Terug

Onterechte parkeerboete

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. G.

Naar: Parking Partners nv

15/09/2019

GeachteHierbij maak ik melding van twee feiten die ik ook aan Test Aankoop bezorg: 1. Op vrijdag 13 september nemen wij rond 15.50 u op de Zeedijk van Nieuwpoort een ticket 'een half uur gratis parkeren' om onze zaken uit te laden. Het ticket hebben wij goed zichtbaar links op de voorruit geplaatst.Wanneer we uitgeladen hebben en naar beneden komen, is één van uw medewerkers al bezig om een retributiebon te schrijven. Mijn echtgenoot wijst hem erop dat wij nog 8 minuten de tijd hebben. Hij beweert dat hij het ticket niet gezien heeft, wat volslagen onmogelijk is. Hij stopt zonder zijn excuses aan te bieden en op die manier wordt een boete voorkomen. 2. Even later parkeren wij onze Volvo XC 60 in de Artanlaan. Wij betalen een ticket van 6 euro zodat we van vrijdag 13 september van 16u16 tot zaterdag 14 september tot 16.46 u probleemloos kunnen parkeren. Op zaterdag ga ik om 16 uur naar de Artanlaan om bij te betalen tot zondag.Tot mijn grote verbazing zit er een parkeerboete van 30 euro onder de ruitenwisser. Mijn parkeerticket zat nochtans volledig zichtbaar op de voorruit. Zoals u ziet is de boete uitgeschreven om 11u33 door parkeerwachter NIOWQ48. Op dat moment had ik nog tot 16.46 om een nieuw ticket te kopen!!Het was onmogelijk om mijn ticket onder de voorruit NIET te zien. Ik ben onmiddellijk naar uw kantoor in de Havengeul gekomen om dit misverstand recht te zetten, maar dat was gesloten sinds 12 uur. U begrijpt dat ik in die omstandigheden geen boete hoef te betalen. De boetebon vermeldt immers duidelijk een uur waarop ik nog mocht parkeren. De twee voorvallen doen mij echter ook geloven dat het hier gaat om een systeem waarbij uw parkeerwachters bepaalde quota dienen te behalen en daardoor onterecht mensen beboeten. Daarom bezorg ik mijn klacht ook aan de bovenvermelde instanties. Ik kijk uit naar uw reactie. HoogachtendAGPS Ik slaag er niet in de foto's als bewijsmateriaal op te laden maar bezorg u die desgewenst per e-mai.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform