van 1500€ + retourkostenKomt er dus op neer dat wij nu een container staan hebben, die wij niet kunnen gebruiken en bovendien nog 5j moeten verder betalen. We zijn bereidt om een verbrekingsvergoeding e betalen, maar 1.500 EUR is wel een heel pak geld voor een eenmanszaak