Terug

Uitblijven van elektr.installatieschema en goedkeuringsattest

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: Rasolar

08/11/2025

Geachte, Op 26/06/2025 bestelden wij jullie via verkooporder S31374 een installatie van een Thuisbatterij met extra's. Wij hebben een klacht tegen jullie ingediend, omdat de beloofde 10 kWh-batterij, volgens de verpakking slechts een 9,04 kWh-batterij is, zonder ooit enige reactie van jullie in dit verband. Na een klacht via Test-Aankoop meldden jullie dat er 10% opslacapaciteit minder is voor beveiliging, voor een langere levensduur van de batterij. Als wij een kilo suiker kopen dan is dat 1 Kg netto en niet bruto. Omdat wij vermoedden dat het uitblijven van het belangrijk document als het elektrische installatieschema van de Thuisbatterij-installatie lag aan het feit dat wij die klacht indienden, hebben wij de factuur als ontevreden klant toch voldaan. Wij stelden echter ook vast dat onze geregeld herhaalde vraag naar een goedkeuringsattest van de keuringsfirma Atlas ook tot op heden niet ingewilligd is. Jullie hebben tot onze vraag naar dat Atlas-attest gewacht, om ons als reden te geven voor het ontbreken van het goedkeuringsattest dat jullie ons Elektrische-thuisinstallatieschema moesten hebben, zo ineens. Hierop hebben wij jullie dit schema overgemaakt. Na hernieuwde vragen van ons lieten jullie weten dat het keuringsbedrijf Atlas (!?) ons schema zou vervolledigen met het installatieschema van de thuisbatterij en dan een goedkeuringsattest zou overmaken. Jullie hebben ons zo nog lang aan het lijntje gehouden, om daarna, na een zoveelste vraag van ons voor het volledig schema met de thuisbatterijschakeling, verklaren jullie dat wij, de klant, het installatieschema van de thuisbatterij met de extra's zelf moeten bijtekenen bij zijn elektrische thuisschema. Wij zijn de klant, die niets afweet van hoe een thuisbatterij aan de extra's gekoppeld moet worden, nog minder hoe het daadwerkelijk gekoppeld is, noch hoe dat dan nog aan onze thuisschakeling toegevoegd moet worden. Wij vroegen jullie om deze opdracht aan jullie installateur-onderaannemer te vragen (zoals bij de verkoop beloofd werd) en aan ons over te maken. Als het goedkeuringsattest niet tijdig aan Fluvius overgemaakt wordt, dan zal een nieuwe keuring moeten gebeuren en betaald worden en daar gaan wij zeker niet voor instaan: schrijft dit maar op! Daarom verzoeken wij u onverwijld en uiterlijk binnen de 3 werkdagen (al 85 dagen na de installatie), tegen 12/11/2025 het schema en het goedkeuringsattest over te maken. Met vriendelijke groeten, Francis en Simonne Heyckmans-Vanderzeypen Neerstraat 51 3150 Wespelaar

Bemiddeling door Testaankoop 21 november 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform