Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
problemen met terug betaling
beste in de maand maart 2023 was er tijdelijk onvoldoende geld op mijn rekening voor de Domiciliering van mijn private lease Renault toen heb ik op 13/03/2023 zelf een overschrijving gedaan van 587.42€ nu op 16/03/2023 is er alsnog een domiciliering gebeurt van 287.43€ dus heb ik op het einde van mijn contract op 05/07/2023 287.42€ teveel betaald maar naar herhaalde contacten is tot op heden deze teveel betaalde termijn niet terug gestort op mijn rekeningM.V.G Bernardus van der Houven André Dumontlaan 4 bus 5 te 3665 As 0473 349 392 BE84 0639 4203 7359overschrijving op 13/03/2023 van 287.42€ instant overschrijving belfius direct net naar BE33 3630 6215 8246 NV RCI Finacial services Avenue W.A.Mozartlaan 20 1620 Drogenbos met vermelding +++112/3006/96336+++en op 16/03/2023 is een domiciliering gebeurt van 287.43€ met vermelding uw europese domiciliering eddaxus24677 voor axus S.A-axus sa mededelingsap23/006963 schuleisersreferte:00DL08888579005430000073856001307465ps de overschrijving is 287.42€ en dit is fout het zou 287.43€ moeten zijn domicielering op 16/03/2023 van 287,43€
ONTERRECHTE RAPPEL 2018
ONTERRECHT VRAAGT RCI MIJ EEN ACHTERSTAL VAN 2018 TWV 79€IN DE DETAILS VAN HUN BOEKHOUDING MERK IK GEEN AANZUIVERING OP 25-10-2018 VAN MIJN BETALINGZIJ HEBBEN IN 2018 GEREKLAMEERD EN NU BEGINNEN ZIJ IN 2021 HETZELFDE TERUGZIJ MOETEN HUN CONTROLEPROCEDURE VERBETEREN
Batterijhuur
Hieronder de mail die ik stuurde aan RCI banque, t.a.v. GobertIk wens terug te komen op mijn mail van dinsdag 15 september 2020, zoals hieronder hernomen.Ik stel vast dat u blijkbaar niet ingegaan bent op mijn vraag om een minimale batterijhuur te krijgen voor mijn wagen met nummerplaat 1SJF142, chassis VF1AGVYF057185168, die sinds 17 september uitgeschreven is en te koop staat in garage Hertogen, Brusselsesteenweg 28 te Melle.Dit was mij meegedeeld door de verkoper van de toenmalige garage Mahy, nu Valckenier te Gent-Ledeberg bij aankoop van mijn nieuwe wagen.Die verkoper wenste mijn Zoë niet over te nemen bij aankoop van een nieuwe Zoë, waardoor ik de tijdelijke promotie 3.000 euro extra overname bij aankoop van een nieuwe Zoë misliep. Zijn argumentatie dat een particuliere verkoop financieel gunstiger zou zijn was blijkbaar vooral ingegeven door de opkrik van zijn verkoopcijfers, voor mij is het een jaar later een zware aderlating gebleken.Ik betaal nu al 6 maanden de batterijhuurprijs voor een wagen aan het tarief van 10.000 km per jaar, maar die zoals vooraf aangekondigd geen enkele km gereden heeft. Dit is toch niet ernstig! Ik wens een herziening van de facturen die ik ten onrechte betaalde.Weinig positieve commentaar op verkoopstechniek en klantvriendelijke behandeling in de toenmalige Mahy-garage toch.Een tweede zaak die ik niet apprecieer, is dat u mijn adreswijziging nog niet ingevoerd hebt in uw systeem. De facturen staan nog steeds op mijn adres Kasteelstraat 4 te Geraardsbergen. Ik heb nochtans in het begin van 2020 een adreswijziging doorgegeven en deze telefonisch nogmaals hernomen op 14 augustus. Gelieve dit nu eindelijk eens door te voeren. U vindt het correcte adres onderaan deze mail.Ik ben in onderhandeling met een kandidaat koper voor bovengenoemde wagen met identificatie VF1AGVYF057185168, zonder nummerplaat. Kunt u mij de huidige realistische restwaarde voor die batterij meedelen? U kunt misschien alvast de teveel betaalde huur in mindering brengen?Ik bel u straks in verband met deze zaak.Met vriendelijke groetenPeter Mortier----------------------------------------------------------------Peter MortierSquare Boudewijn 1 bus 0502 - 8420 Wenduine+ 32 477 39 27 38mortierpeter8420@telenet.be - peter.mortier.pm@gmail.com---------------Van: peter.mortier.pm@gmail.com [peter.mortier.pm@gmail.com] Verzonden: dinsdag 15 september 2020 11:41Aan: 'RCIZE' [RCI.ZE@rcibanque.com]CC: 'Bjorn Hoebeke' [bjornhoebeke@renaultmahy.eu]Onderwerp: FW: 1SJF142Geachte heer GobertZoals gisteren telefonisch afgesproken, wens ik de aankoop van de batterij te annuleren en terug een minimale batterijhuur op te nemen, aangezien de wagen niet meer zal rijden vanaf donderdag 17 september en dat de nummerplaat geschrapt wordt.In bijlage de gevraagde foto’s van de wagen.Met dank en vriendelijke groetenPeter Mortier
Probleem Overdracht huurcontract
Beste,In 2015 koop ik van een particulier een Renault Twizy (elektrische auto) en bij de verkoop meld deze me dat ik verplicht ben de batterij van de wagen te huren via RCI Financial Services. Hij had hiervoor diverse documenten gekregen, op eenvoudig telefonisch verzoek en ik had die maar te tekenen en door te sturen naar RCI. Alles verliep naar wens. Momenteel heb ik de Twizy zelf te koop staan en diverse potentiële kopers. Daarom had ik graag van RCI een document gekregen wat ik de koper kan laten invullen en tekenen zodat deze de batterijhuur van mij overneemt.RCI reageert echter niet op emails. Op een webpagina vind ik uiteindelijk een telefoonnummer (0203549610) maar dat blijkt niet in gebruik te zijn. Renault dealer in mijn buurt wil niet helpen.Hoe kan ik nu de Renault Twizy verkopen en de batterijhuur overdragen ???
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten