Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Geen reactie na vraag over lek
Geachte mevrouw/heer, Op 6 februari 2023, heb ik jullie geinformeerd over een lek in mijn dak. Ik stel echter vast dat jullie tot op heden nog niets ondernomen hebben. Ik heb jullie verschillende mails gestuurd met de vraag om als verzekering tussen te komen. Helaas zonder resultaat. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 7 oktober ernstig op mijn vraag in te gaan. Met vriendelijke groeten, Bijlage: communicatie met kantoor in Mechelen
brandverzekering dekt de gaslek niet
Fluvius heeft digitale meters geplaatst en heeft geconstateerd dat er in ons appartementsblok op het 1ste en 2 de verdiep een lek is van gas. heb dit gemeld aan de brandverzekering en die zeggen ons dat we daar niet voor verzekerd zijn. Daar we een dedectie opsporing moeten laten doen en laten herstellen spreek ik onze verzekering daar over aan. in de algemene voorwaarden staat '' Artikel 31-Reddings-en andere kosten - voortvloeiend uit dringende en redelijke maatregelen die de verzekerde uit eigen beweging heeft genomen om bij nakend gevaar schadegeval te voorkomen, of zodra het schadegeval ontstaat, de gevolgen ervan te voorkomen of beperken'' zijn we van mening dat dit daar onder valt.
Probleem met uitbetaling
Beste de uitbetaling van mijn contract pensioensparen moest contractueel op 01/07/2019 gebeuren maar tot heden hebben juli niets laten weten en ben ik in het ongewisse van mijn uitbetaling dit noem ik contact breuk en kan gevolgen hebben
Niet tussenkomen van schadegeval
Op 25 december 2017 zijn mijn buren van het gelijkvloers komen melden dat zij waterschade hadden opgelopen. na veel zoeken hebben wij een lek gevonden in een oude koperen leiding. De leiding zit in een schacht en was niet zichtbaar omdat deze veel te diep zit.Zowel mijn onderburen als ik hebben de verzekering aangesproken om dit zo spoedig mogelijk in orde te kunnen brengen.Mijn verzekering heeft iemand van lekdetectie laten komen (waar ik tevens nog steeds geen documenten van heb mogen ontvangen met de conclusie hiervan).Nadien heeft de verzekering mij gevraagd om een offerte binnen te brengen. Na 8 loodgieters en 8 verschillende verhalen is er uiteindelijk een loodgieter geweest die zei om het kleine stuk in de volledige buis te vervangen waar het kapotte stuk effectief zit.Dit voor een som van ongeveer een 700€Afgelopen dinsdag 10/4/2018 zijn er 2 experts langsgeweest: iemand van mijn verzekering en iemand van KBC (verzekering van onderburen)Deze beide heren wisten mij het volgende te zeggen:Enkel het beschadigde stuk vervangen is geen optie daar de buis over de 3 verdiepingen volledig verouderd is, op lange termijn zal dit volledig vervangen moeten worden. Indien ik enkel het kleine gedeelte laat vervangen en er komt nadien een lek, dan zal de verzekering hier niet meer tussenkomen.Daar de buis enkel door mij in gebruik is (ik woon helemaal bovenaan - appartements gebouw van 3 verdiepingen) moet ik opdraaien voor alle kosten.Met alle kosten wordt bedoeld: vervangen van de buis, aansluiten van de leidingen, afbraakwerken bij mijn 2 onderburen en herstellingen bij mijn 2 onderburen (mijn buren hebben geen oplossing voorzien om hun schacht ten allen tijde te kunnen openen, en daar moet ik nu voor betalen..)De verzekering aanziet deze werken als renovatie werken en niet als schade.Mijn punt is nu: waarvoor betaal ik dan jaarlijks verzekering? welk nut heeft het om een deel waterschade te betalen als de verzekering hier uiteindelijk niet tussenkomt?Hoe zien jullie dit verder want ik kan er onmogelijk mee akkoord gaan om op te draaien voor afbraak en herstellingswerken bij mijn buren als zij hun schacht volledig toegemaakt hebben, ookal is dit niet logisch aangezien alle leidingen hier passeren?
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten