Scoredetails
- Totaal aantal klachten
- 124
- Aantal klachten *
- 13
- Afgesloten klachten*
- 76%
- Antwoordratio*
- 8 dagen
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
wurgcontracten waar niet onderuit te geraken is
Geachte mevrouw, geachte heer Via deze communicatie wens ik een formele klacht in te dienen tegen Proximedia, met betrekking tot hun dienst Batibouw+ & click+, dit naar aanleiding van ernstige tekortkomingen in hun commerciële aanpak, onduidelijke contractvoorwaarden, en het gebrek aan correcte dienstverlening. Op 08 Augustus 2024 heeft een vertegenwoordiger van Proximedia, mij in persoon bezocht en voorgesteld om gebruik te maken van de dienst Batibouw+ & click+. Tijdens dit bezoek werd mij eerst gemeld dat het ging om een aanpassing van mijn contract. Deze aanpassing zou mij 139.00 excl btw kosten. bij de eerste betaling was al meteen duidelijk dat dit niet klopte, ik betaalde in totaal maar liefst 3x 169.40 incl btw voor click+ en eenmaal 216.59 incl btw voor batibouw+. Bleek dus dat er nu 4 contracten opgesteld waren, wat dus totaal niet vermeld geweest is. Bovendien werd vermeld dat ik het contract kosteloos kon opzeggen indien ik de samenwerking niet wens verder te zetten. Op basis van deze mondelinge afspraken werd het contract ondertekend. Tot mijn verbazing werd er dus telkens €216,59 & 3x €169.40 aangerekend via domiciliëring, wat in strijd is met het overeengekomen bedrag. Dit bedrag is bovendien nooit correct toegelicht noch vooraf transparant gecommuniceerd. Reeds in februari 2025 heb ik – via WhatsApp – aan de vertegenwoordiger mijn intentie kenbaar gemaakt om het contract stop te zetten. Hierop kwam geen formele reactie, noch enige opvolging. Integendeel: de vertegenwoordiger verdween volledig van de radar, en was niet langer bereikbaar. Er zijn sindsdien meerdere pogingen ondernomen tot opzeg, zonder resultaat. Pas later, toen ik Proximedia rechtstreeks contacteerde, werd mij meegedeeld dat de contracten zogezegd een duur van 48 maanden zou hebben en dat een opzegvergoeding verschuldigd is. Bij de facturen ontbreken elke keer opnieuw de noodzakelijke algemene voorwaarden of duidelijke contractinformatie, waardoor ik hier dus ook niet van op de hoogte was. Daarbovenop wil ik melding maken van structurele tekortkomingen in de geleverde dienst: Ik ontvang geen enkele offerteaanvraag, terwijl dit een van de hoofdredenen was om het contract aan te gaan. De aangemaakte “onepager” bevat onjuiste gegevens en ik heb hier zelf geen toegang toe om deze te wijzigen, alsook een 0800 telefoonnummer waarop mensen mij maar moeten bereiken. Dit is dus zelfs niet eens mijn eigen telefoonnummer op mijn zogezegde pagina. Ik weet niet wie mijn contactpersoon is binnen het bedrijf aangezien deze verkoper gewoon verdwenen is en niet meer bereikbaar is. Een persoonlijk overleg of evaluatie is enkel mogelijk tijdens de kantooruren op hun locatie, terwijl het afsluiten van het contract bij mij thuis en buiten de kantooruren mogelijk was. Zelfs als wij voorstellen om dit virtueel te doen is het antwoord negatief en kunnen ze ons enkel telefonisch te woord staan. Als ik vraag voor mijn getekende overeenkomsten kunnen ze me enkel een paar gemaakte fotos doorsturen van deze overeenkomsten. De nodige bewijsstukken (whatsapp berichten etc) werden reeds doorgestuurd naar Proximedia. Het contract kan enkel opgezegd worden mits het betalen van een hoge vergoeding. Wat vooraf nooit afgesproken werd. Als startende zelfstandige is dit contract een doodsteek waardoor ik nu de beslissing heb moeten nemen om de zaak stop te zetten. Ik vraag dan ook een stopzetting van het contract, met terugwerkende kracht tot augustus 2024, zonder vergoeding.
onjuist contract proximedia video bill
stopzetting was al gebeurd in 2020, video nooit ontvangen julie tools nooit ontvangen helemaal niks gebruikt van jullie sinds 2020 nu 5 jaar later een brief met met verbrekingsvergoeding ??? easy money voor jullie waar blijven al jullie tools die beloofd zijn van 5 jaar geleden jullie staan er zo slecht op, zoveel klachten en toch blijven jullie mensen bestelen ongelooflijk
oplichterij
Zoals velen van jullie al weten gaat het bij proximedia niet om de klant maar om het geld. in het naajaar van 2024 werd ik gebeld door een dame die werkt voor de firma proximedia en ze wou me wat uitleg geven over de firma waarvoor ze werkt. wij hebben ze dan met open armen ontvangen en zo heeft zij 4 uur bij ons rond de tafel gezeten over hoe online (proximedia) mijn bedrijf (cardetailing ramon) een enorme boost konden geven zodat ik zeker 20+ nieuwe klanten kon bij hebben in de maand. dit klonk voor ons als muziek in de oren aangezien wij dat moment ouders waren geworden van onze 1e dochter. nu wist ze me ook te zeggen dat dit over een bedrag ging van slechts 260€ per maand war uitijndelijk rond de 400€ is geworden. ik wou dit contract verbreken met hen omdat er niets van waar is wat ze mij vertelden en dus geen 1 klant extra gezien heb. nu gaat het over een goede 6000€ om dit contract stop te zetten. blijkt dat dit een contract is van 48 maand en de dame zij dat dit een contract was van 1 jaar. ik begrijp niet dat deze firma nog bestaat? ze hielpen mijn zaak de grond in en kan dit niet betalen. weet iemand hoe ik hier kosteloos van af geraak? want wij kunnen zo niet meer verder leven. mvg tim ramon cardetailing ramon
misleidende contractvoorwaarden, slechte dienstverlening en weigering tot initieel besproken opzeg
Geachte mevrouw, geachte heer Via deze communicatie wens ik een formele klacht in te dienen tegen Proximedia, met betrekking tot hun dienst Batibouw+, dit naar aanleiding van ernstige tekortkomingen in hun commerciële aanpak, onduidelijke contractvoorwaarden, en het gebrek aan correcte dienstverlening. Op 16 januari 2025 heeft een vertegenwoordiger van Proximedia, de heer Arian, mij in persoon bezocht en voorgesteld om gebruik te maken van de dienst Batibouw+. Tijdens dit bezoek werd mij uitdrukkelijk meegedeeld dat het ging om een contract van 12 maanden, met een opstartkost van €99, gevolgd door een maandelijkse kost van €179, zonder indexatie. Bovendien werd vermeld dat ik het contract kosteloos kon opzeggen indien ik de samenwerking niet wens verder te zetten. Op basis van deze mondelinge afspraken werd het contract ondertekend. Tot mijn verbazing werd er echter telkens €216,59 aangerekend via domiciliëring, wat in strijd is met het overeengekomen bedrag. Dit bedrag is bovendien nooit correct toegelicht noch vooraf transparant gecommuniceerd. Reeds in februari 2025 heb ik – via WhatsApp – aan de vertegenwoordiger mijn intentie kenbaar gemaakt om het contract stop te zetten. Hierop kwam geen formele reactie, noch enige opvolging. Integendeel: de vertegenwoordiger verdween volledig van de radar, en was niet langer bereikbaar. Er zijn sindsdien meerdere pogingen ondernomen tot opzeg, zonder resultaat. Pas later, toen ik Proximedia rechtstreeks contacteerde, werd mij meegedeeld dat het contract zogezegd een duur van 48 maanden zou hebben en dat een opzegvergoeding verschuldigd is. Bij de facturen ontbreken elke keer opnieuw de noodzakelijke algemene voorwaarden of duidelijke contractinformatie, waardoor ik hier dus ook niet van op de hoogte was. Daarbovenop wil ik melding maken van structurele tekortkomingen in de geleverde dienst: Ik ontvang geen enkele offerteaanvraag, terwijl dit een van de hoofdredenen was om het contract aan te gaan. De aangemaakte “onepager” bevat onjuiste gegevens en ik heb hier zelf geen toegang toe om deze te wijzigen. Ik weet niet wie mijn contactpersoon is binnen het bedrijf. Een persoonlijk overleg of evaluatie is enkel mogelijk tijdens de kantooruren op hun locatie, terwijl het afsluiten van het contract bij mij thuis en buiten de kantooruren mogelijk was. Zelfs als wij voorstellen om dit virtueel te doen is het antwoord negatief en kunnen ze ons enkel telefonisch te woord staan. De nodige bewijsstukken (whatsapp berichten etc) werden reeds doorgestuurd naar Proximedia. Het contract kan enkel opgezegd worden mits het betalen van een hoge vergoeding. Wat vooraf nooit afgesproken werd. Als startende zelfstandige is dit contract een doodsteek ondanks dat ik zeer hard werk. Ik ben vragende partij voor een oplossing zodat ik terug gemotiveerd kan verder werken en iets kan opbouwen. Ik vraag dan ook een stopzetting van het contract, met terugwerkende kracht tot februari 2025, zonder vergoeding.
Wurgcontract
Ik ben een beginnende ondernemer sinds begin dit jaar. Kort hierna kwam ik in contact met batibouw plus. Na een lang en toch wel aangenaam gesprek zonder dat ik problemen zag , het contract getekend. Ik had gevraagd of dit elk moment kon opgezegd worden, waarop de meneer Mourem zei ja , maar we komen elke 3maand samen om te zien hoe alles verloopt. Wil je dit alsnog stopzetten was er geen probleem. Toen ik opzoek ging naar proximedia op google enkele dagen nadien, zag ik alle slechte recencies. De grond zaktte onder mijn voeten weg. Het ging om een wurgcontract. Toen ik mijn contract beter bekeek. Zag ik staan contract van 48 maanden, onherroepelijk. Ik voel me bedrogen en belogen. Ik wil dit stop zetten want financieel kan ik dit maandelijks niet betalen maar wanneer ik contractbreuk doe, moet ik 60% van het resterende bedrag betalen. Dit gaat over duizenden euro’s. Ik vind deze wanpraktijken echt niet kunnen anno 2025. Zoveel klachten, en niemand die iets kan doen? Dit moet dringend veranderen. Wat kan ik doen? Ik wil geen schadevergoeding, ik wil helemaal niets meer met hen te maken hebben. Ik maak mij zorgen omtrent de toekomst door hen. Mvgr Sparkle and shine cleaning services
Hulp nodig?
Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 8 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten