Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
Uitblijven van elektr.installatieschema en goedkeuringsattest
Geachte, Op 26/06/2025 bestelden wij jullie via verkooporder S31374 een installatie van een Thuisbatterij met extra's. Wij hebben een klacht tegen jullie ingediend, omdat de beloofde 10 kWh-batterij, volgens de verpakking slechts een 9,04 kWh-batterij is, zonder ooit enige reactie van jullie in dit verband. Na een klacht via Test-Aankoop meldden jullie dat er 10% opslacapaciteit minder is voor beveiliging, voor een langere levensduur van de batterij. Als wij een kilo suiker kopen dan is dat 1 Kg netto en niet bruto. Omdat wij vermoedden dat het uitblijven van het belangrijk document als het elektrische installatieschema van de Thuisbatterij-installatie lag aan het feit dat wij die klacht indienden, hebben wij de factuur als ontevreden klant toch voldaan. Wij stelden echter ook vast dat onze geregeld herhaalde vraag naar een goedkeuringsattest van de keuringsfirma Atlas ook tot op heden niet ingewilligd is. Jullie hebben tot onze vraag naar dat Atlas-attest gewacht, om ons als reden te geven voor het ontbreken van het goedkeuringsattest dat jullie ons Elektrische-thuisinstallatieschema moesten hebben, zo ineens. Hierop hebben wij jullie dit schema overgemaakt. Na hernieuwde vragen van ons lieten jullie weten dat het keuringsbedrijf Atlas (!?) ons schema zou vervolledigen met het installatieschema van de thuisbatterij en dan een goedkeuringsattest zou overmaken. Jullie hebben ons zo nog lang aan het lijntje gehouden, om daarna, na een zoveelste vraag van ons voor het volledig schema met de thuisbatterijschakeling, verklaren jullie dat wij, de klant, het installatieschema van de thuisbatterij met de extra's zelf moeten bijtekenen bij zijn elektrische thuisschema. Wij zijn de klant, die niets afweet van hoe een thuisbatterij aan de extra's gekoppeld moet worden, nog minder hoe het daadwerkelijk gekoppeld is, noch hoe dat dan nog aan onze thuisschakeling toegevoegd moet worden. Wij vroegen jullie om deze opdracht aan jullie installateur-onderaannemer te vragen (zoals bij de verkoop beloofd werd) en aan ons over te maken. Als het goedkeuringsattest niet tijdig aan Fluvius overgemaakt wordt, dan zal een nieuwe keuring moeten gebeuren en betaald worden en daar gaan wij zeker niet voor instaan: schrijft dit maar op! Daarom verzoeken wij u onverwijld en uiterlijk binnen de 3 werkdagen (al 85 dagen na de installatie), tegen 12/11/2025 het schema en het goedkeuringsattest over te maken. Met vriendelijke groeten, Francis en Simonne Heyckmans-Vanderzeypen Neerstraat 51 3150 Wespelaar
Zonnepanelen geïnstalleerd in schaduw Geen antwoorden op mijn vragen.
Geachte heer/mevrouw,Sinds 20 november 2023 heeft uw bedrijf niet gereageerd op een van mijn e-mails of telefoontjes.De kwestie is dat er ruimte is om de zonnepanelen ongeveer 50cm hoger op het dak te plaatsen. Dit dak ligt gedeeltelijk in de schaduw en een hogere positie zou zo'n 10-15% meer elektrische energie opleveren.Dit is besproken en overeengekomen met de verkoper en de meetpersoon.Kunt u alstublieft uw installateurs sturen en de panelen plaatsen zoals oorspronkelijk was afgesproken?
Onafgewerkte plaatsing zonnepanelen
Beste,Op 18 oktober gaven wij toestemming voor het plaatsen van zonnepanelen. Afgelopen woensdag 15 november zijn ze deze komen plaatsen. Normaal gezien zouden ze tussen 13 en 14 uur bij ons zijn. Ze zijn pas na 14.30 uur aangekomen wat wij op zich geen probleem vonden. Het waren hele vriendelijke mannen, e´nige probleem je kon er nie vlot mee communiceren. Zij zijn onmiddelijk begonnen met de panelen op ons dak te bevestigen. De kabels naar beneden werden ook mooi geplaatst. Maar toen ze het gat naar binnen moesten boren kwamen ze tot de vaststelling dat hun boor nie lang genoeg was. Ze hebben dan de omvormer in de bergruimte nog opgehangen en daarmee was de kous af voor hun. Wij kregen te horen dat de secretaresse contact met ons ging opnemen om een nieuwe afspraak te maken. In onze bergruimte stonden nog 5 dozen met batterijen en materiaal om deze te plaatsen. Wij hadden onze bergruimte vrijgemaakt zodat zij ongehinderd konden werken. Met als gevolg dat ons wasmachine en droogkast in de woonkamer stond. Wij hadden dan contact opgenomen met vertegenwoordiger dat wij toch graag een snelle oplossing wensten daar wij wasmachine en droogkast graag terug in de bergruimte wilden plaatsen. Hij begreep dat en vroeg of wij foto's konden sturen zodat hij dit op dondermorgen naar bureau kon sturen. Gisteren 16 november hebben wij meermaals geprobeerd op contact te leggen met bureau maar kregen telkens mededeling dat alle lijnen bezet waren en na 5 minuten werd de verbinding gewoon verbroken. Dan hebben wij nogmaals geprobeerd om contact te leggen met de vertegenwoordiger maar deze nam niet op en wij kregen een sms bericht dat iemand van de bureau contact met ons ging opnemen. Vandaag vrijdag 17 november proberen wij nogmaals contact op te nemen met bureau en krijgen wij melding dat ze telefonisch niet bereikbaar zijn. Maar volgens het bandje zijn ze op tijdstip dat we bellen wel gewoon aan het werken. Wij hebben dan opnieuw een sms bericht naar de vertegenwoordiger gestuurd maar deze neemt niet de moeite om ons te antwoorden. Wij vinden het geen service dat wij na 48 uur nog steeds geen telefoontje of dergelijke gehad hebben ivm de verdere installatie van onze zonnepanelen. Wij wensen dat dit zo spoedig mogelijk opgelost geraakt
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
