Terug

Niet tussenkomen van schadegeval

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. O.

Naar: P&V Assurances

12/04/2018

Op 25 december 2017 zijn mijn buren van het gelijkvloers komen melden dat zij waterschade hadden opgelopen. na veel zoeken hebben wij een lek gevonden in een oude koperen leiding. De leiding zit in een schacht en was niet zichtbaar omdat deze veel te diep zit.Zowel mijn onderburen als ik hebben de verzekering aangesproken om dit zo spoedig mogelijk in orde te kunnen brengen.Mijn verzekering heeft iemand van lekdetectie laten komen (waar ik tevens nog steeds geen documenten van heb mogen ontvangen met de conclusie hiervan).Nadien heeft de verzekering mij gevraagd om een offerte binnen te brengen. Na 8 loodgieters en 8 verschillende verhalen is er uiteindelijk een loodgieter geweest die zei om het kleine stuk in de volledige buis te vervangen waar het kapotte stuk effectief zit.Dit voor een som van ongeveer een 700€Afgelopen dinsdag 10/4/2018 zijn er 2 experts langsgeweest: iemand van mijn verzekering en iemand van KBC (verzekering van onderburen)Deze beide heren wisten mij het volgende te zeggen:Enkel het beschadigde stuk vervangen is geen optie daar de buis over de 3 verdiepingen volledig verouderd is, op lange termijn zal dit volledig vervangen moeten worden. Indien ik enkel het kleine gedeelte laat vervangen en er komt nadien een lek, dan zal de verzekering hier niet meer tussenkomen.Daar de buis enkel door mij in gebruik is (ik woon helemaal bovenaan - appartements gebouw van 3 verdiepingen) moet ik opdraaien voor alle kosten.Met alle kosten wordt bedoeld: vervangen van de buis, aansluiten van de leidingen, afbraakwerken bij mijn 2 onderburen en herstellingen bij mijn 2 onderburen (mijn buren hebben geen oplossing voorzien om hun schacht ten allen tijde te kunnen openen, en daar moet ik nu voor betalen..)De verzekering aanziet deze werken als renovatie werken en niet als schade.Mijn punt is nu: waarvoor betaal ik dan jaarlijks verzekering? welk nut heeft het om een deel waterschade te betalen als de verzekering hier uiteindelijk niet tussenkomt?Hoe zien jullie dit verder want ik kan er onmogelijk mee akkoord gaan om op te draaien voor afbraak en herstellingswerken bij mijn buren als zij hun schacht volledig toegemaakt hebben, ookal is dit niet logisch aangezien alle leidingen hier passeren?

Berichten (4)

P&V Assurances

Naar: D. O.

13/04/2018

DATA NOT AVAILABLE

P&V Assurances

Naar: D. O.

08/05/2018

Beste,Ik kom terug op mijn mail van 13/04.Hieronder het antwoord dat naar de ombudsman van de verzekeringen gestuurd werd. Mw. Olie had daar ook contact opgenomen.Met vriendelijke groeten,Nic BASTIENKlachtenmanagementT 32 (0)2 250 90 44 klacht@pv.bePV Koningsstraat 151, 1210 Brussel Denk aan het milieu voordat u dit bericht afdrukt._____________

D. O.

Naar: P&V Assurances

08/05/2018

Beste, Wat bedoeld u met u laatste bericht? Want het enige dat ik als 'onderstaande' kan terugvinden zijn papieren van de verzekering. Is er ondertussen al een antwoord op mijn vraag?MVG,Daisy

P&V Assurances

Naar: D. O.

14/05/2018

Beste,Zoals reeds meegedeeld in mijn mail van 08/05/2018 zal de verzekerde ingelicht worden via de ombudsman van de verzekeringen waar eveneens een klacht werd binnengestuurd.Met vriendelijke groeten,Nic BASTIENKlachtenmanagementT 32 (0)2 250 90 44klacht@pv.bePVKoningsstraat 151, 1210 BrusselDenk aan het milieu voordat u dit bericht afdrukt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform