Middelmatig

41 punten Info

Meest recente klachten

M. V.
20/06/2025

misleidende contractvoorwaarden, slechte dienstverlening en weigering tot initieel besproken opzeg

Geachte mevrouw, geachte heer Via deze communicatie wens ik een formele klacht in te dienen tegen Proximedia, met betrekking tot hun dienst Batibouw+, dit naar aanleiding van ernstige tekortkomingen in hun commerciële aanpak, onduidelijke contractvoorwaarden, en het gebrek aan correcte dienstverlening. Op 16 januari 2025 heeft een vertegenwoordiger van Proximedia, de heer Arian, mij in persoon bezocht en voorgesteld om gebruik te maken van de dienst Batibouw+. Tijdens dit bezoek werd mij uitdrukkelijk meegedeeld dat het ging om een contract van 12 maanden, met een opstartkost van €99, gevolgd door een maandelijkse kost van €179, zonder indexatie. Bovendien werd vermeld dat ik het contract kosteloos kon opzeggen indien ik de samenwerking niet wens verder te zetten. Op basis van deze mondelinge afspraken werd het contract ondertekend. Tot mijn verbazing werd er echter telkens €216,59 aangerekend via domiciliëring, wat in strijd is met het overeengekomen bedrag. Dit bedrag is bovendien nooit correct toegelicht noch vooraf transparant gecommuniceerd. Reeds in februari 2025 heb ik – via WhatsApp – aan de vertegenwoordiger mijn intentie kenbaar gemaakt om het contract stop te zetten. Hierop kwam geen formele reactie, noch enige opvolging. Integendeel: de vertegenwoordiger verdween volledig van de radar, en was niet langer bereikbaar. Er zijn sindsdien meerdere pogingen ondernomen tot opzeg, zonder resultaat. Pas later, toen ik Proximedia rechtstreeks contacteerde, werd mij meegedeeld dat het contract zogezegd een duur van 48 maanden zou hebben en dat een opzegvergoeding verschuldigd is. Bij de facturen ontbreken elke keer opnieuw de noodzakelijke algemene voorwaarden of duidelijke contractinformatie, waardoor ik hier dus ook niet van op de hoogte was. Daarbovenop wil ik melding maken van structurele tekortkomingen in de geleverde dienst: Ik ontvang geen enkele offerteaanvraag, terwijl dit een van de hoofdredenen was om het contract aan te gaan. De aangemaakte “onepager” bevat onjuiste gegevens en ik heb hier zelf geen toegang toe om deze te wijzigen. Ik weet niet wie mijn contactpersoon is binnen het bedrijf. Een persoonlijk overleg of evaluatie is enkel mogelijk tijdens de kantooruren op hun locatie, terwijl het afsluiten van het contract bij mij thuis en buiten de kantooruren mogelijk was. Zelfs als wij voorstellen om dit virtueel te doen is het antwoord negatief en kunnen ze ons enkel telefonisch te woord staan. De nodige bewijsstukken (whatsapp berichten etc) werden reeds doorgestuurd naar Proximedia. Het contract kan enkel opgezegd worden mits het betalen van een hoge vergoeding. Wat vooraf nooit afgesproken werd. Als startende zelfstandige is dit contract een doodsteek ondanks dat ik zeer hard werk. Ik ben vragende partij voor een oplossing zodat ik terug gemotiveerd kan verder werken en iets kan opbouwen. Ik vraag dan ook een stopzetting van het contract, met terugwerkende kracht tot februari 2025, zonder vergoeding.

Afgesloten
C. R.
7/05/2025

Wurgcontract

Ik ben een beginnende ondernemer sinds begin dit jaar. Kort hierna kwam ik in contact met batibouw plus. Na een lang en toch wel aangenaam gesprek zonder dat ik problemen zag , het contract getekend. Ik had gevraagd of dit elk moment kon opgezegd worden, waarop de meneer Mourem zei ja , maar we komen elke 3maand samen om te zien hoe alles verloopt. Wil je dit alsnog stopzetten was er geen probleem. Toen ik opzoek ging naar proximedia op google enkele dagen nadien, zag ik alle slechte recencies. De grond zaktte onder mijn voeten weg. Het ging om een wurgcontract. Toen ik mijn contract beter bekeek. Zag ik staan contract van 48 maanden, onherroepelijk. Ik voel me bedrogen en belogen. Ik wil dit stop zetten want financieel kan ik dit maandelijks niet betalen maar wanneer ik contractbreuk doe, moet ik 60% van het resterende bedrag betalen. Dit gaat over duizenden euro’s. Ik vind deze wanpraktijken echt niet kunnen anno 2025. Zoveel klachten, en niemand die iets kan doen? Dit moet dringend veranderen. Wat kan ik doen? Ik wil geen schadevergoeding, ik wil helemaal niets meer met hen te maken hebben. Ik maak mij zorgen omtrent de toekomst door hen. Mvgr Sparkle and shine cleaning services

Afgesloten
C. M.
17/02/2025

WURGCONTRACTEN

Vorige jaar in augustus, moe na een werkdag van 12 uur, liet ik een batibouw plus agent (later ontdekte ik dat ze proximedia zijn) me bedriegen door een contract te laten ondertekenen voor 12 gegarandeerde opdrachten per jaar en voor het creëren van een profiel voor een TELEFOONAPP om in contact met hen te kunnen blijven voor die 12 opdrachten. Nu proberen ze me te vertellen dat de 12 banen per jaar niet gegarandeerd zijn door batibouw +. Welnu, de tussenpersoon die bij mij thuis kwam, vertelde me dat de 12 werken gegarandeerd zijn. Anders, hoe denken ze dat ik een contract zou hebben getekend? Ik wilde de 12 werken krijgen, en ik werd wakker met de rommel van online diensten en apparaten. Ik had geen website nodig, ik dacht er zelfs niet aan, ik werd gewoon wakker met hen aan de deur, met apparatuur die ik niet nodig had (zelfs nu zijn ze nog steeds verpakt zoals ze het me gebracht hebben). De agent vertelde me veel valse dingen om alles goed te laten klinken. Hij zei dat het contract kon worden beëindigd, maar hij "vergat" te specificeren dat dit met boetes zou gebeuren. Ze profiteren van mensen die aan het begin van hun carrière staan en die niet goed Nederlands spreken. Ze hebben me abusievelijk kosten in rekening gebracht en zeiden me niet dat ik met Proximedia zou tekenen (bewijs van deze vreemde contracten waar de naam Proximedia niet eens bovenaan de pagina in hoofdletters staat, maar in kleine letters in de inhoud ... het is zodat we niet weten met wie we handtekenen. Ik zeg je, in mijn geval waar "ONLINE" en "MASTERBILL" op de contracten en facturen staan, als Proximedia had geschreven, zouden er veel minder slachtoffers zijn geweest, omdat de mensen hen beginnen te kennen. Ze bedriegen mensen onder verschillende bedrijfsnamen. Nadat ik hen vertelde dat ik het contract wilde beëindigen, hebben ze me een ander aanbod gedaan... in plaats van batibouw plus, om Google Adwords te nemen, een voorstel dat me niet interesseert. In de applicatie sneden ze me aanvankelijk de eerste twee "klanten" af onder het excuus dat ik hen niet binnen 48 uur had geïnformeerd... via e-mail zeiden ze binnen 24 uur (ze maken de regels zoals ze willen, ze verwarren zichzelf in hun eigen woorden). Daarna sneden ze ook de anderen af, hoewel ze op tijd in de applicatie waren geïnformeerd (ik heb geprinte screenshots en bewijs). Hoe dan ook, er waren fictieve klanten die de telefoon zelfs niet opnamen. Ze bedriegen de mensen. Ze hebben veel klachten en rechtszaken. In wezen zouden ze niet meer moeten opereren. Ze zijn een teek die het geld van mensen suigt en niets biedt. De agent die me bedrogen heeft, antwoordt niet op de telefoon of berichten. Waarom? Omdat hij weet dat het allemaal een oplichterij was. Hij vertelde ons over een telefoonapp, waar hij een profiel voor me moest aanmaken voor een bedrag van 90€, dat ik ter plekke betaalde (de applicatie is niet eens een telefoonapp, het is via de laptop). Hij zei niets over apparatuur of website. Het internet zit vol met mensen die door hen bedrogen zijn, ik vond zelfs voormalige agents van hun bedrijf die schreven hoe ze hen vroegen om mensen te bedriegen. Wat doet de Belgische staat? Waarom zijn ze na zoveel klachten en rechtszaken nog steeds op de "markt"?

Afgesloten
W. V.
13/02/2025

wurgcontract

In mei 2024 ben ik een verbintenis aangegaan met proximedia voor Batibouw+ en nadien nog een verbintenis met click+ (vanaf augustus 2024). Bij het aangaan voor Batibouw+ zijn het eigenlijk allemaal verschillende modules die je krijgt. Zo heb ik sinds augustus de modules Batibouw+, Masterbill, Ekipizy en Google Ads (click+) December 2024 is de vertegenwoordiger opnieuw langs geweest om alles te evalueren. We maakten een akkoord om Batibouw+ om te zetten naar Click+. Ik heb nog expliciet aan de vertegenwoordiger gezegd geen nieuw of extra abonnement. Enkel een omzetting van het huidige. "JaJa, geen enkel probleem". Ik heb toen 2 documenten ondertekenen, alleen heb ik deze blindelings getekend. De dubbels heb ik toen niet gekregen. Die zijn, op mijn vraag, toegestuurd via mail. Blijkt nu dat 1 van de documenten een nieuw abonnement was. Op het andere document staat letterlijk geschreven: "Dit overeenkomst annuleert en vervangt het overeenkomst van batibouw 000334 Behoud van site" Hier staat achteraf gezien ook een bedrag op ingevuld. Maar dat heb ik nu pas gezien. Een eerste keer na de omzetting liep het al mis. Toen bleek ineens geen toegang meer te hebben op de module Masterbill. Ik heb toen al eens contact opgenomen om te zeggen dat er iets niet klopte. Ik had toestemming gegeven om de module batibouw+ om te zetten en over de module masterbill is er toen niet gesproken. Toen heb ik ook al eens gezegd dat ik van 4 modules naar 2 modules (zonder masterbill) ga voor dezelfde prijs. Ik heb toen ook een antwoord gekregen dat de module masterbill terug geactiveerd kon worden, mits een meerprijs. Dat vond ik eigenaardig omdat die module eerst mee in de maandelijkse prijs zat. Ik heb al reeds contact opgenomen om te vragen om het laatste abonnement te annuleren. Dit zou kunnen mits een opzegvergoeding van €1250. Ik heb ook al zeer misnoegd met hen gebeld. Tijdens dit gesprek heb ik gevraagd of ik mijn vertegenwoordiger kon spreken. Ze konden me omwille van de privacy wetgeving zijn gegens niet geven. Ik heb hen dan voorgesteld dat hij mij zou contacteren. Op die manier moeten ze geen gegevens delen. Maar gingen ze ook niet op in. Alles verloopt via klantendienst. Vandaag heb ik telefoon gekregen vanuit Click+. Ik dacht mijn vertegenwoordiger te kunnen spreken, maar het was iemand anders. Ik heb aan de telefoon gezegd dat ik iemand anders wilde spreken. Er is een abonnement bijgekomen met het bedrag van €168,19 (inclusief BTW). Als het kan wil ik alles geannuleerd zien zonder verbrekingsvergoeding. Op zijn minst het abonnement van €168,19. Gewoon omdat ze misbruik hebben gemaakt van mijn vertrouwen. En ja, ik had alles beter goed nagelezen. Dit heeft weg van legale oplichting.

Afgesloten
B. V.
17/01/2025

Wurgcontracten

Begin 2024 kreeg ik een vertegenwoordiger over de vloer voor het verkopen van een website. De vertegenwoordiger van proximedia sprak over hun diensten, waaronder het maken van een website, het beheren van sociale mediagroepen en andere services die naar verluidt mijn zaak meer bekendheid zouden geven en klanten zouden aantrekken. Ze vertelden me dat het contract voor 2 jaar was en dat ik slechts €120 excl. btw per maand hoefde te betalen voor al hun diensten. Hoewel ik aanvankelijk twijfelde, verzekerden ze me dat er momenteel een promotie was. Hij schoof het contract voor mijn ogen en vroeg me te tekenen, zonder dat ik kon zien wat er precies stond. Een week later liet ik het contract aan een vriend zien en besefte ik dat ik opgelicht was. Het contract was voor 4 jaar in plaats van 2 jaar. Toch nog aftastend naar resultaten heb ik het hierbij gelaten tot een maand of 3 na de opstart een andere werknemer langs kwam op de werf om click+ aantesmeren. Nogmaals 3 maanden later kwam er opnieuw een werknemer maar weeral iemand anders om te proberen de reeds getekende contracten te verdubbelen. Toen vroeg ik of ik het kon stopzetten en nu blijkt dat je hiervoor een monsterboete moet betalen. Als je belt naar de mensen die langskomen kan je ze nooit bereiken en er komt telkens iemand anders. Ik heb ook tot 3 keer toe moeten bellen naar de klantendienst om een foto en een tekst te wijzigen op de pagina. Conclusie niet te vertrouwen niets van service, je wordt gewoon opgelicht!

Opgelost

Hulp nodig?

Dit bedrijf antwoordt doorgaans binnen de 8 dagen.
Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform