Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
onderhoudskost gasfles
Geachte,al sinds 1993 huur ik een fles met lasgas bij Praxair (destijds was dit Indugas).Voor die fles wordt een aanzienlijke waarborg van € 250,00 gevraagd.Mijn laatste fles haalde ik op 29-07-2015 in het depot in Geel.15 november vorig jaar kreeg ik een eerste schrijven van Praxair, waarin wordt gemeld dat er vanaf dan een maintenance fee van € 25,00 per jaar zou aangerekend worden.Op 18 januari 2017 kwam er dan ook effectief een factuur t.w.v. € 25,00 + btw = € 30,25 incl. btw.Het is totaal ongehoord dat er een zogezegde onderhoudskost wordt aangerekend voor iets wat geen onderhoud nodig heeft. Bovendien wordt er ook helemaal niks effectief uitgevoerd of enige dienst geleverd.Alle correspondentie wordt dan ook nog eens verstuurd aan een al sinds 1994 niet meer correct adres terwijl het correcte adres wel degelijk in jullie systemen staat.Daarenboven wordt er in de eerste brief gesproken over vijfentwintig euro zonder vermelding van exclusief btw. De factuur daarentegen is ter waarde van € 30,25.In bijlage vinden jullie kopies van de nuttige documenten huur- en betalingsbewijs, eerste brief en factuur.Met vriendelijke groet,Koen Peeters
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten