Meest recente klachten

A. G.
15/09/2019

Onterechte parkeerboete

GeachteHierbij maak ik melding van twee feiten die ik ook aan Test Aankoop bezorg: 1. Op vrijdag 13 september nemen wij rond 15.50 u op de Zeedijk van Nieuwpoort een ticket 'een half uur gratis parkeren' om onze zaken uit te laden. Het ticket hebben wij goed zichtbaar links op de voorruit geplaatst.Wanneer we uitgeladen hebben en naar beneden komen, is één van uw medewerkers al bezig om een retributiebon te schrijven. Mijn echtgenoot wijst hem erop dat wij nog 8 minuten de tijd hebben. Hij beweert dat hij het ticket niet gezien heeft, wat volslagen onmogelijk is. Hij stopt zonder zijn excuses aan te bieden en op die manier wordt een boete voorkomen. 2. Even later parkeren wij onze Volvo XC 60 in de Artanlaan. Wij betalen een ticket van 6 euro zodat we van vrijdag 13 september van 16u16 tot zaterdag 14 september tot 16.46 u probleemloos kunnen parkeren. Op zaterdag ga ik om 16 uur naar de Artanlaan om bij te betalen tot zondag.Tot mijn grote verbazing zit er een parkeerboete van 30 euro onder de ruitenwisser. Mijn parkeerticket zat nochtans volledig zichtbaar op de voorruit. Zoals u ziet is de boete uitgeschreven om 11u33 door parkeerwachter NIOWQ48. Op dat moment had ik nog tot 16.46 om een nieuw ticket te kopen!!Het was onmogelijk om mijn ticket onder de voorruit NIET te zien. Ik ben onmiddellijk naar uw kantoor in de Havengeul gekomen om dit misverstand recht te zetten, maar dat was gesloten sinds 12 uur. U begrijpt dat ik in die omstandigheden geen boete hoef te betalen. De boetebon vermeldt immers duidelijk een uur waarop ik nog mocht parkeren. De twee voorvallen doen mij echter ook geloven dat het hier gaat om een systeem waarbij uw parkeerwachters bepaalde quota dienen te behalen en daardoor onterecht mensen beboeten. Daarom bezorg ik mijn klacht ook aan de bovenvermelde instanties. Ik kijk uit naar uw reactie. HoogachtendAGPS Ik slaag er niet in de foto's als bewijsmateriaal op te laden maar bezorg u die desgewenst per e-mai.

Opgelost
A. C.
10/10/2018

laattijdig melden van retributie

Op 4/07 stond ik geparkeerd in Albert 1 Laan in Nieuwpoort.Blijkbaar heb ik toen een retributie ontvangen, hoewel ik nooit iets heb ontvangen tussen de ruitenwisser.Een eerste schrijven heb ik pas ontvangen van parkingpartners na meer dan 2 maand.Na een 4 tal mails te hebben gestuurd te hebben, en gebeld, een maand later eindelijk een antwoord gekregen. Blijkt dat mijn ticket omgekeerd lag. Nu vragen ze me een kopie van mijn ticket, om te bewijzen dat ik wel degelijk heb betaald.Na meer dan 2 maanden heb ik die natuurlijk niet meer.Indien er een retibutie verstuurd wordt mag je toch wel verwachten dat dit binnen een correcte tijdspanne van een 2-3 weken verstuurd wordt.Hoelang moet een mens die parkeertickets bijhouden om zeker te zijn dat er geen boete meer volgt. Je kan toch niet al je parkeertickets 10jaar bijhouden?op deze manier is het voor parkingpartners gemakkelijk geld verdienen. Geen parkeerticket tussen de ruitenwisser steken(?), lang genoeg wachten voor herinneringsbrief te versturen, zodat er veel kans is dat de gedupeerde het parkeerticketjes al heeft weggesmeten, ....Bij deze was er van mij kant uit geen kwaade wil om geen parkeerticket te betalen (ticket lag blijkbaar ondersteboven). Indien Parkeerpartners binnen een redelijken termijn melding maakt van het ontbreken van betaling, dan had ik teminste kans om dit te bewijzen met mijn parkeerticket. Maar meer dan 2 maanden na vaststelling is volgens mij ver van redelijk.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform